מערכת COL | יום ה' אב ה׳תשע״ו 09.08.2016

כפר חב"ד כחלק מ"מועצת היישובים החרדיים במועצות האיזוריות"

הוקמה "מועצת הישובים החרדים במועצות האזוריות": נציגי הציבור החרדי במועצות האזוריות ברחבי הארץ הודיעו על התאגדות חדשה של חברי ונציגי מועצה חרדים במועצות האזוריות, 13 במספר, בכנס ראשוני מסוגו כגוף רשמי ומאוחד לטובת הציבור החרדי המתגורר בישובים ● ר' שמואל אזימאו חבר מועצה אזורית עמק לוד השתתף בכינוס כנציג כפר חב"ד  לסיפור המלא
כפר חב
ישיבת המועצה הראשונה במושב יסודות. למטה: כפר חב"ד במבט אוירי (תמונת ארכיון: ישראל ברדוגו)

במסגרת הכינוס שנערך במושב יסודות, הוכרז על הקמתה של "מועצת הישובים החרדים במועצות האזוריות". מדובר על התאגדות חדשה של כלל הישובים החרדים - 13 במספר, ובהם כפר חב"ד - המייצגים אלפי תושבים ממשפחות חרדיות.

הישובים נמצאים בפריסה בכל רחבי הארץ והם נמצאים מבחינה מוניציפאלית תחת מועצות אזוריות, ולכן הנציגות 'נבלעת' בתוך המועצה האזורית ולא כנציגות בפני עצמה, דבר שמביא לעיתים להתמודדות לא קלה לפתחם של ראשי הישובים ונציגי הציבור במקומות אלו.

את הכנס פתח, אלי' רוזנברג, חבר מועצת 'גוש עציון' מטעם הישוב 'מיצד', יוזם הקמת "מועצת הישובים החרדים במועצות האזוריות", אשר הציג בפני הנוכחים את מטרות ההתאגדות, בהן רב המשותף על המפריד בין כלל הישובים החרדים למרות אופי אוכלוסיות שונות ומרחקים גיאוגרפיים.

לאחר מכן נשאו דברים גם חברי ועדת ההיגוי קובי רוזנשטיין - חבר המועצה האזורית 'מטה בנימין' מטעם מושב 'מתתיהו', נחמניאל סבן - מנהל הישוב 'תל ציון' וחבר מועצת עיריית ירושלים ואלחנן פרומר מזכיר היישוב 'מיצד'.

במהלך הכנס בו השתתפו כאמור עשרות נציגים מכל רחבי הארץ, התקיים מושב שו"ת עם נציגי הנהגות הישובים החרדים ובו נדונו סוגיות העומדות על סדר יומם של ישובים חרדיים, הנוגעות לכלל הישובים החרדים במועצות האזוריות ברחבי הארץ, כאשר הנציגים העלו את הבעיות עמם הם מתמודדים, כאשר פעמים אין בכוחם לקדם ולפעול מאחר ונציגותם היא כבטל בשישים במועצה האזורית הגדולה.

מושב נוסף, מרתק ומיוחד שהועבר ע"י גזבר עיריית ביתר עילית ישראל שוויבל בסקירה כללית ומקיפה על נתונים תקציביים הנוגעים לישובים חרדיים וסקירה דמוגרפית מיוחדת על יחסם והשפעתם על תקציב המועצות האזורית ועל משקלם הסגולי כחלק ממערך התקציב של רשות מקומית.

בכנס עלתה הקריאה לרתום את נציגי היהדות החרדית בכנסת לטובת "מועצת הישובים החרדים במועצות האזוריות" אשר תיתן מענה לצרכי הישובים החרדים במועצות האזוריות.

את הכנס ליוותה עבודת מחקר רחבה שהוצגה לנוכחים במצגת ייחודית שהוכנה ע"י רו"ח הגב' שיקוביצקי בעלת המשרד המתמחה במגזר החרדי "מישו"ר חשבות" ורו"ח גב' קופמן מנהלת המחלקה המוניציפאלית במשרד. הגב' שיקוביצקי שרואה חשיבות רבה בהתאגדות של הישובים החרדים מסרה לנוכחים, כי היא שמחה לקחת חלק בכינוס המיוחד הזה.
==
ישובים חרדים ב"מועצה"
אור הגנוז
אלומה
בית חלקיה
גני מודיעין
יסודות
כפר גדעון
כפר חב"ד
מיצד
מעלה עמוס
מתתיהו
קוממיות
תל ציון
תפרח
==
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.