מערכת COL | יום ד' אב ה׳תשע״ו 08.08.2016

למדת בישיבה? קבל תואר אקדמאי

מהפכה היסטורית חסרת תקדים ברשויות המקומיות: השכלה תורנית של לפחות שש שנים תוכר כתואר אקדמאי ● "לא ייתכן שצעיר המסיים תואר במדעי הרוח יוכל להתמודד ולהיבחר ויהיה עדיף על פני אברך שלמד והשתלם בלימודי היהדות", אומר שר הפנים ר' אריה דרעי שהוביל את המהלך המהפכני עליו סיפר בחוזר מנכ"ל מיוחד שהפיץ לדיווח המלא
למדת בישיבה? קבל תואר אקדמאי
מימין: חוזר המנכ"ל המבשר על המהפכה. משמאל: השר ר' אריה דרעי
בשורה גדולה לבני התורה: בחוזר מנכ״ל מיוחד שהפיץ שר הפנים הרב אריה דרעי, בתיאום עם נציבות שירות המדינה והצוות המקצועי במשרד הפנים, השכלה תורנית תוכר כתואר אקדמאי במכרזי התפקידים ברשויות המקומיות.

לפי חוזר המנכ״ל החדש, כל אדם המחזיק בתעודת סמיכה לרבנות (״יורה יורה״) לפי אישור הרבנות הראשית, או באישור לימודים בישיבה גדולה או בכולל 6 שנים לפחות לאחר גיל 18, או שעבר שלוש מבחנים ברבנות הראשית - השכלה תורנית זו תוכר כתואר אקדמאי ויוכל להתקבל לתפקידים ברשויות המקומיות.

חוזר מנכ״ל משרד הפנים החדש מדגיש, כי על הרשויות המקומיות לפרסם את החלופות הנ״ל בכל מכרז שבו נדרש תואר אקדמאי כללי. משמעות ההחלטה היא, הכנסת מאות ואלפי בני תורה שסיימו בהצלחה מבחנים ברבנות או בכולל, לקבלה לתפקידי מפתח ברשויות המקומיות ברחבי הארץ.

את המהלך המהפכני הוביל שר הפנים הרב אריה דרעי, בתיאום עם נציבות שרות המדינה וכן עם עו״ד יהודה זמרת, היועץ המשפטי של משרד הפנים, מרדכי כהן, ראש מנהל רשויות מקומיות במשרד הפנים ומנכ״לית המשרד שחתמה על ההנחיה, אורנה הוזמן בכור.

השר הרב דרעי אמר: ״אני שמח לבצע את המהפכה שהכרזתי עליה, בהכרת ההשכלה התורנית כתואר אקדמאי. לא ייתכן שצעיר המסיים תואר במדעי הרוח יוכל להתמודד ולהיבחר ויהיה עדיף על פני אברך שלמד והשתלם בלימודי היהדות. נפעל שהמהלך שמתחיל היום ברשויות המקומיות וימשך במשרדי הממשלה. אני בטוח שזה יפתח פתח לרבים בציבור החרדי המחזיקים בהשכלה תורנית להשתלב בתפקידי מפתח בשלטון המקומי ובשירות הציבורי כולו״.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.