מערכת COL | יום ג' אב ה׳תשע״ו 07.08.2016

4 יהודים נהרגו במפולת סלעים בגאורגיה; שליח חב"ד מסייע

ארבעה יהודים, שניים מהם מישראל, נהרגו במפולת סלעים בהר אושבא בגאורגיה, ומסוק חילץ את הגופות במזג אוויר קשה ● שליח חב"ד בטיבילסי הרב מאיר קוזולובסקי בשיחה ל-COL: "בקשר עם משפחה בישראל, ממשיך בחיפוש אחר המשפחות בחבר העמים"  אסון בגאורגיה
4 יהודים נהרגו במפולת סלעים בגאורגיה; שליח חב
הרב מאיר קוזולובסקי על רקע תמונת מטפסים בהר אושבא בגאורגיה


4 יהודים, שניים מהם מישראל, נהרגו במפולת סלעים בהר אושבא שבגאורגיה. מדובר במטפסי הרים מקצועיים, שניים מהם – אלו שהגיעו מישראל – אף היו מדריכי טיפוס, והכירו את ההר.

מדובר בהר הנחשב למסוכן לאו דווקא בגלל גובהו, אלא בעיקר בגלל השלג שעליו, זוויות הטיפוס החדות מאד, ורוחות עזות הנושבות בו. מידי שנה נהרגים בו ל"ע כ-10 איש!

למרות כל זאת, ההר מושך מטפסים הרפתקנים רבים מכל רחבי העולם.

בשיחה ל-COL, סיפר שליח חב"ד בטיביליסי הרב מאיר קוזולובסקי, כי הקשר האחרון שהיה עם המטפסים נוצר ביום רביעי, וכפי הידוע מפולת סלעים גדולה ובלתי צפויה התרחשה ביום חמישי, ומאז לא היה קשר עם הארבעה.

לאחר אסון המפולת, החלו סריקות של משמר הגבול הגאורגי באיזור, בסיוע מסוק, ובשבת בבוקר, הגופות אותרו על ההר. מבצע החילוץ התבצע תחת מזג האוויר קשה במיוחד, ובשטח נחיתה הררי.

"מיד כשנודע לי במוצ"ש על המקרה המצער, יצרתי קשר עם הגורמים המתאימים כדי לבקש שלא ינתחו את הגופות, אולם היה כבר מאוחר מידי", אומר הרב קוזולובסקי בצער.

הרב קוזולובסקי מניח שכבר מחר יגיעו הגופות שני הישראלים חזרה ארצה, אם כי לא נוצר קשר עדיין עם המשפחות של שני ההרוגים מחבר-העמים. "כעת אנו פועלים ליצור קשר עם המשפחות שם", הוא מעדכן.

בנוסף, נפטרו בשבת שני תיירים ישראלים מבוגרים ב'נסיבות טבעיות', והשליח נרתם גם לצורך העניין הזה. "כמו תמיד, אנו מסייעים ודוחפים את הגורמים המקומיים שישחררו לארץ את הנפטרים. כשליח חב"ד, אני מוצא עצמי עוסק בדברים שלא צפויים", הוא מסכם.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.