מערכת COL | יום ג' אב ה׳תשע״ו 07.08.2016

הכנסת תדון בפרשיית דגני הבוקר המזוהמים

'סערת הקורנפלקס' עולה שלב: יו"ר הוועדה לביקורת המדינה הודיעה על דיון דחוף, שבמהלכו תקרא למבקר המדינה לבחון את התנהלות משרד הבריאות בפרשת "יוניליוור", וצוות בדיקה יבקר במפעל, ככה"נ כבר היום ● בפנים: רשימת המוצרים החשודים ותאריכי הייצור  סערת הקרונפלקס
הכנסת תדון בפרשיית דגני הבוקר המזוהמים
אריזת 'קרונפלקס' (צילום אילוסטרציה: COL)

הוועדה לביקורת המדינה תערוך ביום שלישי הקרוב דיון דחוף בנוגע לחשש להימצאותם של חיידקי סלמונלה בדגני הבוקר של חברת "תלמה", השייכת לתאגיד "יוניליוור", לבקשתו של יו"ר שדולת הבטיחות ח"כ איציק שמולי. חברי הכנסת ידרשו ממבקר המדינה יוסף שפירא לפתוח בבדיקה בנוגע להתנהלות החברה ומשרד הבריאות בנוגע לפרשייה החמורה.

"אתמול בערב דיווחה חברת 'יוניליוור' למשרד הבריאות שבניגוד להצהרותיה החוזרות ונשנות, שלפיהן כל המוצרים עם חשד לזיהום נותרו במפעל, משטח של 240 יחידות יצא מהמפעל לדרכי השיווק. "אנו רואים בכך התנהלות רשלנית של החברה, הן כלפי הציבור והן כלפי משרד הבריאות".

"לפי שעה לא נרשמה עלייה בתחלואה בסלמונלה, אולם אנו ממשיכים במעקב". זן זה של סלמונלה אינו חריג או אלים, ועלול לגרום לשלשולים או חום. במידה ומופיעים תסמינים יש לפנות לרופא המטפל".

כפי שפרסמנו כאן, שר הבריאות יעקב ליצמן התייחס לשיווק דגני הבוקר המזוהמים. "יוניליוור כשלה בהתנהלות ופעלה שלא כראוי". הוא הוסיף כי "אנו בודקים חשד ששיקרה לציבור ולמשרד הבריאות ואנו רואים זאת בחומרה. הוריתי לסמנכ"ל המשרד לחקור לעומק את המקרה, שכרוך בפגיעה בבריאות הציבור".

"באם ניווכח שדיווחי החברה לא תאמו את המצב בשטח כפי שנמסר לנו ולציבור נסיר את הרישיון (GMP) בקו הייצור, לא נוכל לסמוך עליהם. צוות בכיר במשרד הבריאות חוקר את המקרה וההתנהלות ולא נהסס לנקוט ביד קשה נגד חברה שמועלת באימון הציבור ובמשרד הממונה עליה".

ביום חמישי הודיעה החברה כי עשרות אריזות של "קורנפלקס של אלופים", "קורנפלקס" בד"ץ, ו"קוקומן צדפים" יצאו ממפעליה אל רשתות השיווק, וביקשה שלא לצרוך אותן. "אני מתנצלת מעומק לבי על האירועים האחרונים. תמיד בטחתם בנו ואני רוצה לשוב ולהדגיש בפניכם את מחויבותנו לספק לכם מוצרים באיכות הגבוהה ביותר ובשקיפות מלאה. אנו מתנצלים על כך שהודענו בטעות כי אף מוצר מהסדרה הפגומה לא הגיע לשוק. אנו חוקרים לעומק כיצד מוצרים אלו הגיעו למדפים, למרות הצעדים שנקטנו כדי למנוע זאת".

בהודעת חברת יוניליוור נכתב כי "החברה מבקשת ליידע את קהל צרכניה כי בהמשך לפרסום בדבר סדרות מוצרי דגני בוקר שבהם נמצא זיהום בסלמונלה, ובעקבות פנייה צרכנית, מצאנו כי כמות של 240 יחידות קורנפלקס בד"ץ 750 גרם מיום ייצור 27 ביוני 2016, יצאו אל השוק. כתוצאה מכך ומטעמי זהירות אנו מבקשים מכלל הצרכנים לוודא כי אין ברשותם מוצר מהסדרות המופיעות מטה".

להלן פירוט המוצרים שחשודים כמזוהמים:
תאריך ייצור 26.6.2016, סימון מכונה B, קורנפלקס של אלופים, 750 גרם.
תאריך ייצור 23.6.2016 וגם 27.6.2016 עד 29.6.2016, סימון מכונה B, קורנפלקס בד"ץ, 750 גרם.
תאריך ייצור 29.6.2016 עד 30.6.2016, סימון מכונה B, קוקומן צדפים, 750 גרם.


הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.