מערכת COL | יום כ"ז תמוז ה׳תשע״ו 02.08.2016

משתתפי מועדון 'חב"ד לנוער' בקרית גת מסכמים מסע לתאילנד

שמונה תלמידי תיכונים בקרית גת הגשימו לפני שבועיים את חלומם, כשנסעו למחנה קיץ בתאילנד, במסגרת הסניף הקרית- גתי של מועדון 'חב"ד לנוער', המהווה חלק מרשת מועדוני הנוער של חב"ד בישראל ותנועת הנוער העולמית של חב"ד C-TEEN ● במהלך הטיול הקבוצה הגיעה  לבית חב"ד בנגקוק, יחד עם 500 ישראלים נוספים שהגיעו לסעודת השבת המפורסמת של חב"ד בתאילנד בראשות הרב נחמיה וילהלם  לסיפור המלא
משתתפי מועדון 'חב

אשר ישראלי

טיסה לתאילנד נשמעת כמו משהו חלומי שרק חלק מהצעירים מצליחים להגשים וגם זה רק אחרי הצבא, אבל שמונה תלמידי תיכונים בקרית גת הגשימו לפני שבועיים את החלום הזה, כשנסעו למחנה קיץ מהאגדות בתאילנד, במסגרת הסניף הקרית- גתי של מועדון 'חב"ד לנוער', המהווה חלק מרשת מועדוני הנוער של חב"ד בישראל ותנועת הנוער העולמית של חב"ד שנקראת C-TEEN.

התלמידים שהשתתפו במחנה הקיץ הם מכל השכונות בקרית גת המשתתפים באופן קבוע בפעילות מגוונת של מועדון "חב"ד לנוער". הפעילות כוללת לימוד משותף פעמיים בשבוע במגוון נושאים שקשורים למושגים וערכים יהודיים ודיונים משותפים בשאלות על החיים ומשמעותם. לצד אלו הנערים לוקחים חלק פעיל גם בהתנדבות עבור הקהילה ותורמים מזמנם לעזור ולהתנדב בעיר.

בטיול השתתפו קבוצה בת 80 נערים החברים בסניפי 'מועדון חב"ד' בכל הארץ. הקבוצה שהתה בכפר הנופש המפורסם סידה רזורט, על שפת מפרץ תאילנד. במהלך השהות הם השתתפו בפעילות ספורטיבית נרחבת שכללה גלישה באומגת ענק, לונה פארק, תחרויות בין קבוצות, מלחמת צבעים, ירי חץ וקשת, וחבלים על הים לצד לימוד פורה ופעילות חברתית משותפת.

בסוף השבוע הקבוצה שהתה במלון מפואר סמוך לבית חב"ד באזור הקוואסן בעיר בנגקוק, והצטרפה לתפילת קבלת שבת ולסעודת השבת בבית חב"ד יחד עם 500 ישראלים נוספים שהגיעו לסעודת השבת המפורסמת של חב"ד בתאילנד בראשות הרב נחמיה וילהלם.

אחרי שבת הקבוצה המשיכה לאטרקציות נוספות בהם, השוק הצף, שיט בסירות במבוקים, רכיבה על פילים ועוד. בסיום הטיול נפרדו חברי הקבוצה זה מזה בטקס מרגש ורב רושם שסחט דמעות מכל המשתתפים.

התגובות החמות והנלהבות שהגיעו מהנערים והוריהם לרב יוראי ברימט, המפעיל את המועדון, העידו יותר מכול עד כמה התכנית המושקעת הזו הייתה מוצלחת במיוחד והביאה לנערים הקרית גתים חוויה שלעולם לא יישכחו.

אילון בן חיים שהשתתף בטיול אומר שלמרות שהוא טייל במקומות רבים, חוויה כמו הטיול הזה היא משהו שאנשים יכולים רק לחלום עליו. "זו הייתה חוויה כיפית שאני מאחל לאחים שלי ולחברים שלי לעבור אותה מתישהו. אני לא מאמין שנער בגילי גם נסע לתאילנד וגם העביר שם עשרה ימים בכפרי נופש ובבתי מלון עם חוויות מטורפות. העוצמה של הגיבוש של כולנו יחד בארץ זרה, בבתי מלון ובשאר המקומות עשה לכולנו הרגשה מיוחדת״.

רוי אבוטבול שנסע גם הוא אומר "תאילנד זה לא כמו בארץ. שם לונה פארק או אומגה, זה משהו רציני וגדול שאי אפשר למצוא בשום מקום בארץ. כל מתקן שם זה חוויה בפני עצמה שרק בשבילה היה שווה לטוס. קשה לתאר בכלל כמה כיף היה ואיזה דברים מיוחדים עשינו שם. וזה עוד לפני שאנחנו מדברים על הפילים והקופים והשוק הצף ועוד חוויות.

לעומתם, ניר נגאוקר, רוצה להדגיש דווקא את החוויה העוצמתית של ליל שבת בבית חב"ד בתאילנד. "זה משהו שתמיד שמעתי עליו מחברים מבוגרים ולא האמנתי שאני זוכה להיות חלק מזה. הרגשתי שם עוצמה מטורפת והיתה באוויר אווירה של קדושה ושל אחדות בעם ישראל. בארץ נמצאים בין יהודים ולכן לא כל כך שמים לב לזה וכמה זה חשוב אבל דווקא בתאילנד הבנתי כמה חשוב לשמור על הייחודיות שלנו כיהודים ולהשתדל להיות מחוברים לזהות שלנו. ובכלל נהניתי מכל רגע וכואב לי שכמה מהחברים שלי לא יכלו לבוא וליהנות אתנו".

כך או כך, שלשתם ממליצים לכל מי שקורא את הכתבה הזו להצטרף לפעילות של המועדון כדי להיות חלק מהפעילות בשנת הלימודים הבאה ולנסות להצטרף לטיול לחו"ל שיתקיים בסוף השנה הבאה ולנסיעה לניו יורק למפגש השנתי של מועדון 'חב"ד לנוער' העולמי שאליו מגיעים אלפי משתתפים מכל העולם.

הרב יוראי מעדכן שהארגון ממשיך בתנופת עשייה למען הנוער בעיר ובראשון לספטמבר המועדון ייפתח מחדש את שעריו לתלמידים שירצו ליטול חלק בפעילות ערכית ותורנית, לצד ימי כיף וגיבוש וטיסות ליעדים נבחרים בגלובוס. הוא גם מבטיח שתושבי קרית גת ימשיכו ליהנות מהפירות של פעולות הנוער במסגרת של “חב”ד לנוער”.



הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.