מערכת COL | יום כ"ג אב ה׳תשס״ג 21.08.2003

תנופה והתרחבות ב'מתיבתא' שע"י האוהל הק'

רק שנה חלפה מאז הוקמה ה"מתיבתא" לפרחי התמימים בסמיכות לאוהל הק' של כ"ק אדמו"ר זי"ע, וכבר קנתה לה הישיבה שם ברחבי העולם כישיבה חסידית במיוחד, הידועה הן ברמת הלימודים הגבוהה בנגלה ובחסידות, והן בחינוך החסידי המוקפד. כל זאת ע"י צוות רמי"ם מוכשר ומנוסה, המסורים לתלמידים הרבה מעבר לשעות ה'סדרים' הרגילות, ונותנים דגש רב על יחס אישי ותשומת-לב לכל אחד מהתלמידים ובניית אישיותו החסידית של כל אחד מהם על-פי כשרונותיו ואופיו הוא.
תנופה והתרחבות ב'מתיבתא' שע
תמימים בלימוד בסמיכות לאוהל הק' * צילום: אשר ליצמן
כחלק מהקו המנחה בישיבה לחינוך ל"התקשרות" ללא-פשרות לרבי נשיא הדור, נערך גם מבצע מיוחד ללימוד בעל-פה של כל שיחות ומאמרי הרבי משנת תש"י, הידועים כ"תורה שבכתב להתקשרות". גם מבצע זה, למרות שהיה כ'תוספת המרובה על העיקר' ונערך רק מחוץ לשעות הסדרים הרגילות, הסתיים בהצלחה מלאה, ובסיומו יצאו כל אחד מהתלמידים ללא יוצא מהכלל בקיאים בכל "תורת מנחם" ח"א כולו. מלבד זאת, ערכה הנהלת הישיבה בשנה החולפת 'מבצעי לימוד' נושאי פרסים שהסתיימו בהצלחה מעוררת-השתאות כאשר לקראת סיום השנה נבחנו תלמידי הישיבה בעל-פה מאות דפי גמרא, והוכיחו ידיעה נרחבת בחומר הנלמד לאורך השנה, לעיון ולמיגרס. סדר היום והלימוד בישיבה נערך ע"פ התייעצות עם מיטב המשפיעים והמחנכים החבדיי"ם, כך למשל, בין השאר, התקיים בישיבה גם סדר לימוד מיוחד ל"פירוש המילות", בו למדו ה'תמימים' הצעירים את פירוש מילות התפילה, דבר שהוזכר לשבח פעמים רבות בהוראות כ"ק אדמו"ר לאורך השנים. "עצם העובדה שהישיבה נמצאת ממש בד' אמותיו של כ"ק אדמו"ר מקילה עלינו את המלאכה", אומרים בהנהלת הישיבה, "התלמידים עצמם חשים עשרים וארבע שעות את המחוייבות להתנהג בהנהגה החסידית המתאימה והנדרשת ממקום כזה, והדבר מתבטא הן בלימוד והן בהנהגה הכללית. עלינו מוטל בעיקר להזכיר ולחדד שוב ושוב את משמעות הההימצאות במקום זה". ואכן, שביעות רצון התלמידים והוריהם מההתעלות הרוחנית במשך השנה, כמו גם מה'גשמיות' המסודרת והנוחה, הביאה לנהירה של תלמידים רבים לקראת שנת הלימודים הבאה, הורים רבים מרחבי ניו-יורק ושלוחים מכל רחבי העולם מיהרו לרשום את בניהם לישיבה מיוחדת זו, או כמו שכינו זאת כמה מההורים "לשלוח את הבן ללמוד אצל הרבי"... הנהלת הישיבה מצידה אינה חוסכת במאמצים להוסיף ולשפר עוד ועוד ברוחניות ובגשמיות, ולקראת השנה החדשה התמנה ראש-ישיבה חדש: ר' מנחם מענדל גערליצקי, הידוע בשיעוריו התוססים ובכשרונו הרב ללימוד מעמיק עם תלמידים צעירים, ובעבר שימש כר"מ בישיבה-גדולה ליובאוויטש בדטרויט וכן בישיבת "צעירי השלוחים" בצפת בהצלחה מרובה. כן נוסף לצוות הישיבה כ'משפיע' ר' אשר פדרמן, גם הוא בעל ניסיון עשיר בעבודה חינוכית-חסידית עם צעירי התמימים, ובין השאר שימש כמשפיע ב'מתיבתא' חב"ד בדטרויט. הצוות החינוכי החדש שוקד כבר שבועות מספר על הכנת תוכנית הלימודים לשנת הלימודים הבעל"ט, כאשר מלבד חומר הלימודים הרגיל בנגלה ובחסידות ייערכו תוכניות לימוד מיוחדות ומבצעי לימוד בעל-פה. "על-פי ניסיון השנים שעברו, ולאחר הכנת מסגרת מיוחדת של חזרה בע"פ ומבחנים, בטוחני בעז"ה שכל אחד ואחד מהתלמידים יהיה בקי בסיום שנת הלימודים הבאה בכל מסכת קידושין", אומר ראש הישיבה החדש הרב גערליצקי. דגש מיוחד, מבטיחים בהנהלת הישיבה, יינתן על הידע החסידי וה"ארום חסידות", במסגרת זו ילמדו התלמידים על תולדות ימי החסידות, וכן תולדות זקני חסידי חב"ד לאורך הדורות אשר "מפיהם אנו חיין". בתוכנית ההנהלה לפתח גם את הכישורים והיצירתיות של התלמידים ולעודדם במבצע מיוחד לכתוב בעצמם את תולדות זקני החסידים. כן מבשר ראש הישיבה החדש הרב מנחם מענדל גערליצקי על תוכנית מיוחדת ללימוד שו"ע, "הלכות הנצרכות", בצורה מעניינת ומעמיקה. גם ההקפדה על אופייה החסידי המיוחד של הישיבה יישמר ביתר-שאת בשנה זו, ובהנהלת הישיבה כבר סוכם עם כמה מטובי המשפיעים שיבקרו בישיבה בקביעות במהלך השנה כדי להתוועד עם התלמידים הצעירים, ולחזק את רגש ההתקשרות לרבי ולחסידות, המתעורר בלאו-הכי במקום ק' זה, ד' אמותיו של כ"ק אדמו"ר זי"ע.
לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
3 תגובות
9.
hatzlacha rabba!!!i
כ"ד אב ה׳תשס״ג
Mendy hatzlocha kol hakavod!!!i

p.s. nice tie,...never miiiiiind

golazo
10.
איזה סוג ישיבה?
כ"ד אב ה׳תשס״ג
א. האם הישיבה מיעוד בשביל בחורים מהארץ (בשפת עברית)

ב. האם יש מספר טלפון איך לרשום

ג. האם יש שם פנימי' . אוכל. מדריכים.

פה באמריקא אין הרבה מתיבתות עם פנימי' ואוכל .... יש שקאגו וטראנטא ודטרויט וזהו זה
11.
מתיבתא שעי"ד האוהל הקדוש!
כ"ד אב ה׳תשס״ג
כל הכבוד הגיע הזמן שבני-וןרק תהיה מתיבתא על רמה לילדינו עם מחנכים טובים ואכפתי'ים הפועלים רק מתוך יראת שמים ע"פ תורתו של הרבי זי"ע.
מאת הורים של ילדי מתיבתא כואבים
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.