מערכת COL | יום כ"ג תמוז ה׳תשע״ו 29.07.2016

במעמד מיוחד הוסמכו עשרות אברכים לעריכת חופות וקידושין

שלשום התקיימה חגיגת סיום של קורס 'תורת הקידושין' שע"י מכון 'אלף - לקידום ערכי היהדות', אשר נועד להכשיר שלוחים, רבני קהילות ואברכים מובחרים לסדר חופה וקידושין ● האירוע נערך במעמד חשובי רבני חב"ד, כשבסיומו הוענקו לאברכים שלמדו במסגרת הקורס תעודות לדיווח ולתמונות
במעמד מיוחד הוסמכו עשרות אברכים לעריכת חופות וקידושין
שלשום התאספו עשרות רבות של אברכים ושלוחים במכללת 'בית רבקה' בכפר חב"ד ב', במעמד מיוחד לרגל סיום הקורס היוקרתי 'תורת הקידושין' – שמטרתו להכשיר שלוחים, רבני קהילות ואברכים מובחרים לסדר חופה וקידושין כדת וכדין, בצורה מכובדת ומרתקת. וכן לרגל סיום שנת הלימודים ב "יחידה ללימודי גברים".

ברכת "צאתכם לשלום" לבוגרי מחזור י"ג של מסלול ההכשרה להוראה, ניתנה מפי מרכז מסלולי ההוראה במכללה, הרב דוד פינסקי שליט"א, שבירך את המסיימים בשמותיהם וציין את מוסדות החינוך הפזורים בכל רחבי הארץ שבהם משמשים בוגרי המכללה כמורים ומחנכים.

אחרי עשרות שעות של לימוד אינטנסיבי של חומר הלימודים בשו"ע אבן העזר, והלכות עדות בחושן משפט על ידי בוגרי שני המחזורים הראשונים של קורס 'תורת הקידושין', חולקו להם תעודות על ידי חשובי רבני חב"ד – הגה"ח הרב יצחק יהודה ירוסלבסקי שליט"א, מרא דאתרא דקהילת חב"ד 'נחלת הר חב"ד' ומזכיר בי"ד רבני חב"ד, הגה"ח הרב מנחם מענדל גלוכובסקי שליט"א, מרא דאתרא דקהילת חב"ד רחובות וסגן מזכיר בי"ד רבני חב"ד, הגה"ח הרב מאיר אשכנזי שליט"א מרא דאתרא דכפר חב"ד, הגה"ח הרב אליעזר ברוד שליט"א, מרא דאתרא דכרמי יוסף וראש בית מדרש להוראה "אור מנחם".

הרבנים ברכו על היוזמה החלוצית החשובה של מכון 'אלף', אשר מאפשרים 'אלף' לשלוחים ורבני הקהילות לשדרג את ההצלחה בשליחותם. הם הדגישו את הצורך הגדול של השלוחים ורבני הקהילות, ללמוד ולדעת את ההלכות הקשורות לדיני אישות בצורה יסודית, על מנת לפתור בעיות שונות בהן הם נתקלים מתוקף תפקידם, וכן את החשיבות למתן מענה לבקשות לסדר חופה וקידושין כדת וכדין לתושבים וחברי קהילתם. עם זאת, חזרו הרבנים הדגישו והזהירו עד כמה גודל האחריות שיש לכל רב שמסדר קידושין, עד כמה חשוב לעמוד על קוצו של י' בנושא ההלכתי, ולא להתפשר גם במקרים מורכבים כאשר מופעל עליהם לחץ, או במצבים של אי נעימות.

הקורס שמטרתו להכשיר שלוחים, רבני קהילות ואברכים מובחרים לסדר חופה וקידושין כדת וכדין, בצורה מכובדת ומרתקת, אורגן ביוזמת מכון 'אלף – לקידום ערכי היהדות', בראשות הרב לוי קנלסקי שליט"א, ובשיתוף 'אשכילה' שע"י מכללת 'בית רבקה' בראשות הרב משה חפר שליט"א.

ראש המכללה הרב משה חפר שליט"א בירך אף הוא את הבוגרים המסיימים והדגיש את מרכזיותה של המכללה כבית יוצר וככור היתוך של חינוך והכשרה מקצועית תורנית לקהל הרבנים, השלוחים ולכל אלו המבקשים לפתח את כישורי ההשפעה שלהם בהיבטים שונים ומגוונים.

הקורס הועבר על-ידי הגה"ח הרב אליעזר ברוד שליט"א בעל ידע וניסיון רב בתחום הקידושין, אשר לימד את ההלכות בטוב טעם בצורה בהירה וקולחת, הוסיף והרחיב את הידע, סיכם ותרגם את הנדרש לפרקטיקה מעשית, על מנת שכל אחד יבין וישלוט בחומר הנדרש, ויהיה מתאים וראוי לקדש זוגות כדת משה וישראל.

הקורס כלל הקניית ידע הלכתי מקיף: הלכות אבן העזר השייכים, הלכות עדות בחושן משפט, סיכום דברי הגמרא, הראשונים והאחרונים, כולל פסקי ההלכות מפוסקי הדורות האחרונים הנוגעים לעניינים אלו, הכנה למבחני הרבנות הראשית לישראל, הדרכה פרקטית ומעשית.

חלק מהקורס, שהועבר על-ידי המומחה מס' 1 לרטוריקה ד"ר צוריאל ראשי ראש החוג לתקשורת במכללת 'הרצוג לחינוך', ומרצה בכיר בביה"ס לתקשורת באוניברסיטת בר-אילן, ובמרכז לאתיקה – משכנות שאננים, ירושלים, הוקדש ללימוד 'הרטוריקה שבחופה': הקניית כלים ולימוד נוסחאות רטוריות על מנת לנצל את דקות הזהב של החופה בה הרב נחשף למאות אנשים, להעביר את המסר הנכון ולהפוך את הנאום בחופה מנטל בעיני הקהל לנכס בידי הרב המקדש.

בימים אלה, מכון 'אלף - לקידום ערכי היהדות', עמל על ארגון מגוון קורסים הלכתיים ומקצועיים בתחומים שונים לתועלת השלוחים ורבני הקהילות בשיתוף 'אשכילה' שע"י מכללת 'בית רבקה'. קורס 'תורת הנאום' – מרתון קיץ, שמטרתו להקנות כלים מקצועיים, תבניות ונוסחאות שונות על מנת לשפר את מיומנות הדיבור, מיקוד המסר ויכולות ההשפעה והשכנוע. מחזור נוסף של קורס 'תורת הקידושין' שמטרתו להכשיר שלוחים ורבני קהילות לסדר חופה וקידושין כדת וכדין שיפתח בעז"ה בחודש חשוון הבאים עלינו לטובה. קורס 'הכשרת יועצי נישואין ומטפלים משפחתיים' שמטרתו להקנות את הכלים המעשיים, המקצועיים והתורניים בתחום זה, בכדי להוות כתובת משמעותית ומועילה בנושאים שבלב הבית היהודי.

יש לציין, שחלק מהקורסים מיועדים גם לנשים. לפרטים נוספים ניתן לפנות באימייל: [email protected]





הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.