מערכת COL | יום כ"א תמוז ה׳תשע״ו 27.07.2016

"הכל בשיתוף פעולה הדוק": הרב בנימין מנדלסון עושה סדר

כמו שפרסמנו כאן לראשונה הבוקר, הוחלט ברמב"ש ג' על בחירת רב לקהילת חב"ד המתפתחת. וועד קהילה פנה לרב חיים אליהו גלוכובסקי, והציע לו את המישרה ● כדי לשפוך אור על המהלכים שהביאו לבחירת רב לקהילה הצעירה והדינאמית, פנינו לשליח החדש ברמב"ש ג', הרב בנימין מנדלסון ש'יעשה סדר' בדברים ● ומה לגבי מועמדים נוספים? האם המהלך מתואם עם הרבנים והשלוחים המקומיים? ● ראיון בלעדי  הרב בנימין מנדלסון
למעלה: השליח ברמב"ש ג' הרב בנימין מנדלסון, עם השליח הראשי לבית שמש הרב אליעזר ויינר. למטה: התוועדות סוחפת בבית חב"ד רמב"ש ג' (ארכיון COL)


כתב COL

כמו שפרסמנו כאן לראשונה הבוקר, כחלק מהתפתחות קהילת חב"ד ברמב"ש ג' בבית שמש, הוחלט על בחירת רב לקהילה. וועד קהילה פנה לרב חיים אליהו גלוכובסקי, בנו של הרב מנחם מענדל גלוכובסקי רב קהילת חב"ד ברחובות, והציע לו את המישרה.

כדי לעשות סדר בדברים, ולשפוך אור על המהלכים שהביאו לבחירת רב לקהילה הצעירה והדינאמית, פנינו לשליח החדש ברמב"ש ג', הרב בנימין מנדלסון:

קצת רקע על מהלך בחירת הרב החדש?

השליח הרב בנימין מנדלסון: "כידוע, בחודשים האחרונים הולך וגדל מספר התושבים מאנ"ש בשכונת רמת בית שמש ג', וישנה התקבצות משמעותית של משפחות חב"ד מתוך העיר ומחוצה לה, הודות לאווירה המשפחתית והמיוחדת שבקהילה והאטרקטיביות שיש לשכונה הצעירה להציע, ולקהילת חב"ד בבית שמש בכלל.

בית חב"ד מרכז סביבו מתפללים רבים הגרים בשכונה ממשפחות אנ"ש ואוהדי חב"ד וב"ה המקום צר מלהכיל. כפי שפורסם כאן ב-COL רק לפני כחודש אישרה עיריית בית שמש, בראשות ידידי הרב משה אבוטבול יאריך ימים על ממלכתו, את הכפלת והרחבת בית חב"ד הקיים, וכן השטח המיועד לבניית בית קבע לקהילה בדוגמת 770 נמצא בתהליכי הקצאה מתקדמים.

מדובר אכן בהתפתחות מרשימה. מה עומד מאחורי ההצלחה?

"הכל בס"ד גדולה, ומאחורי התפתחות הקהילה על כל שלביה עומד אחד מעסקני חב"ד ראש וראשון לכל דבר שבקדושה ובהפצת מעיינות החסידות ואנו חבים לו את הצלחת הקהילה. שמפני רצונו להישאר נחבא אל הכלים לא אזכיר את שמו אך אברכו שימשיך להצליח ולעלות מעלה מעלה בכל עניני הכלל והפרט .

פשוט, שבקהילה צעירה ודינמית שבשלבי התפתחות מואצים חשוב שיחד עם הנהגת הקהילה ע"י השליח ו"ועד הקהילה" יהיה רב שיכוון ויתן מענה הלכתי ורוחני בכל דבר ועניין.

איך הדברים התגלגלו, והאם יהיו מועמדים נוספים?

"בחודשים האחרונים הורגש בשיעורים ובתפילות, בהתוועדויות ובאסיפות את החשיבות והצורך כחלק מהחזון הגדול של גיבוש קהילת חב"ד במקום למנות רב צעיר ומוכשר שילווה את ההתפתחות הרוחנית של הקהילה, כאמור. משסומנה המטרה, אני יחד עם חברי ועד הקהילה ובהתייעצות ושיתוף פעולה הדוק עם רב קהילת חב"ד ברמת בית שמש א' הרה"ג מיכאל אבישיד שליט"א ערכנו שיעורי בית למצוא את האישיות הנכונה שבסייעתא דשמיא תעצים את הפוטנציאל העצום שבשכונת רמת בית שמש ג'.

אוסיף ואומר, שכבר בראשית הדרך, התבקש כל אחד מחברי הקהילה באחד הקידושים הגדולים בשבת בביהכנ"ס להציע כל מועמד רלוונטי, ואכן היו מועמדים נוספים שהיו על הפרק. לאחר בדיקה מעמיקה ושיעורי בית, נמצא שהרב גולוכובסקי הוא המתאים ביותר, ולכך תערך בע"ה הצבעה.

"תיאום מלא עם הרבנים והשלוחים"

האם המהלך קיבל את ברכת הדרך של אנשי הקהילה, רבני הקהילה בבית שמש והשלוחים?

"בהחלט. כפי שציינתי הדבר נעשה בשיתוף פעולה עם הרב אבישיד שליט"א ובהתייעצות עם השליח הראשי לבית שמש הרב אליעזר ויינר שגם הואיל לקחת חלק בוועדת הבחירות יחד עם הרב שמעון ולס גבאי בית כנסת חב"ד שברמת בית שמש ב', ובתיאום מלא עם הרבנים והשלוחים הרלוונטיים. מתוך אמונה ברורה שרק עם המשך שיתוף פעולה הדוק נשיג את פריחת ושגשוג קהילת חב"ד בבית שמש כולה.

כיצד זה יביא להתפתחות הקהילה בבית שמש?

"המהלך הינו שלב נוסף בבניה של הקהילה האיכותית של חב"ד ברמת בית שמש ג' ואבן נוספת בעבודה המשותפת של כל הגבאים והנציגים של מוסדות ובתי כנסת חב"ד ברחבי העיר.

"כולי תפילה שנמשיך לראות את ברכות הרבי מלוות אותנו על כל צעד ושעל בניסים הגלויים שזכתה הקהילה בהתפתחות המרשימה בחודשים האחרונים."

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.