מערכת COL | יום כ"א תמוז ה׳תשע״ו 27.07.2016

לרגל כ' אב: הרחבת האוהל הק' באלמא אטא

הולכות ונשלמות עבודות הרחבת ושיפווץ האוהל הק' באלמא אטא של רבי לוי יצחק נ"ע אביו של הרבי לרגל יום ההילולא כ' מנחם אב ● במעמד חנוכת ההרחבה והשיפוץ, שיתקיים ביום ההילולא, ישולב גם אירוע כתיבת אותיות אחרונות והכנסת ספר התורה, שישמש את באי בית הכנסת "לוי יצחק" שעל יד המרכז היהודי "בית מנחם" בעיר  הרחבת האוהל הק' באלמא אטא
לרגל כ' אב: הרחבת האוהל הק' באלמא אטא
הולכות ונשלמות עבודות הרחבת ושיפווץ האוהל הק' באלמא אטא של רבי לוי יצחק נ"ע אביו של הרבי לרגל יום ההילולא כ' מנחם אב * במעמד חנוכת ההרחבה והשיפוץ, שיתקיים ביום ההילולא, ישולב גם אירוע כתיבת אותיות אחרונות והכנסת ספר התורה, שישמש את באי בית הכנסת "לוי יצחק" שעל יד המרכז היהודי "בית מנחם" בעיר.

בין האורחים הרבים שיקחו חלק באירועי היום הקדוש, יצויינו הנדיבים אשר בעם, ר' אברהם שאולזון ור' שמואל שטרן אשר בנוסף לסיוע התמידי לכל עניין הקשור באותו צדיק וקדוש, סייעו במיוחד בפעולות הנוכחיות להרחבת המקום לתועלת הרבים הפוקדים אותו ביום המסוגל.

הרבי לא חסך בביטויי הכרת הטוב לכל אלו שסייעו לאביו זצ"ל בצר לו, כמו גם אחרי הסתלקותו. כאשר הוצגו לרבי העוסקים בנקיון הציון, על ידי הרה"ח ר' יוסף נימוטין ז"ל בעברם לפניו במעמד חלוקת הדולרים: "תודה שאתם דואגים ומטפלים בציון אבי".

התייחסויות נוספות באותו ענין: כאשר סיפרו לרבי שתלמיד ישיבה מלנינגרד פועל לקבלת אישור מהרשויות במוסקווה, לבניית 'אוהל', הגיב: "דברים רבים משתנים עכשיו ברוסיה". וכן ידועים דברי הרבי ב'יחידות' לה זכו הרה"ח דוד נחשון, והרה"ח ר' אבי טאוב, אשר ביקש לקבל מידם את המפתח לאוהל הקדוש אשר בנו יחד עם הרה"ח ר' נחום תומרקין (תלמיד ישיבה, אז) אשר ניצל את מעמדו כאזרח סובייטי לקבל את האישורים הנדרשים, וזהו תוכן דברי אדמו"ר: "אשרי חלקכם, רב שכרם, גדול זכותם, על זה שעוררו את יהודי רוסיה, פעלו אתם והתעסקו באוהלים של הרביים צדיקים וקדושים, שלא נצטרך להגיע לזה – על ידי שיהיה "הקיצו ורננו שוכני עפר".

כבר בתשנ"ו נחלץ הרה"ח ר' משה גורין, לשיפוץ האתר הקדוש, וכן עשה גם חבר הקהילה אברהם מיכאלוב בתשס"ח, בסיוע עיריית אלמא אטא, אחרי התערבות ישירה של לשכת הנשיא דאז, אולם גדול השיפוץ הנוכחי מקודמיו, אשר יקל על אלפי המבקרים לשהות במקום באופן של הרחבה, כולל ל"כהנים" עבורם הוקצה מסלול גישה מיוחד, כאשר שאר האורחים יופנו למסלול חדש, שבו נוסף פתח חדש כך שהכניסה והיציאה תהיינה מפתחים נפרדים, לרווחת הכול.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.