מערכת COL | יום כ' תמוז ה׳תשע״ו 26.07.2016

קבוצת מרצות מסמינר חב"די הוכשרו למאבק בהתבוללות בחו"ל

בסיום קורס מיוחד שערך יד לאחים בסמינר 'מכון בינ"ה' לבנות משפחות השלוחים וקהילות חב"ד בחו"ל, הופקה חוברת מיוחדת בשפה האנגלית בשם 'מחשבות על נישואי תערובת' ● תכני החוברת נכתבו בידי בוגרות הקורס המיוחד למרצות, והיא תופץ על ידי הבוגרות בקרב סטודנטים יהודים בחו"ל   קבוצת מרצות
קבוצת מרצות מסמינר חב
שער חוברת ההסברה thoughts on intermarriage
בחודש האחרון סיים ארגון יד לאחים את הכשרתן של 20 תלמידות שיהפכו לשגרירות ושליחות בחו"ל בנושא ההתבוללות. זאת במסגרת מחלקה מיוחדת שהוקמה לפני כמה שנים בארגון, המטפלת בנישואין בין יהודים לבני לאומים שונים. המחלקה פועלת לצדה של ה'מחלקה מהצלה מטמיעה' המטפלת בבנות ישראל שנמצאות בכפרים ערביים.

מדובר בעשרים בנות ממדינות שונות שהגיעו לארץ כדי ללמוד בסמינר התורני "מכון בינ"ה" השוכן בצפריה. הקורס נערך לאורך כל השנה האחרונה לבקשת הנהלת הסמינר, ובמסגרתו עברו התלמידות קורס מיוחד בהנחיית הרב יואב זאב רובינסון – המרכז ביד לאחים את המחלקה, שבסיומו הוכשרו למסור הרצאות ולנהל דיונים בנושא.

הלימודים לאורך השנה כללו את לימוד הנושא מכל צדדיו, ובכלל זה יחס התורה לנישואין שכאלו, היחס לכך בתורה שבעל פה, מה אומרים מחקרים על נישואים בין בני עמים שונים, איך מתייחסים לנושא בדיונים פסיכולוגיים, וגם על הקשיים שחווים ילדים מנישואין שכאלו.

בסיום השנה, כתבו הבנות סדרה של מאמרים בנושא, שכל אחד מהם נגע בנקודה שונה בבעיה שבנישואין אלו. המאמרים קובצו לחוברת באנגלית בשםthoughts on intermarriage (מחשבות על נישואי תערובת) שהופקה בהשתתפות יד לאחים ואמורה להיות מחולקת לסטודנטים יהודים בחו"ל.

הרב רובינסון אמר השבוע כי בשנה האחרונה עלה בידי המחלקה להצלה מהתבוללות ביד לאחים למנוע נישואין של עשרות זוגות מעורבים. לדבריו, ברובם היה מדובר בסטודנטים ישראלים שלמדו באירופה והכירו שם גויות מקומיות. לדבריו "הפרויקט החדש שימשיך גם בשנה הבאה עם בנות שמגיעות מחו"ל, יגרום לכמה שיותר שגרירים של העם היהודי שיביאו את דבר המאבק בהתבוללות למדינות מהן מגיעות משתתפות הקורס. בין היתר מדובר בצרפת, ארה"ב, ברזיל, ארגנטינה, קנדה, רוסיה, בריטניה, איטליה, גרמניה, ואוסטרליה ".

ביד לאחים העלו על נס את מכון בינ"ה שהרים את הכפפה ופתח את הקורס הראשון מסוגו וקוראים לסמינרים נוספים לאמץ את הקורס המיוחד.

במכון בינ"ה מציינים כי הרבי ביקש כמה פעמים מהשלוחים להיאבק בהתבוללות כדי להציל את העם היהודי, ומשכך הם נענו לאתגר והחליטו לקיים קורס שכזה כחלק מתכנית הלימודים בסמינר.
ובתוך כך, השבוע הפיק יד לאחים מהדורה נוספת של אלפי חוברות בעברית של גיליון "מתחתנים בעם" שנועדו לחשוף את הציבור הישראלי לעומק הבעיה שבהתבוללות, ולמנוע בכך נישואין מעורבים. ביד לאחים מציינים בסיפוק כי המהדורה הראשונה נחטפה על ידי צעירים רבים וללא ספק מנעה מרבים מהם מלכתחילה כניסה לנישואי התבוללות שעל ידם בנים רבים אובדים לעם היהודי.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.