מערכת COL | יום י"ט תמוז ה׳תשע״ו 25.07.2016

הרבי פסק בתשל"ג: "לנצל קשרי הרב גרוסמן" ● פרסום ראשון

סיפור שקרה בימים אלו: אחד משלוחי חב"ד הפועל גדולות ונצורות במדינתו, נתקל לאחרונה בבעיית חוקיות שהותו במקום: רעייתו שחזרה מישראל למקום שליחותם, נעצרה כשוהה בלתי חוקית. אחריה הגיע השליח, ואף הוא נעצר בשדה התעופה ונשלח חזרה לארץ מוצאו, וכל מפעל השליחות הועמד בסכנה ● הרב יצחק דוד גרוסמן רבה של מגדל העמק נכנס לעובי הקורה וסייע לשלוחים ● קראו את הסיום המפתיע  לסיפור המלא
הרבי פסק בתשל
הרב יצחק-דוד גרוסמן באוהל הק'. מימין: תמונת אילוסטרציה (ארכיון COL)

סיפור 'טרי', בפרסום ראשון:

אחד משלוחי חב"ד במדינות העולם פועל גדולות ונצורות במקום מזה למעלה מחמש שנים. בעבודתו עבודת הקודש הוא הציל ומציל עשרות יהודים ומקרב אותם לאביהם שבשמים.

בימים האחרונים נודע לו כי יש בעיה חוקית בשהייתו במקום. כל הניסיונות לסדר את ההרשאה עלו בתוהו. בשבוע האחרון כשחזרה אשתו מישראל נעצרה כשוהה בלתי חוקית, ולאחר 22 שעות מורטות עצבים בשדה התעופה נשלחה בחזרה לישראל.

אחריה הגיע השליח ואף הוא נעצר בשדה התעופה ונשלח חזרה לארץ מוצאו. הרב בעריש הניג, שליח חב"ד בצ'אנג דו הסינית, עירב בסיפור את סבו, הרב יצחק דוד גרוסמן רבה של מגדל העמק וחבר מועצת הרבנות הראשית וביקש ממנו לפעול לגאולת השליח.

הרב גרוסמן נכנס לתמונה ביום ראשון השבוע, והחל לפעול למען הסדרת שהייתם החוקית של בני המשפחה במקום מגורם. בין היתר נפגש עם מנכ"ל משרד החוץ דורי גולד ושוחח עם שגריר ישראל בארץ המוצא.

למרבה הפליאה וההשגחה, אמו של השליח, נוהגת מזה שנים לקרוא כמה מכתבים של הרבי כל יום. בדיוק לאחר שבנה השליח סיפר לה על השתלשלות העניינים ואיך שהרב גרוסמן נחלץ לעזרה, זה המכתב שהיה לה לפי הסדר היומי, והמכתב הפתיע אותה מאוד: הרבי כותב באגרת קודש מתאריך אייר תשל"ג: (מצורף צילום המכתב)

"ע"פ השמועות כאן: להרב גרוסמן שי' דמגדל העמק – קשרים טובים עם כו"כ באזורו ואביו שי' בהנהלה דאגו"י (וכן הוא מכו"כ שנים) באיזו מידה ניצלו כ"ז ע"ע? למה (באם במידה קטנה)?".

והדברים מבהילים.

***

את הדברים סיפר לראשונה א' מאנ"ש למערכת COL, ששמע אותם מהרב יצחק-דוד גרוסמן. השם ופרטי השליח המוזכר בסיפור – שמורים במערכת.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.