מערכת COL | יום י"ט תמוז ה׳תשע״ו 25.07.2016

האם ההחלטה לבטל את לימודי הליבה לחרדים נכונה? ● טור

ועדת שרים לענייני חקיקה אישרה את ביטול חובת לימודי הליבה במוסדות החרדיים המתוקצבים, זאת בהמשך לאישור הצעת החוק בנושא במליאת הממשלה מוקדם יותר היום ● ר' מוני אנדר משיב בטור דעה המתפרסם הבוקר בעיתון 'ידיעות אחרונות' לשאלה היומית: "האם ההחלטה לבטל את לימודי הליבה לחרדים נכונה"?  לימודי הליבה
האם ההחלטה לבטל את לימודי הליבה לחרדים נכונה? ● טור
מוני אנדר
מציון תצא תורה


זוכרים את הימים שהיינו צריכים למחוק את ההודעות שהצטברו בנייד כדי שנוכל לקבל חדשות? אפילו היום, עם כל כמויות הג'יגה הבלתי נתפסות שיש לנו, עדיין אתה מוצא את עצמך בלילה נפרד בצער רב מסרטון של חתול מנסה לפתוח שקית של בייגלה שצילמת כדי שמחר תוכל לתעד את התינוק עושה חיקוי של כבאית צרודה. כי אין מה לעשות: בחיים, דבר אחד מגיע על חשבון האחר.

זה נכון לגבי כרטיסי זיכרון, וזה נכון גם לגבי המוח האנושי. בעיקר של ילדים. השנים הראשונות בהן מבלה הילד במוסדות החינוך השונים הן המשמעותיות ביותר לעתידו. הן המעצבות אותו, הן המקנות לו את כישורי הלמידה והן אלו שיישארו חקוקות בראשו לפרק הזמן הארוך ביותר. עכשיו השאלה היא, עד כמה זה חשוב ללמד את כל הילדים באופן גורף, מתיש וסוחט, פונקציות מסובכות להחריד של קוסינוס וטנגנס בטריגונומטריה? זה ודאי לא יעזור לנו בשום דבר בחיים.

הציבור החרדי מתנגד ללימודי ליבה לא מפני שהוא מקדש בערות או אבטלה, אלא מפני שיש לו סדרי עדיפויות אחרים. הוא סבור שבגיל הילדות והנעורים צריך לשים את כל המשקל על ביסוס השורשים והערכים היהודיים, ורכישת ידע מעמיק במורשת ישראל. רק לאחר מכן תבוא השעה לעסוק בפרנסה. עובדה היא שבוגרי ישיבות מצליחים להשלים בזמן קצר יחסית את הפערים.

במיוחד כיום, עם פריחתן של המכונים, המכללות ולימודי התעודה הספציפיים, ניתן בתוך פרק זמן קצר, ולאחר שכבר בגרת וגיבשת את הכיוון אליו אתה צועד בחיים, ללמוד מקצוע מכניס ומכובד. ולא, לא מבקשים שתשיר את here we are מכיתה ה' בתור הוכחה לשליטה באנגלית.

כולנו גדלנו על המשפט האלמותי "בלי בגרות לא ייצא ממך כלום בחיים". בשנים האחרונות גילינו שיש לפחות שר אוצר אחד שהוכיח שזה לא נכון.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.