מערכת COL | יום ט"ו תמוז ה׳תשע״ו 21.07.2016

סגירת מעגל מרגשת בהתוועדות חג הגאולה באור יהודה

מאות מתושבי אור יהודה השתתפו בהתוועדות מיוחדת שנערכה בבית כנסת חב"ד בעיר, לרגל חג הגאולה של כ"ק אדמו"ר הריי"צ נ"ע ● בנו וממשיך דרכו של המקובל הנודע הרב יורם אברג'ל זצ"ל, סגר מעגל מרגש במעמד וחשף סיפור פילאי החושף מעט מהקשר בין הרבי לבבא סאלי ●  ראש כולל בעיר סיפר על פגישה עם הרבי שהביאה אותו לקרוא לבנו על שם הרבי ● סיקור מלא וגלריית תמונות מהמעמד המרומם  סגירת מעגל מרגשת בהתוועדות
סגירת מעגל מרגשת בהתוועדות חג הגאולה באור יהודה
מאות מתושבי אור יהודה השתתפו אמש (שני, י"ב תמוז) בהתוועדות מיוחדת שנערכה בבית כנסת חב"ד בעיר, לרגל חג הגאולה של כ"ק אדמו"ר הריי"צ נ"ע, אשר יצא מגלותו בקאסטראמה לפני 89 שנים בדיוק, אליה נשלח לאחר שהפיץ יהדות להמונים בכל רחבי רוסיה.

מארגני ההתוועדות השקיעו רבות בפרסום המקדים ובהכנת בית הכנסת, כיאה להתוועדות חג הגאולה, עם כניסתנו לשנת התשעים.

מבעוד מועד הוכשר המקום עם תאורה חדשה, וילונות איכות, ופרטים טכניים נוספים, שהפכו את המקום לאולם אירועים של ממש, לכבוד חג הגאולה.

אורח הכבוד בערב היה הגאון הרב חיים יוסף דוד אברג'ל, בנו וממשיך דרכו של המקובל הנודע הגאון רבי יורם אברג'ל זצ"ל, מהידידים הוותיקים של מוסדות חב"ד באור יהודה.

הגעתו של הרב אברג'ל הבן, הייתה סגירת מעגל מרגשת, זאת לאחר שהאירוע האחרון של חב"ד בו אביו זכה להשתתף, היה בדיוק לפני שנה, בהתוועדות חג הגאולה י"ב-י"ג תמוז שנערכה באור יהודה. הרב אברג'ל שליט"א הביע את שמחתו הרבה לבוא ולהשתתף ובכך להמשיך את המסורת של אביו שהשתתף באירועי חב"ד בעיר לפחות חמש פעמים.

נאומו המרתק של הרב אברג'ל נפתח בקשר המופלא של אביו עם חסידות חב"ד והערצתו הגדולה לרבי. בהמשך עבר לספר על הקשר המקובל האלוקי רבי ישראל אבוחצירא זצ"ל, המכונה ה'בבא סאלי', עם הרבי. הרב אברג'ל חשף כי סבו – אבי אביו, שהה במחיצת הרבי כחודש וחצי ובטרם עזר, קיבל מהרבי בקבוק וודקה וחתיכת לעקח בכדי למסור לבבא סאלי, אליו היה קשור.

כשחזר סבו לארץ ובא לבבא סאלי, גילה הרב אברג'ל, הדבר הראשון ששאל אותו הבבא סאלי: "מה הבאת לי מהרבי מליובאוויטש?"... ויהי הדבר לפלא.

לאחר הנאום המאלף, הוזמן לשאת דברים הרב זכריה, ראש כולל בעיר. הוא סיפר למשתתפים על המפגש המרגש שהיה לו עם הרבי ועל ההתרגשות הגדולה שאחזה בו באותם רגעים שנצרבו בזיכרונו. הפגישה, סיפר הרב זכריה, פעלה עליו רבות עד כדי כך שלבנו קרא על שם הרבי.

את דבר העירייה לכבוד חג הגאולה, נשא מר עוזי אהרן, ממלא מקום ראש העיר. הוא הפליא במעלת פעילות שלוחי הרבי ושיבח את מסירותם.

על מעלת היום, חג הגאולה, נשאו דברים: שליח הראשי לעיר הרב מנחם מענדל פרידמן ראש ישיבות תומכי תמימים בעיר ורב קהילת חב"ד שכונת נווה רבין הרב שלום דובער הכהן הנדל והרב הראל רחימי, מהשלוחים לשכונת נווה רבין.

לקריאת פרק התהילים של הרבי, בפתח האירוע המרומם, הוזמן השליח בשכונת נוה סביון הרב שלמה הכהן כץ. לאחר מכירה פומבית, הוזמן המתוועד המרכזי של הערב, הרב פישל ג'ייקובס מכפר חב"ד, מי שכונה 'רב האסירים' ובעברו היה אלוף בקרטה. הרב ג'ייקובס ריתק את המשתתפים הרבים עד השעות הקטנות של הלילה.

"המתוועדים הרבים יצאו ממש נפעמים ועם דמעות בעיניים", סיפרו המארגנים בסיום האירוע.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.