מערכת COL
|
יום י"ד תמוז ה׳תשע״ו
20.07.2016
תחנת רכבת תוקם לטובת העולים למירון
האם עומסי התחבורה בל"ג בעומר יסתיימו מעתה? שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ החליט על הקמת תחנת רכבת בצומת חנניה (צומת שבע), הסמוכה למירון שתשרת את מאות אלפי היהודים הפוקדים מדי שנה את קברו של רשב"י במירון תחנת רכבת
האם עומסי התחבורה בל"ג בעומר יסתיימו מעתה? שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ החליט על הקמת תחנת רכבת בצומת חנניה (צומת שבע), הסמוכה למירון שתשרת את מאות אלפי היהודים הפוקדים מדי שנה את קברו של רשב"י במירון.
תחנת הרכבת מירון תוקם במסגרת קו הרכבת כרמיאל-קרית שמונה שאושר על ידי השר כץ. הקו יחבר את הגליל למרכז הארץ ויכלול תחנה נוספת בין חצור לראש פינה שתשרת את כל יישובי הסביבה.
בדיון מכריע שהתקיים בלשכת שר התחבורה בירושלים, בהשתתפות מנכ"ל חברת נתיבי ישראל ואנשי המקצוע של משרד התחבורה ו'נתיבי ישראל' החליט השר כץ להקים תחנה נוספת באזור מירון שתסיע את מאות אלפי המבקרים העולים מדי שנה לקבר רשב"י. באזור התחנה יוכשרו
מאות מקומות חניה ושאטלים יובילו את הנוסעים ישירות לקבר הרשב"י.
בל"ג בעומר האחרון הפעילו חברות התחבורה הציבורית יותר מ־ 7,000 נסיעות למירון, מכל
רחבי הארץ, חלק מנסיעות אלה יוכלו להתבצע באמצעות הרכבת ולהקל באופן משמעותי על מאות
אלפי המתפללים, המבקשים להגיע אל מתחם הקבר.
שר התחבורה הדגיש את יחסו העמוק להיסטוריה היהודית ולציבור החרדי וציין כי יש לאפשר לציבור זה ולכל היהודים בארץ ובעולם להגיע במהירות ובבטחון למירון. השר כץ הנחה את אנשי
משרדו להנהיג בל"ג בעומר כרטיסי נסיעה מוזלים, בקו למירון, במטרה לעודד שימוש ברכבת ולהקל על ציבור הנוסעים החרדי.
קו הרכבת החדש שיוקם על ידי חברת 'נתיבי ישראל' יוצא מתחנת הרכבת בכרמיאל, הצפויה להיחנך בשנה הבאה (יולי 2017). ומשם ממשיך לתחנת הרכבת שתוקם בצומת שבע, כשבעה קילומטרים לפני מירון (תחנת מירון). משם הוא ימשיך במנהרה תת־קרקעית באורך של
כ־ 11 מטר, מרמה ועד נחל עמוד.
גשר באורך של כ־ 400 מטרים יוביל למנהרה נוספת, באורך של 11 קילומטרים, מתחת לעיר צפת, מנחל עמוד ועד ראש פינה. הרכבת תמשיך לתחנה נוספת שתוקם סמוך לחצור הגלילית (תחנת חצור־ראש פינה) ומשם לתחנת רכבת שתוקם בפאתי העיר קרית שמונה.
הרכבת תגיע מכרמיאל לקרית שמונה בתוך 26 דקות ותוך שעתיים מקרית שמונה לתל אביב. מהירות הנסיעה של הרכבת תגיע ל־ 160 קמ"ש. עלות הקמת הרכבת נאמדת ב־ 7.4 מי־
ליארד שקלים. זמן הקמת המסילה, כארבע עד חמש שנים.
תחנת הרכבת מירון תוקם במסגרת קו הרכבת כרמיאל-קרית שמונה שאושר על ידי השר כץ. הקו יחבר את הגליל למרכז הארץ ויכלול תחנה נוספת בין חצור לראש פינה שתשרת את כל יישובי הסביבה.
בדיון מכריע שהתקיים בלשכת שר התחבורה בירושלים, בהשתתפות מנכ"ל חברת נתיבי ישראל ואנשי המקצוע של משרד התחבורה ו'נתיבי ישראל' החליט השר כץ להקים תחנה נוספת באזור מירון שתסיע את מאות אלפי המבקרים העולים מדי שנה לקבר רשב"י. באזור התחנה יוכשרו
מאות מקומות חניה ושאטלים יובילו את הנוסעים ישירות לקבר הרשב"י.
בל"ג בעומר האחרון הפעילו חברות התחבורה הציבורית יותר מ־ 7,000 נסיעות למירון, מכל
רחבי הארץ, חלק מנסיעות אלה יוכלו להתבצע באמצעות הרכבת ולהקל באופן משמעותי על מאות
אלפי המתפללים, המבקשים להגיע אל מתחם הקבר.
שר התחבורה הדגיש את יחסו העמוק להיסטוריה היהודית ולציבור החרדי וציין כי יש לאפשר לציבור זה ולכל היהודים בארץ ובעולם להגיע במהירות ובבטחון למירון. השר כץ הנחה את אנשי
משרדו להנהיג בל"ג בעומר כרטיסי נסיעה מוזלים, בקו למירון, במטרה לעודד שימוש ברכבת ולהקל על ציבור הנוסעים החרדי.
קו הרכבת החדש שיוקם על ידי חברת 'נתיבי ישראל' יוצא מתחנת הרכבת בכרמיאל, הצפויה להיחנך בשנה הבאה (יולי 2017). ומשם ממשיך לתחנת הרכבת שתוקם בצומת שבע, כשבעה קילומטרים לפני מירון (תחנת מירון). משם הוא ימשיך במנהרה תת־קרקעית באורך של
כ־ 11 מטר, מרמה ועד נחל עמוד.
גשר באורך של כ־ 400 מטרים יוביל למנהרה נוספת, באורך של 11 קילומטרים, מתחת לעיר צפת, מנחל עמוד ועד ראש פינה. הרכבת תמשיך לתחנה נוספת שתוקם סמוך לחצור הגלילית (תחנת חצור־ראש פינה) ומשם לתחנת רכבת שתוקם בפאתי העיר קרית שמונה.
הרכבת תגיע מכרמיאל לקרית שמונה בתוך 26 דקות ותוך שעתיים מקרית שמונה לתל אביב. מהירות הנסיעה של הרכבת תגיע ל־ 160 קמ"ש. עלות הקמת הרכבת נאמדת ב־ 7.4 מי־
ליארד שקלים. זמן הקמת המסילה, כארבע עד חמש שנים.
למקרה שפספסתם
הוסף תגובה
0 תגובות