מערכת COL | יום י"ג תמוז ה׳תשע״ו 19.07.2016

שלוחים חדשים בפנמה

הרב יעקב וחנה פוליוודה (לבית רוזנטל) יהיו השלוחים החדשים בבוקט, פנמה ● מדובר באיזור נופש פפולרי בקרב נופשים מדרום אמריקה ● במה יתמקדו השלוחים החדשים?  שלוחים חדשים בפנמה
שלוחים חדשים בפנמה

בוקט, עיירה במחוז Chiriqui הממוקם הפנים של פנמה, הוא מקום נופש פופולרי ביותר עבור מטיילים ונופשים בדרום אמריקה בשל האקלים הנוח שבה במשך כל השנה.

'יש שם קהילה נחמדה, פגשנו שם יהודים רבים', סיפר הרב יעקב פוליוודה.

הרב יעקב, נרגש לקראת שליחותו החדשה, הוא בעל תשובה בעצמו. במקור מוונצואלה, למד בישיבת תפארת בחורים במוריסטאון, ניו ג'רזי במשך שנים, לאחר שסיים את לימודיו בקולג' עם תואר בהנדסת תעשייה וניהול. חנה רעייתו, היא בוגרת בית הספר לבנות גני חב"ד בברזיל בית חיה מושקא, והסמינר במונטריאול. לאחרונה, יעקב וחנה עסקו בחינוך בבתי ספר יהודי פנמה.

השלוחים החדשים חיים כיום בפנמה סיטי, ומבקרים בבוקט על בסיס קבוע כדי לדאוג לצרכי הקהילה היהודית המקומית, תוך מתן שיעורי תורה וארגון תפילות וצרכי הדת בחגים, כגון קריאת המגילה בפורים וחלוקת מצות לפסח.

אחת המשימות החיוניות יהיה לדאוג לקבורה יהודית בעיר. "יהודים מקומיים רבים בוחרים רח"ל לשרוף את הגופה במקום קבורה יהודית, בגלל ההוצאות המופקעות לשלוח את הגופה בחזרה לארצות הברית או אפילו לפנמה סיטי," אומר הרב יעקב. "נכון לעכשיו, יש 2 יהודים, ככל הידוע לנו קבורים בבית קברות של אינם יהודים. זה משהו שאנחנו רוצים למנוע בעתיד, על ידי מתן אפשרות נגישה ומכובדת וכלכלית."

השלוחים החדשים מתכננים למקד מאמצים תוך שימת לב לתרמילאים, מתן אוכל כשר ושירותים נוספים. כמו לדוגמא, יצור 'חלב ישראל' ליישובים הסמוכים לקוסטא ריקה ופנמה סיטי.

כדי לתמוך במרכז חב"ד החדש: ChabadBoquete.com
[email protected]

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.