מערכת COL | יום י"א תמוז ה׳תשע״ו 17.07.2016

נס בניס: הניצולים ברכו "הגומל" • מיוחד

עדכון מהשבת בבית חב"ד בניס: לבית חב"ד בניס, הגיעו בשבת עשרות שהיו באיזור הפיגוע, ומהם עלו לברך "הגומל" • לאחר התפילה נערכה התוועדות והשליח הרב פינסון סיפר על הניסים שארעו, וחיזק את הקהילה • השליח הרב פינסון מספר: "כך חילצתי את הנערות של "גן ישראל" לאחר הפיגוע" • לדיווח המלא  ברכת "הגומל" בניס
נס בניס: הניצולים ברכו
שליח חב"ד בניס הרב יוסף פינסון, על רקע זירת הפיגוע (באדיבות אתר שלוחים.קום)

כתבנו בצרפת

לבית חב"ד בניס הגיעו בשבת עשרות אנשים, מהם ברכו "הגומל" בהתרגשות. הרב יוסף פינסון קבע, שרק אלו שהיו ממש במקום הפיגוע יברכו "הגומל".

לאחר התפילה, נערכה התוועדות רבתי, והשליח הרב פינסון סיפר על הניסים שארעו ועל חילוץ הנערות מ"גן ישראל", שהיו ממש במקום הפיגוע הנורא, וראו מחזות קשים.

וכך תיאר אחד המתפללים בבית חב"ד, את השבת בניס:

"ראשית, מיום חמישי עת נודע על האסון הכבד, היתה תחושה של עצבות גדולה. כולם רוצים לדעת אם אף אחד מהמכרים לא ח"ו בין הנפגעים...

יש גם את הטראומה, של אלו שהיו באיזור, או היו אמורים לעבור שם באותה עת... יש מספרים על רגשותיהם, אחרים עדיין בהלם, מעדיפים לשתוק. המילים מתקשות לצאת, מוקדם להביע מה חשו ועדיין חשים. זה יקח להם זמן להיות מסוגלים להביע את אותן שניות בהן המוות היה קרוב כל-כך, רח"ל.

המילים "הגומל לחייבים טובות שגמלני טוב", קיבלו כעת בשבת בבית הכנסת, משמעות עמוקה כל-כך.

כמה קוראים את הברכה בקול רם ובכוונה גדולה. אחרים, אומרים בשקט, כמעט בלי קול. המשותף לכולם, שאתה חש את ההתרגשות העזה.

שבת זו תשאר לנצח בזכרונם של באי בית חב"ד. הרב פינסון ביקש מהמתפללים להישאר לאחר התפילה לקידוש התוועדות. כל כך צריך את מילות הנחמה, מילים פשוטות, ומחזקות. הוא חזר על דברי הרבי בעניין חיזוק האמונה במקרים קשים, ודברים אלו קיבלו ממד מיוחד. לאחר שכולם ברכו "לחיים", הרב פינסון סיפר על תלמידות "גן ישראל", שעברו כמה שניות קודם באותו מקום.

"קבוצת בנות מ"גן ישראל" יצאה לצפות בזיקוקים שהיו באותו ערב. הם היו באותו מקום, קה אחת לפני שהמחבל התחיל במסע ההרג שלו!" סיפר הרב פינסון. "אחת הבנות הציעה לקבוצה לעבור לצד השני של הכביש, וכך למעשה ניצלו חייהן!"

"לפתע הם שמעו אנשים צורחים ובוכים, וגם הן בתחילו לרוץ. הם הבחינו בזוועה: אנשים נזרקים לאוויר, דם על הכביש.

"הם נמלטו לאחת המסעדות, וכוחות המשטרה ביקשו מהן להשאר שם כמה שעות לאחר האירוע. היינו מאוד מודאגים באותו זמן, לא ידענו מה מצבן והיכן הן.

"הלכתי לאיזור, ובמחסום המשטרה דרשתי להגיע לשם. לבסוף לקחתי אותן לבית הרפואה, שם קיבלו טיפול פסיכולוגי להתאוששות מההלם", מתאר הרב פינסון.

"זהו נס ממשי, דקה קודם הן היו בדרכו של המחבל עם המשאית..."

"בריחה היא לא דעתו של הרבי", קבע הרב פינסון. "אנו חייבים לעשות הכל להגן על עצמינו, אבל רק הקב"ה יצילנו! בימים הקרובים נחזק את כל הקמפיינים שהושקו על ידי חב"ד, ובמיוחד מבצע מזוזה ותפילין. זה יחזק את הביטחון בניס ובעולם כולו".

"אין שום סיבה לפחד. ברגע ששמעתי היה פיגוע, יצאתי לעזור לאנשים ולהגיד להם שהם לא צריכים להיות סגורים ומסוגרים, ולא להיכנע לפחד! אנו חייבים להמשיך ולעשות את המשימה שלנו!"
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.