מערכת COL | יום ח' תמוז ה׳תשע״ו 14.07.2016

"זהו סוד הצלחתה של תנועת חב"ד" ● השר אקוניס בראיון בלעדי

לפני שנה, נערך בארגון אגודת חסידי חב"ד בארץ הקודש, לקראת יום ההילולא ג' תמוז "יום ההצדעה לרבי ולחב"ד" בבניין הכנסת, באירוע נדיר ובהשתתפות כל סיעות הבית ● את יום ההצדעה המיוחד ניהל בכישרון רב שר המדע והטכנולוגיה אופיר אקוניס, שגם נשא דברים אישיים מרגשים ● במלאת שנה לאירוע המיוחד, מעניק השר אופיר אקוניס ראיון בלעדי ל-COL: "הייתה הרגשה באויר שצריך לעשות משהו לכבודו של הרבי" ● וגם: מהו סוד הצלחתה של תנועת חב"ד והערכה כלפיה? ● מגזין שישי  השר אופיר אקוניס
למעלה: שר המדע הטכנולוגיה והחלל אופיר אקוניס (צילום: שימי קוטנר, COL) למטה: הכנסת מצדיעה לרבי ולחב"ד. מנחה האירוע: השר אקוניס (צילום ארכיון: מאיר אלפסי)


כתב COL

לפני שנה, נערך בכנסת לקראת יום ההילולא ג' תמוז"יום ההצדעה לרבי ולחב"ד" בבניין הכנסת, בארגון אגודת חסידי חב"ד באה"ק בראשות הרב יוסף יצחק הכהן אהרונוב.

במהלך היום עלו בזה אחר זה חברי-כנסת ושרים ודיברו על הקשר האישי לרבי ולחסידות חב"ד. היה זה מושב נדיר מסוגו ואולי יש שיאמרו היסטורי, בו נשאו דברים על הרבי ותנועת חב"ד חברי-כנסת מכל סיעות הבית, מהקואליציה והאופוזיציה.

את יום ההצדעה המיוחד ניהל בכישרון רב שר המדע הטכנולוגיה והחלל מר אופיר אקוניס, שגם נשא דברים אישיים מרגשים.

בציון שנה לאירוע המיוחד, מערכת COL מגישה ראיון מיוחד שנערך עם המדע נולוגיה והחלל, מר אופיר אקוניס:

במלאת שנה למעמד המיוחד, והבלתי נשכח. איך התגלגל הרעיון להצדיע לרבי מליובאוויטש וחב"ד?

"החיבור שלי עם חב"ד כתנועה, והחיבור למסרים והערכים פורצי הדרך של הרבי הוא עמוק מאוד. במשך השנים אני מקפיד להגיע לכפר חב"ד לפני כל חג ולהתוועד עם חברי אגודת חסידי חב"ד, הקשר ההדוק ביני לבין חסידות חב"ד הביא לכך שבמסגרת מכסת הימים המיוחדים שיכול שר (או ח"כ) לארגן בכנסת, בחרתי לייחד אירוע ויום מיוחד במשכן להצדעה לחב"ד ולפועלו של הרב.

זכורה לכולנו אמירתו של ראש הממשלה לרבני חב"ד בעת שנכנסת אתה לאולם של מאפיית המצות תוך כדי שהוא מצביע עליך, "כבוד הרבנים אתם אומנם מדברים כעת עם ראש הממשלה הנוכחי, אבל כעת נכנס לכאן הדור הבא של ראשות הממשלה"...

השר אקוניס: (בחיוך), זה היה ביקור רב רושם.
ראש הממשלה התרגש מאוד כשישבנו וראינו את הוידיאו מהרבי, וכל האוירה היתה מרוממת מאוד. מיד לאחר צאתו של ראש הממשלה, ביקשו אנשי ראש הממשלה להתלוות אלי לסיור בכפר חב"ד, הגענו להעתק בית מדרשו של הרבי 770 בית אגודת חסידי חב"ד, והתיישבנו יחד עם ראשי חב"ד לישיבה משותפת, לימיני ישב יו"ר אגו"ח וצאגו"ח הרב אהרונוב ולשמאלי ידידי מנכ"ל אגודת חב"ד הרב אריאל למברג.

מסביב לשולחן ישבו הצוות של ראש הממשלה יחד עם הצוות של משרדי, אלו היו ימים הסמוכים ליום הולדתו של הרבי י"א בניסן, וכחודשיים לפני יום ג' בתמוז המציין את שנת העשרים להסתלקותו.

הייתה הרגשה באויר שצריך לעשות משהו לכבודו של הרבי. הרב למברג הציע שנעשה בכנסת אירוע לכבודו של הרבי ולכבודה של חב"ד, אני עניתי בשלילה. ומיד הוספתי, שאישיות ברמה הזו ולתנועת חב"ד לא מספיק אירוע נקודתי, זה לא יהיה אירוע: זה יהיה יום שלם בכנסת!

חשבתי שנכון יהיה שלכבוד הרבי, נציב גלריה על הרבי במסדרונות הכנסת ונערוך כמה מושבים על פני כמה שעות. כך זה התחיל.

מדובר באירוע יוצא דופן במשכן הכנסת?

יותר מזה, מדובר באירוע היסטורי! כמו שהזכרתי קודם לא מדובר על ישיבה של חצי שעה או שעה על הרבי במליאת כנסת ריקה, או אירוע נקודתי, מדובר ביום שלם ובסדרת אירועים שהקדישה הכנסת לדמותו של הרבי.

ביום הזה הוצגה גלריה מיוחדת, הוקרנו בקטעי וידיאו באולמות, ועד נאומים ובראיונות ששודרו במשך כל היום.

מה התרשמותך מה'הסכמה מקיר לקיר' אצל סיעות הבית?

זה היה מדהים ומרגש. היה מצעד של שרים וח"כים מקיר לקיר. אמרתי באירוע שכאן אין קואליציה ואין אופוזיציה, כולם היו שם.

 



"כולם היו שם": הכנסת מצדיעה לחב"ד ולרבי, לפני שנה (צילום: מאיר אלפסי)

באירוע השתתפו ואף נאמו רוב שרי הממשלה, והיה ממש מאבק מי ידבר ומתי.

אז איך באמת מביאים את כולם לאולם אחד רק בשביל להצדיע?

אני חייב לומר על הארגון של אגודת חסידי חב"ד מילה טובה, הם יעילים וחרוצים בצורה בלתי רגילה, הם גייסו את כל מי שניתן לעזרה. העיתונאי מתי טוכפלד שעזר רבות לאירוע ושניאור רוזן דוברו החבדניק של סגן השר מאיר פרוש והם עבדו מסביב לשעון.

כל מי שהזמין אי פעם חברי כנסת ושרים לשמחה או אירוע, יודע שמאוד קשה להביא אותם לאירועים. לא שיערתי שתהיה כזו היענות. כל שר או חבר כנסת שהיה בבניין הכנסת ראה לעצמו חובה להגיע. מה שהפתיע יותר אלו הדברים שנאמרו מפי הנואמים החשובים, היה ניתן לשמוע את החיבור האישי של כל אחד ואחת עם חב"ד והרבי, היו שם ממש סיפורים אישיים ואינטימיים שחוו עם חב"ד ולא דברים מן השפה ולחוץ.

וכעת, שאלה קצת אישית: מה ההיכרות שלך עם הרבי וחב"ד, איפה זה התחיל?

החיבור שלי עם חב"ד כאמור הוא רב שנים והוא רק הולך ומתחזק עם השנים.
לפני כשנתיים זכיתי לעלות לציונו של הרבי להתפלל ולהתברך הייתי אז אורח של אגודת חסידי חב"ד, וקיבלו אותי במאור פנים ב 770 ובספריית הרבי. זה היה ביקור מרגש מאוד, והחוויה העוצמתית ביותר שהיתה לי היתה בחדרו האישי של הרבי כפי שהחסידים קוראים לו "גן עדן העליון".

"אלו רגעים של התרוממות רוח. כשדיברתי בכנסת סיפרתי על הרגעים הללו וראיתי מולי חברים שמהנהנים בראשם, הבנתי שאני לא היחיד שחווה את החוויה הזו...

לסיכום: איך אתה רואה כיום את תנועת חב"ד, במיוחד כשמציינים 22 שנה ליום ההילולא ג' תמוז?

"אחד הספרים המיוחדים שהרבי כתב הוא ספר 'היום יום', שכולו פתגמים המחולקים לימי השנה, וכל יום ישנו משפט או אימרה מחדדת ומעוררת מחשבה, בפתגם המופיע ביום כ"ח סיון, היום בו ערכנו את האירוע בכנסת, מופיעים המילים הבאות, ואני מצטט: "צריך שיהיה העיקר לסייע בלבב שלם ברגש, שיהיה תענוג בעשיית טובה ליהודי".

לדעתי כך מתנהלת חב"ד בארץ וברחבי תבל, וזה סוד הצלחתה וההערכה העצומה שיש כלפיה, ועל כל עשייתה למען העם היהודי, בישראל ומחוצה לה."

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.