מערכת COL | יום ז' תמוז ה׳תשע״ו 13.07.2016

העלייה בכוח המפלגות הקיצוניות באירופה ישפיע על האנטישמיות"

סמנכ"ל 'מרכז רבני אירופה' בדיון בכנסת: "על מדינות אירופה לקיים יום חינוך להגברת המודעות וחידוד המסרים המוקיעים אנטישמיות" ● קתרינה פון-שנורבין, המתאמת מטעם האיחוד האירופי למאבק באנטישמיות שהשתתפה בדיון בכנסת השיבה: "נשמח לשתף פעולה עם היוזמה"  המפלגות הקיצוניות באירופה
העלייה בכוח המפלגות הקיצוניות באירופה ישפיע על האנטישמיות
צילום אילוסטרציה: מנדי הכטמן, COL
"בימים אלה 'מרכז רבני אירופה' בשיתוף 'איגוד הארגונים היהודיים באירופה', מקיימים עבודת מחקר נרחבת שמטרתה לרכז את כל אירועי הטרור על רקע אנטישמי שהיו באירופה ובישראל מאז הסתיימה מלחמת העולם השניה ועד עתה. מטרת המחקר היא להציע לכל המדינות לציין יום זיכרון אחד בכל שנה, כיום הזדהות עם ההתנגדות לאנטישמיות ויום חינוך בכל מדינות אירופה להגברת המודעות וחידוד המסרים המוקיעים אנטישמיות", כך אמר, הרב אריה גולדברג, סמנכ"ל 'מרכז רבני אירופה' בדיון שקיימה וועדת העלייה, הקליטה והתפוצות בנושא האנטישמיות באירופה. הדיון התקיים במעמד קתרינה פון-שנורבין, המתאמת מטעם האיחוד האירופי למאבק באנטישמיות, ושגריר האיחוד האירופי בישראל, לארס פאבורג-אנדרסן.

בדברי תשובתה שנאמרו בוועדה התייחסה נציגת האיחוד לדבריו של הרב גולדברג ואמרה שהאיחוד האירופי עושה את כל אשר ביכולתו להעלות את 'המודעות' לאנטישמיות ותשמח לשתף פעולה בנושא ציון של יום זיכרון מיוחד לצד פעילויות נוספות.

במפגש מקדים שקיימה השבוע הגב' פון-שנורבין עם בכירים בתקשורת החרדית היא הביעה את התרשמותה מהפעילות של 'איגוד הארגונים היהודיים' בראשות הרב מנחם מרגולין וציינה כי היא מקיימת אינטרקציה עם הארגון במגמה לגבש דרכי פעולה משותפים.

הדיון בוועדה התקיים על רקע סקר שקיימו בשבוע שעבר 'איגוד הארגונים היהודיים באירופה' ו'מרכז רבני אירופה', בקרב מדגם מייצג של 700 רבנים וראשי קהילות יהודיות ברחבי היבשת, ממנו עלה כי קיימת עלייה במגמות אנטישמיות במדינות מערב אירופה. ממצא נוסף שדווח מרחבי היבשת מעלה כי מעורבות הפליטים המוסלמים בתקריות – שולית.

מנכ"ל אגוד הארגונים היהודיים באירופה ומרכז רבני אירופה, הרב מנחם מרגולין, שפועל במוסדות האיחוד האירופי בשיתוף פעולה עם השליח המיוחד של נשיא ארה"ב ברק אובאמה למאבק באנטישמיות, כדי לקדם מינוי מתאם מיוחד לפעילות נגד אנטישמיות במדינות האיחוד, התריע כי העלייה המשמעותית בכוחן של המפלגות הקיצוניות מימין ומשמאל שרובם מניפים דגלים אנטישמיים ודוגלים באיסור על שחיטה וברית מילה, שנאת מיעוטים וכו', ישפיעו על חיי היהודים ביבשת כבר בעתיד הקרוב לא פחות מגילויי האנטישמיות "הקלאסית".

הרב מנחם מרגולין מוסיף עוד כי "מדינות אירופה עסקו בשנה האחרונה במאבק בטרור ואמנם תגברו את השמירה על מוסדות יהודים אך יחד את זאת, לא נעשתה עבודה משמעותית בחינוך ומאבק באנטישמיות על בסיס שנאת יהודיים אלא רק מאבק בטרור. מה שאומר, שכשהמשלה תחליט שאפשר להוריד את רמת האבטחה סביב מוסדות יהודים (כפי שכבר הודיעה ממשלת צרפת) אנו חוששים שהמצב יחזור לקדמותו".

הרב מרגולין קרא למתאמת מאבק האיחוד האירופי באנטישמיות, הגברת קתרינה פון-שנורבין, להאיץ במוסדות האיחוד האירופי ולכל הממשלות החברות באיחוד, ליזום פעילות חינוכית משמעותית בכל הקשור להגדרת אנטישמיות בכל מדינות אירופה. "בינתיים זה עוד לא קורה מספיק. על הממשלות באירופה ומוסדות האיחוד להוציא אל מחוץ לחוק כל מפלגה קיצונית המקדמת ערכים המנוגדים לחופש הדת וזכויות אדם באירופה. פריחתן של מפלגות אלו תהיה הקו האדום של יהודי אירופה וסיבה נחרצת בעבורנו לקרא ליהודים לעזוב את היבשת" ציין מנכ"ל איגוד הארגונים היהודיים באירופה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.