מערכת COL | יום ה' תמוז ה׳תשע״ו 11.07.2016

צפת: התוועדות מרכזית עם הרב גורביץ'

מאות מתושבי העיר החרדים התכנסו להתוועדות  ג' תמוז שהתקיימה באולם כולל חב"ד בעיר העתיקה בצפת ואורגנה על ידי אגודת קרית חב"ד עם הרב יוסף יצחק גורביץ משלוחי הרבי לארץ הקודש  התוועדות מרכזית
צפת: התוועדות מרכזית עם הרב גורביץ'
מאות מתושבי העיר החרדים התכנסו להתוועדות  ג' תמוז שהתקיימה באולם כולל חב"ד בעיר העתיקה בצפת ואורגנה על ידי אגודת קרית חב"ד.

פתח את ההתוועדות השליח הרב חיים קפלן בדברים אודות מהותו של יום כהקדמה לקטעי ווידאו מרגשים מהרבי אודות תפקידו של נשיא בישראל ואשר זרעו בחיים אף הוא בחיים.

הדיין הרב חיים בזק שליט דיבר במעלתו של היום והסביר שהסיבה לכך שיום ההילולא של רשב"י אינה יום תענית כיום פטירת צדיקים אחרים, מאחר וצדיקים שעיקר עיסוקם בתורה שבעל פה, יום הסתלקותם הוא יום מסוגל לפעולה בעולם וכך הוא בודאי גם ביום ההילולא של הרבי, שעסק בהפצת תורה שבעל פה בעולם כולו.

במהלך התוועדות ההילולא סיפר הרב יחזקאל שימון שליט"א, ראש כולל טאלנא בעיה"ק צפת, שלפני כ-20 שנה מונה לעורך המדור "שפע קודש" שבירחון צאנז. מדור זה הפותח את הירחון מכיל תורה מדברות קדשו של האדמו"ר מצאנז זצ"ל.

כאשר קיבל את המינוי סיפר לו העורך הקודם ר' שלום שטמר שליט"א, שכידוע שיחותיו של האדמו"ר יש מהם שהם בבחינת דברי חיזוק והתעוררות, אבל ישנם כאלה שהם חוצבי להבות אש המשברים לבו של אדם. והוא בתור עורך הכניס פעמים תורות כאלה ופעמים כאלה.

והנה, לילה אחד, בשעה מאוחרת מאוד, הוא מקבל טלפון ממזכירות הרבי מליובאוויטש, שהרבי מבקש שעכשיו שהאדמו"ר מצאנז אינו בקו הבריאות – לכן בבקשה לא ישימו את הדרשות ה'חזקות' האלה שעלולים לשבור את רוחם של החסידים אלא ישימו במדור רק את שיחות החיזוק.

וכמובן שמרנו את דבריו של הרבי ומני אז הכנסנו רק את סוג דברים אלה.

וסיים הרב שימון בהתרגשות בזה ניכר איך הרבי מליובאוויטש הוא הרבי של כלל ישראל.

מכאן המשיך הרב גורביץ בהתוועדות מרתקת ומרגשת את תוך הלילה, כשדבריו מתובלים בסיפורים ועובדות במעלתו של יום, מופתים שהתרחשו לאחר ההסתלקות באמצעות תפילה על הציון, כשההרגשה והתובנה הברורה היא שהרבי לא עזב ולא יעזוב צאן מרעיתו ואשתכח בזה העולם המעשה, למי שרק פונה אליו.

עוד השתתפו, המרא דאתרא הרב מרדכי ביסטריצקי שליט"א, רבה של קהילת ברסלב הרב אלעזר קעניג שליט"א, הרב ישראל חיים הורביץ שליט"א מרבני קהילת צאנז, השליח הרב אלתר אליהו הכהן פרידמן, חברי מועצת העיר ואישי ציבור נוספים.

בירכתי העולם ישבו משך כל ההתוועדות אנשים רבים שכתבו פ"נים ובקשות ברכה, אותם לקח איתו השליח הרב קפלן מיד בסיום ההתוועדות לשדה התעופה בדרכו להיות ע"י הציון ביום ההילולא.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.