מערכת COL | יום כ"ח סיון ה׳תשע״ו 04.07.2016

ישיבה קטנה חב"ד אוקראינה עוברת למשכנה החדש

'ישיבה קטנה ליובאוויטש אוקראינה' שמחה לבשר לקהל השלוחים ואנ"ש ברחבי אירופה על העתקת הישיבה אל מקום חדש ומרווח 'מן המיצר אל המרחב'● הישיבה שנפתחה לפני שלוש שנים שכנה עד היום באחוזה שכללה בניין גדול וחצר בכפר הסמוך לעיר דנייפרופטרובסק ונשכרה לצורך הישיבה. בעקבות התרבות התלמידים ב"ה, המקום נהיה צר מהכיל ונשכר בניין נוסף ברחוב הסמוך ללינת התלמידים   ישיבה קטנה חב"ד אוקראינה
ישיבה קטנה חב

'ישיבה קטנה ליובאוויטש אוקראינה' שמחה לבשר לקהל השלוחים ואנ"ש ברחבי אירופה על העתקת הישיבה אל מקום חדש ומרווח 'מן המיצר אל המרחב'. הישיבה שנפתחה לפני שלוש שנים שכנה עד היום באחוזה שכללה בניין גדול וחצר בכפר הסמוך לעיר דנייפרופטרובסק ונשכרה לצורך הישיבה. בעקבות התרבות התלמידים ב"ה, המקום נהיה צר מהכיל ונשכר בניין נוסף ברחוב הסמוך ללינת התלמידים.

הפתרון היה זמני וכעת שמחה הנהלת הישיבה לבשר כי לרגל פתיחת שנת הלימודים הקרובה בעז"ה בחודש אלול, תעבור הישיבה אל מתחם מכללת 'בית חנה' לשעבר שמנהלה הוא הרב מאיר שיחי' סטמבלר (המשמש גם כחבר בוועד הנהלת הישיבה), הממוקם בפרוורי העיר דנייפרופטרובסק באוקראינה.

מדובר בבניין ענק השוכן במתחם מגודר בעל שטחים עצומים וממוקם באיזור שקט, ויוצר את האפשרות ללימוד ותפילה מתוך הרחבה ומנוחת הנפש והגוף. בימים אלו עובר המקום שיפוץ יסודי ונרחב על מנת להתאימו לקליטת התלמידים. מוקם 'זאל' לימוד רחב ידיים ונאה, ולהבדיל, מקווה טבילה חדש ומפואר, עשרות חדרי הפנימייה ומסדרונות הבניין עוברים שיפוץ יסודי ומקיף, כשלנגד עיניה של הנהלת הישיבה עומדת כל העת רווחת התלמידים כשהמטרה היא שהתלמידים 'יהיו פנויים בתורה וחכמתה' ללא כל עיכוב. כחלק מהמאמץ והחתירה להנעמת מגורי התלמידים בישיבה, יפוזרו ספות נוחות וספסלים ברחבי הבניין והחצרות לשימוש בשעות המנוחה, וחדר מיוחד אף יועד לקריאת ספרים חסידיים ולהעשרת דרכי החסידות.

הצלחה למעלה מן המשוער

הישיבה מסכמת בסיפוק רב את שלושת השנים הראשונות בהם ההצלחה הייתה למעלה מן המשוער בכל קנה מידה. התלמידים המסיימים שיעור ג' בישבה וממשיכים בעז"ה בשנה הבאה את לימודם בישיבות המובחרות כדוגמת ברינוא ומנצ'סטר, כפר חב"ד ומגדה"ע, מעידים יותר מכל על כך. מאות דפי הגמרא ומאמרי החסידות שנלמדו על ידי כל אחד מהם, כמו התפילות וההתוועדויות הרבות הטביעו ב"ה את חותמם על התלמידים. כמה מן הבחורים כבר סיימו לפני כחדשיים את מסכת בבא בתרא כולה, המסכת בת מספר הדפים הגדול ביותר והנלמדת ברחבי תבל בשנה זו, לאחר לימוד יסודי ובחינות בכתב ובעל פה, וכעת מצויים בעיצומה של חזרה מאסיבית על המסכת.

לפני חג הפסח נערכו שלושה מבחנים יסודיים ומורכבים על ג"ן פרקי לקוטי אמרים תניא וכל התלמידים (!) קיבלו ציונים גבוהים ביותר, כך שמבנה התניא ויסודותיו נקנו בנפשם. זאת בנוסף לשיעורים יומיים בגפ"ת עם מפרשים כשדגש רב מושם על הבנה בהירה ויסודית של מבנה הסוגיא, החל מהגמרא הרש"י והתוס'. שיעורים יסודיים בחסידות נמסרים גם הם כסדרם מידי ערב.

אין ספק שההצלחה הגדולה של הישיבה בעזה"י ובברכותיו הק' של הרבי, קשורה לעובדה שצוות רבני הישיבה הרב חיים אהרן חזן, הרב אליהו חפר, והרב מנחם מענדל פלדמן, הינו צוות מוצלח ומנוסה שצבר ניסיון רב בחינוך גם לפני הגיעם לאוקראינה, בישיבות מובחרות בניו יורק ובארץ הקודש ומאידך הינו צוות צעיר בעל כוחות רעננים ומוכנות להתמסר לגמרי להצלחת התלמידים. הרמי"ם והמשפיעים מסורים ללא לאות לטובת וקידום התלמידים והיחס בינם לתלמידים הינו יחס של קירבה ודאגה אישית לכל אחד מן התלמידים. תורמת לכך גם עובדת מגוריהם של הרבנים בסמיכות לישיבה כך שהישיבה ותלמידיה הינם כל עולמם. לאור כל זאת מובנת שמחת החיים והאוירה הנעימה המאפיינת את חיי תלמידי הישיבה.

אם אין קמח אין תורה

ההנהלה הגשמית לא חוסכת כסף ומאמץ על מנת לתת לתלמידים את הטוב ביותר ובכך להנעים את שהייתם בישיבה ללא כל דאגות. רמת האוכל וחדרי השינה בישיבה לא מביישת אף בית הארחה ברמה גבוהה. תנאי החיים באוקראינה מאפשרים ב"ה את החזקתו של צוות גדול של מבשלות ומנקות הדואגים במסירות לכל צרכי התלמידים, החל מאוכל וניקיון וכלה בכיבוס הבגדים.

מיקום הישיבה ב'עיר המלך' דנייפרופטרובסק הינו מבורך גם מההיבט הבטחוני. מעמדם הגבוה של היהודים בעיר וקשריו המצויינים של השליח הראשי ורב העיר הרב קמינצקי שיחי' (שהינו גם חבר וועד הנהלת הישיבה) עם השלטון המקומי הביאו לכך שרמת הביטחון של היהודים במקום היא הגבוהה ביותר באירופה, ב"ה. בכל משך השנים האחרונות בהם האנטישמיות באירופה הרימה רח"ל ראש, בדנייפרופטרובסק לא נרשמה ולו תקרית אחת מעין זו.

ה'מכינה' לישיבה

לאור בקשות ופניות מצד שלוחים נפתחה בצמוד לישיבה כיתת 'מכינה' אשר כשמה כן היא, מכינה היא את נערי הבר מצווה לישיבה. שנת הלימוד במכינה יוצרת שינוי מן הקצה אל הקצה ביכולותיו הלימודיות ובגישתו של התלמיד אל הלימוד ואל ההנחות החסידיות המושרשות בחינוכה של תומכי תמימים. זוהי ההכנה הטובה ביותר לכניסה אל עולמה של הישיבה. מנהל כיתת המכינה המסונפת לישיבה הוא הרב מנחם מענדל מרינובסקי.

בימים אלו בהם ההרשמה בעיצומה נוצרה האפשרות, לאור המעבר אל המתחם החדש והמפואר, לקליטת מספר מוגבל של תלמידים נוספים בעז"ה לישיבה וכן ב'מכינה' לישיבה. כך שעל ההורים המעוניינים לרשום את בניהם להזדרז לעשות זאת בטרם תסגר ההרשמה. מתקבלים לישיבה תלמידים רציניים בעלי שאיפה ורצון להתקדם ולהצליח בעז"ה.

ליתר פרטים ולהרשמה ניתן לפנות אל רבני הישיבה בכתובות המייל שלפניכם:
הרב חיים חזן - [email protected] הרב אליהו חפר - [email protected]

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.