מערכת COL | יום כ"ז סיון ה׳תשע״ו 03.07.2016

כשהרבי הוסיף במברק דברים שנשא הרב מרדכי אליהו זצ"ל

בכ"ד טבת תשמ"ה, נערכה הנחת אבן הפינה להקמת מקווה חדש באילת, והרבי שלח מברק לאירוע בו השתתף גם הראשל"צ הרב מרדכי אליהו זצ"ל, שביום שישי האחרון חל יום היארצייט השישי לפטירתו ● בדבריו הדגיש הרב אליהו את גודל החשיבות בקיום מצות טהרת המשפחה ● כשהרב הכט דיווח לרבי על האירוע ועל דברי הרב אליהו, הורה הרבי להוסיף במברק חלק מדברי הרב אליהו  הרב מרדכי אליהו זצ"ל
כשהרבי הוסיף במברק דברים שנשא הרב מרדכי אליהו זצ

ביום שישי האחרון, חל יום פטירתו של הגאון המקובל רבי מרדכי אליהו זצ"ל. כידוע, לרב אליהו היה קשר מיוחד עם רבנו נשיאנו. קשר זה בא לידי ביטוי ביחידויות המיוחדות להן זכה הרב אליהו.
לרגל יום פטירתו אנו מפרסמים עובדה נדירה שגם ממנה ניתן ללמוד על קשר מיוחד זה, המתפרסמת מפי רבה של אילת וחבר בי"ד רבני חב"ד באה"ק הרב יוסף הכט בתשורה לרגל חתונת בנו.

בשנת תשמ"ה ביום כ"ד טבת התקיימה באילת הנחת אבן הפינה להקמת מקוה חדש באילת. כ"ק אדמו"ר שלח מברק בקשר לאירוע. המברק נשלח לרב העיר הרב יוסף הכט.

באותו יום ביקר באילת הראשל"צ הרב מרדכי אליהו, ונכח גם בהנחת אבן הפינה. לאחר קריאת המברק של הרבי ע"י הרב הכט, כובד הרב אליהו לומר דברי ברכה. בדבריו הדגיש הרב אליהו את גודל החשיבות בקיום מצות טהרת המשפחה, ואף קישר בין הנחת אבן פינה למקוה עם פרשת השבוע פ' וארא, ע"פ דברי המדרש שאחת הסיבות מדוע הכה הקב"ה את מצרים שמימיהם נהפכו לדם, היא לפי שהמצריים מנעו מבנות ישראל את הטבילה במים לטהר את עצמן מדם נדה.

בערב דיווח הרב הכט לכ"ק אדמו"ר על פרטי האירוע, כולל דברי הרב אליהו על הקישור לפ' השבוע. אחרי זה הורה כ"ק אדמו"ר ל"ועד להפצת שיחות" להדפיס בליקוט הקרוב הוספה עם נוסח המברק שנשלח לאילת, ולציין את הקשר שבין בנין המקוה לפ' השבוע פ' וארא, ע"פ דברי המדרש הנ"ל.

להלן הנוסח המקורי שנשלח לרב הכט, וכן הנוסח שנדפס בשבוע שלאחרי זה בלקו"ש (כרך כ"ו) עם ההוספה של דברי המדרש.

[בהקשר זה מעניין לציין: בהתוועדות ו' תשרי תשמ"ה, ביום בו מלאו 20 שנה לפטירתה של הרבנית הצדקנית מרת חנה ע"ה, אמו של כ"ק אדמו"ר, הורה הרבי להקים 20 מקוואות חדשים בעולם לציון יום פטירתה העשרים. אחרי הנחת אבן הפינה למקוה חדש באילת (כאמור ביום כ"ד טבת תשמ"ה) שאל הרב הכט את הרבי אם מקווה זה שהולכים לבנות באילת יכול להימנות כאחד מן העשרים, וכ"ק אדמו"ר השיב בחיוב. למעשה התברר אח"כ, שהמקוה באילת היה המקוה הראשון מבין 20 המקוואות שהתחילו בעבודות הבני'].

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.