מערכת COL | יום כ"ז סיון ה׳תשע״ו 03.07.2016

הרחיבי מקום אהלך ● ראיון

הישיבה הקטנה תומכי תמימים באנטוורפן לילדי השלוחים עומדת בפני הרחבה ● ראש הישיבה הרב מ"מ טברדוביץ מספר בראיון ל-COL  על יחודיות הישיבה, מטרותיה, ולשם מה נועד מבצע הגיוס המיוחד?  הישיבה באנטוורפן מתרחבת● מעוניין להיות שותף בהרחבת הישיבה?  לחץ כאן
הרחיבי מקום אהלך ● ראיון

לקראת הרחבת הישיבה קטנה תומכי תמימים חב"ד אנטווערפען, ומסע הגיוס המיוחד שמתחיל היום, יום א', פנינו לראש הישיבה הרב מנחם מנדל טברדוביץ עם מספר שאלות: מה מייחד את הישיבה, מהי מטרת הישיבה, ומה החזון של הישיבה? ובכלל: מה מטרת מבצע הגיוס המיוחד?

ברשותך מספר מילים על הישיבה.

הרב טברדוביץ: "ב"ה לומדים כיום למעלה משלושים תלמידים בישיבה מכל רחבי אירופה הישיבה בנויה בעיקר מילדי השלוחים.

לקראת שנה הבאה התקבלו עוד כעשרים תלמידים ובעז"ה הישיבה תכיל בסה"כ חמישים תלמידים בשיעורים א' ב' ג'.

ישיבה ואנטווערפען זה שילוב טוב?

אחד המעלות הנפלאות של הישיבה שהיא ממוקמת במקום חרדי סגור וצנוע וכך הבחורים נמנעים מנסיונות הנמצאים היום ברחוב בכל פינה, האווירה החסידית של העיר רק נותנת אפשרויות נוספות ללמוד מתוך יראת שמים.

מה השפה שלומדים בישיבה ?

"הישיבה מורכבת מתלמידים הבאים מכל רחבי אירופה. אפשר לשמוע כאן בליל של שפות יותר מעשר שפות שונות מדברים התלמידים ביניהם וזה יוצר אווירה ייחודית ומעניינת.
אבל שפת הלימודים הרשמית בישיבה זה לשון הקודש ואידיש.

מדוע לא רק לשון הקודש או רק אידיש ?

"מכיון שהנהלת הישיבה רואה חשיבות רבה שכל התלמידים ידברו הן בלשון הקודש – על מנת להקל את הבנת הלימוד, והן שפת האידיש על מנת להבין את שיחותיו הק' של הרבי וכן להבין יותר טוב ולחוש את 'א חסידישע לחלוחית' ואת ה'דערער' החסידי לכן השיעורים בישיבה מתקיימים בשתי השפות.

האם כל התלמידים מדברים ושולטים בשתי השפות ?

"ובכדי להקל עליהם להיקלט היטב בישיבה, אנו דורשים מכל תלמיד שאינו דובר ומבין לשון הקודש ואידיש להשתדל בזמן שנותר עד תחילת הלימודים להתקדם הן בלשון הקודש והן בשפת האידיש.
ועם הזמן בגיל צעיר מאוד קל לרכוש שפה נוספת אנו רואים בחורים שלא ידעו מה הפירוש "אויבשטער" מבינים היום היטב אידיש וזה מוסיף הרבה באווירה החסידית של הישיבה. 

מה מייחד את הישיבה מישיבות אחרות?

"וודאי שכל הישיבות טובות וכולם מושתתים על אותם יסודות איתנים "תומכי תמימים" להעמיד תלמידים המסורים בכל נשמתם לבצע את הכוונה העליונה.

בכל זאת יש לכל ישיבה את הדגשים והמיוחדות שלה.

אנו מאוד משתדלים שהאווירה בישיבה תהיה נוחה לימוד מתוך תענוג וחיות, וכן שאר ענייני הישיבה תפילה בקול ובחיות עם דגש על פירוש המילות. ועוד.

ומבחינה לימודית ? 

" יש לנו הכוונה מקצועית וכל בחור עובר אבחון מקצועי על מנת שנוכל לקדם אותו ולהוציא ממנו את המיטב.

שנה הבאה עם מספר כל כך גדול של תלמידים עדיין יהיה אפשר לשמר את מעלות הישיבה?
בהחלט כן אנו מוסיפים אנשי צוות מקצועיים כמשפיע ישמש הרב יעקב גוראריה והרב שמואל ניסלביץ, ומשגיח הרב משה סוויסא.

וכן תלמידי השלוחים. ואנו בטוחים שעם השקעה מתמדת נצליח לשמר את האווירה, ועוד להוסיף ריבוי בכמות מוסיף גם ריבוי באיכות. כשיש יותר תלמידים אנו בטוחים שיתווסף בישיבה גם יותר קול תורה וחיות בכל ענייני הישיבה.

ומה לגבי מקום ?

"אכן ב"ה הישיבה מלאה עד אפס מקום ומכיון שיש רישום גדול אנו חייבים לתת מענה לכל התמימים שנרשמו, ולכן אנו עסוקים ברכישת מבנה הסמוך לישיבה שבהשגחה פרטית נפלאה עומד כרגע למכירה, וזה הזדמנות חד פעמית שלא תחזור בכדי שנוכל לרכוש מבנה לתמיד ולקדם את הישיבה ולהגדיל את מספר התלמידים.

כיצד מגייסים את הסכום הנדרש ?

"המבנה עולה 500.000 אירו ויש לנו שלושה שותפים שמוכנים לתת 375.000 אירו באם אנו נאסוף את החסר דהיינו 125.000 אירו. אם כן כל אירו שווה ארבע !!!

לכן אני פונה בקריאה אישית לכל ידידי ולכל אנ"ש אנא תנו יד וביום ראשון תעזרו לנו להתפתח ולהציל את ילדי השלוחים ולתת להם מענה הולם ומקום שמשם יוכלו לגדול כרצון ק' של הרבי להיות נרות להאיר ולהביא את ביאת משיח צדקנו בקרוב ממש.

גם אתה רוצה להיות שותף?  לחץ כאן לתרומה



הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.