מערכת COL | יום כ"ב סיון ה׳תשע״ו 28.06.2016

ירושלים: יום עיון בנושא טהרת המשפחה ופוריות

אגף ההשתלמויות שע"י ועד רבני חב"ד ערך יום עיון בנושא טהרת המשפחה ופוריות באולם בית כנסת חב"ד 770 בשכונת רמת שלמה בירושלים ● מאות משתתפים מכל רחבי הארץ וביניהם רבני ישובים ושכונות, רבני קהילות, מנהלי בתי חב"ד, נציגי מועצות דתיות ואברכי כולל מילאו את אולם בית הכנסת  יום עיון בנושא טהרת המשפחה
ירושלים: יום עיון בנושא טהרת המשפחה ופוריות
צילום: COL
אגף ההשתלמויות שע"י ועד רבני חב"ד ערך יום עיון בנושא טהרת המשפחה ופוריות באולם בית כנסת חב"ד 770 בשכונת רמת שלמה בירושלים. מאות משתתפים מכל רחבי הארץ וביניהם רבני ישובים ושכונות, רבני קהילות, מנהלי בתי חב"ד, נציגי מועצות דתיות ואברכי כולל מילאו את אולם בית הכנסת.

מושב הבוקר נפתח על ידי מנהל אגף ההשתלמויות, הרב חיים אליהו גלוכובסקי שי' , שדיבר על חשיבות נושא הכנס והצורך להשתלם בו מעת לעת, כדי להתעדכן בחידושים הנוגעים בתחום זה.

ראשון המרצים היה הגה"ח הרב יקותיאל פרקש שליט"א בעמח"ס "טהרה כהלכה" ועוד, שעסק בעניין בדיקות רפואיות שונות בראי ההלכה ובדיקות סקר במהלך הריון, ד"ר מיכה באום שי', רופא בכיר במערך הפריון במרכז הרפואי שיבא, סקר בפני הנוכחים שיטות חדשניות ומהפכניות בעולם הרפואה בתחום הפוריות, הרה"ג הרב יעקב אייכלר שליט"א מארגון "בוני עולם" הציג בפני המשתתפים את תהליך הבירור הרפואי וההלכתי העומד בפני זוגות עם בעיות פוריות והמענה הניתן להם על ידי ארגון "בוני עולם".

את מושב הצהרים פתח הרב אברהם זילברברג שי', מנהל אגף יעוץ רפואי במכון "תורת המשפחה",שדיבר על פתרונות מעשיים לבעיות טהרה. הרה"ח הרב שניאור זלמן ירוסלבסקי שליט"א, רב קהילת חב"ד באלעד, דיבר על שאלות המגיעות לשולחנו של רב מורה הוראה בפועל וההתמודדות איתן.

את הכנס חתם הרה"ח הרב חיים פרוס שליט"א מו"צ בכפר חב"ד, שהודיע על פתיחת לשכה הלכתית רפואית בענייני טהרה ופוריות, שתרכז שאלות והכוונה בענייני פוריות ולאחר מכן סיכם באמצעות מצגת את הנושאים ההלכתיים בענייני טהרה ופוריות.

במשך יום העיון ניתנה הזדמנות לכל המשתתפים לרכוש מבחר של ספרים בנושא וכן תקליטורים לצפיה ושמיעה של ההרצאות מימי עיון קודמים שנערכו ע"י ועד רבני חב"ד.

מאגף ההשתלמויות נמסר לכל אלו שלא הצליחו להגיע ולהשתתף, כי בעוד מספר שבועות ניתן יהיה לרכוש תקליטורים של כל ההרצאות שניתנו ביום העיון. אין ספק שמדובר ביום עיון חשוב ומשמעותי במיוחד לעוסקים עם הציבור בענייני הלכה והוראה. הידע הרחב שנרכש במהלך היום יהיה לבטח לעזר רב בתחומים השונים המגיעים לשולחנו של הרב או השליח.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.