מערכת COL | יום כ"א סיון ה׳תשע״ו 27.06.2016

מבחן רכב – קיה סיד,

שוב קיה מורידה מחיר תמורת איבזור והפעם הגיע תורו של הסיד, שהוזל לאחרונה בסכום של 20.000 ₪. שלחנו את שמואל מתן לבדוק האם יש לנו גם הפעם דיל מנצח.
מבחן רכב – קיה סיד,
ב"ה
קיה הוא אחד השחקנים החשובים בשוק הרכב בישראל. בטבלת המכירות, הוא נמצא בקביעות בשלישיה הראשונה והוא מצליח פעם אחר פעם לייצר להיטים שנמכרים במספרים מדהימים, כך עם הפיקנטו, הפורטה והספורטז' שהפכו לרבי מכר. עכשיו מנסים בקיה להציע לנו משפחתית דיזל במחיר מופחת, משהו ששווה לבדוק גם אם אתם לא גומעים עשרות אלפי קילומטרים לשנה.
הסיד (CEED) שכבר נמצא איתנו מ2013, הוא רכב בסגמנט שנקרא בישראל "משפחתית". המתחרים שלו בין השאר הם המאזדה 3, יונדאי אלנטרה ושות'. בנוסף לסיד בנזין, נמכרת בשקט גם גירסא בעלת מנוע דיזל, שאותה אנו בוחנים הפעם. הסיבה שהיא לא נמכרה עד היום במספרים גבוהים, הייתה בעיקר המחיר הגבוה. עכשיו שמחירה השתווה למנועי הבנזין ועומד על 133.000 ₪ אפשר לדבר על השוואה לשאר הסגמנט.
ולמה בעצם דיזל? יתרונה של גירסת הדיזל היא צריכת דלק נמוכה. זה אומר שגם בתנאי מבחן תובעניים מאד קיבלנו 11 ק"מ ליטר. בשיוט רגוע ראינו גם 17 ק"מ לליטר במחשב הדרך.
עיצוב הרכב נאה מצד אחד, אך לא בולט במיוחד ואף אחד לא יחשוב שהתעשרתם...
הציפיות שלנו לקראת המבחן היו לרכב עבודה קלאסי וככזה הוא מוצלח מאד. אין שום איבזור מיוחד, מצד שני הנדסת האנוש מעולה, כל המתגים מונחים בדיוק איפה שאתם מצפים להם, המושב נח מאד ויש כמובן את כל מה שיש ברכב "משפחתי" כמו חלונות כהים, בקרת שיוט, פנסים עוקבי פנייה ובקרת אקלים. ו...אין ברשימה הזו מערכת מולטימדיה! ברכב המבחן אמנם הותקנה מערכת מולטימדיה (בתוספת תשלום) שקיבלה את הציון עובר בלבד.
המרווח במושב האחורי סטנדרטי והגוונים האפורים שוברים מעט את האווירה השחורה.
המנוע מעולה והפעולה שלו הרבה יותר טובה מהמתחרים עם מנועי הבנזין. לתיבת ההילוכים יש שבעה מצבים וביחד איתה המנוע הזה התגלה לעיתים כבריון. גם בעליות תלולות יש למנוע הזה מספיק כוח לטפס למהירויות שחורגות מהמותר...
לסיד יש תא מטען של סטיישן שאנו מאד מחבבים והוא גדול מספיק לקניות שלכם (528 ליטר). יש תאים ברצפת התא שמסגירים את העובדה שמי שתכנן אותם לא באמת משתמש ברכב סטיישן, כי מה בדיוק אני אעשה אם העמסתי את תא המטען ומתחתיו קבורים כל מיני מסמכים ודברים חשובים שכעת אין לי דרך לחלץ אותם?
מחירה של הסיד עומד על 133.000 ₪ ובאופן תמוה יש רק 3 שנות אחריות (בדגמים אחרים של קיה כמו הסיד בנזין, יש 7 שנות אחריות)
יש לסיד מספר מתחרים בעלי מנוע דיזל בשוק הרכב הישראלי אך לכל אחד מגרעה. האוקטביה יקרה, הרנו מגאן אינה מגיעה בתצורת סטיישן והאאוריס של טיוטה מגיעה אמנם עם מנוע היברידי חסכוני אבל הוא לא מציע יתרון בצריכת הדלק ובוודאי אינו משתווה למנוע של הסיד.
סיכום: באנו לבחון רכב עבודה ומצאנו משפחתית מצוינת שמתחרה היטב גם במיטב התוצרת של המשפחתיות בישראל. צריכת הדלק ותחושת הכח של המנוע הם כבר בונוס!
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.