מערכת COL | יום כ"א סיון ה׳תשע״ו 27.06.2016

הזדמנות לאברכים לצאת מהבוץ

קמפיין הדירות בערד נמצא בימים אלו בעיצומו ● עשרות משפחות מצטרפות מדי שבוע לסיור הקבוע שעורכים מנהלי פרויקט 'הקהילות החדשות' בעיר הדרומית ● מאחורי הפרויקט המיוחד עומד הרב יעקב מנדלזון המד"א ● לכאורה, מה מסתתר מאחורי הנהירה לעיר הדרומית? מה יהיה עם עבודה? איך הזוגות הצעירים יתפרנסו? ועד כמה באמת זה משתלם? ● בטור מיוחד מסביר יוסי לוין מהחברה המשווקת: מה הביא אותו לערד לטור המלא
הזדמנות לאברכים לצאת מהבוץ
ראשית, כולנו מודים שמצב הדיור ברחוב החב"די קשה כמו ברוב רחבי הארץ. 85% (!) מהזוגות הצעירים עד גיל 30 לא מחזיקים בדירה משלהם. רבים מהם נמצאים במצוקה עקב תשלומי השכירות הגבוהים והפתרון לא נראה באופק. כדי לקבל משכנתא לרכישת דירה, הבנקים דורשים "להביא מהבית" את הסכום הראשוני בגובה 25-40% - דבר שאינו אפשרי במחירי הדירות כיום. גם חיסכון למקדמה הוא בלתי אפשרי - בדיוק בשל אותה סיבה: מחירי שכירות גבוהים שלא מאפשרים לשים כסף בצד. הבנייה ביישובי חב"ד לא מתרחבת, ובערים החרדיות הגדולות מחירי הדירות עולים בכל שנה ב3% לפחות.

אז מה מציעה ערד לזוג החב"די:
קהילה בת 55 משפחות של חסידי חב"ד מתגוררות כיום בערד. לשירות הקהילה עומדים: 2 בתי כנסת, חיידר ליובאוויטש עד כיתה ח', בית ספר יסודי לבנות (עד כיתה ח') מפואר ומשודרג, שפרה ופועה, ארגון נשי חב"ד, צבאות ה', פנסאים (על בסיס שבועי), התוועדויות חודשיות וקהילה חב"דית מאורגנת למופת. כולל ערב נערך מדי יום בהשתתפות עשרות אברכים.

נקודה נוספת שחשוב להדגיש היא הנגישות הגבוהה של העיר - התחבורה הציבורית יעילה מאוד הן בתוך העיר עצמה - בין השכונות, והן אל יישובים וערים אחרות.

פרנסה
לפני שיצאנו לדרך ומבדיקה שערכנו, רוב הזוגות הצעירים שעובדים כיום משתכרים סכום שנע בין שכר מינימום ל-6,000 ש"ח. אלה עבודות שאפשר בקלות להשתלב בהן גם בערד או בעיר הגדולה באר שבע (שאליה יש אוטובוס הלוך ושוב בתדירות של אחת לרבע שעה). ערד קרובה גם לים המלח ומפעליו, ומבדיקות שערכנו יש דרישה לעובדים במקומות אלו.

שירותים
בעיר קיימים כל שירותי הרפואה, קופות חולים, קניון, סופרמרקט, רפואה עד 12 בלילה, מרכזי קניות מפותחים ואף חנויות בגדים המותאמות למגזר החרדי.

תחבורה
קווי התחבורה הציבורית בעיר משודרגים ומגיעים לכל מרכז ושכונה בעיר. מהתחנה המרכזית הנמצאת במרכז העיר ניתן להגיע בכל 15 דק' לעיר הגדולה באר שבע. קווי מהדרין נוסעים על בסיס יומי לבני ברק וירושלים (הלוך ושוב).

מגורים
כאן הסיפור הגדול שמביא את הבשורה לזוגות הצעירים: מחירי דירות בערד מתחילים כיום ב-260 אלף ש"ח לדירה בגודל 60 מ"ר, ובמחיר של 420 ש"ח ניתן לרכוש דירה בגודל 90 מ"ר. ישנם גם דירות חדשות ויפות למשפרי דיור במחירים של 700,000 ש"ח - בגודל של 110 מ"ר בבניינים חדשים ומפוארים.

החיבור של קהילה ומוסדות, פרנסה וכל השירותים הנצרכים עם קניית דירה בזול יכולים להוציא את הזוגות הצעירים של חב"ד מהבוץ אליו הם נקלעו. הקהילה בערד הינה קהילה חזקה ומגובשת, וברובה גם צעירה. המרחק כיום בין כפר חב"ד לערד דומה למרחק בין כפר חב"ד לירושלים (1:10 דק').

אנו מזמינים אתכם להצטרף אלינו לסיורים השבועיים בעיר ולהתחיל להפנים שבית משלכם זה אפשרי - אם רק חושבים מחוץ לקופסה. למעשה, אנחנו בדרך לפתוח עיר חדשה נוספת לקהל אנ"ש.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.