מערכת COL | יום כ"ג אב ה׳תשס״ג 21.08.2003

תפילין בכל יום וכתובת קעקע בגלל הרבי

"בגיל 14 ג'ו נזרק בכלא בשל רצח שביצע, ושעד היום הוא מתחרט עליו. 56 שנים בכלא גזר עליו השופט הפדרלי ללא אפשרות לערער. היום הוא בן-בית במקום. גברתן מוצק, שמתאמן בקפדנות מספר פעמים ביום. באחד הפגישות בינינו הבחנתי בכתובת קעקע על זרועו השמאלי, עם מגן-דוד באמצעו". כך מתחיל השליח הרב שלום-בער ליפסקר מבל-האבור, פלורידה, לספר באחת ההתוועדויות במעמד "ירחי כלה" העולמי שהסתיים בתחילת השבוע בניו-יורק. זהו סיפורו של ג'ו היהודי אותו פגש מסגרת עבודתו בראש ארגון 'אל"ף' למען האסירים היהודים בארה"ב.
תפילין בכל יום וכתובת קעקע בגלל הרבי
הרב ליפסקר נואם ב'ירחי-כלה'. צילום: אשר ליצמן
"ג'ו נזרק לכלא בגיל 14, בשל רצח שביצע. השופט גזר עליו 56 שנים בכלא וכך הוא גדל להיות בן-בית במקום. הוא גברתן מוצק, שמתאמן בקפדנות מספר פעמים ביום. באחד הפגישות בינינו הבחנתי בכתובת קעקע על זרועו השמאלי, עם מגן-דוד באמצעו. "נמנעתי מלשאול על-כך מחמת תגובתו. אך בשלב מסויים הוא 'נפתח' אלי והחל לספר על חייו, וחיי הרוחניות שלו והצהיר: אני מניח תפילין בכל יום בהשפעת "מיין רעבי" (=הרבי שלי). "ג'ו, ששמו היהודי הוא יוסל, סיפר כי לפני שנים הוא ראה בטלוויזיה את הרבי מעורר בהתוועדות, מתורגמת לאנגלית, על עניין הנחת תפילין, והוא ביקש להשיג לעצמו זוג תפילין. עמיתיו למאסר מיררו לו את החיים כשהוא ההניח אותן בחדרו, ולנגד עיניו הרסו וביזו את התפילין הקדושות. "מאז הוא החליט להחזיר מלחמה ולא להיכנע לגויים. הוא החל לעשות כושר ולהרים משקולות מידי יום, ותגובה עשה לעצמו קעקוע על הזרוע השמאלית במקום בו מניחים התפילין, עד שהוא ישיג לעצמו זוג חדש. "יוסל סיפר שהוא לא ידע מה כתוב בתפילין, אז הוא חרט על בשרו את סמל המגן-דוד, וכעת הוא ממשיך להניח תפילין בקפדנות מידי בוקר", מסיים הרב ליפסקר ומוסיף: "בכלל, לרבי העניק יחס מיוחד לאסירים. כשהבאתי קבוצת אסירים להתוועדות ב-770, הרבי ביקש מהם להתפזר בקהל כדי לא לבלוט ולעורר תהיות על זהותם, וכמו-כן בחלוקת בקבוקי 'משקה', ציין הרבי כי להם מגיע כפליים, אך הוא מעדיף לא לעורר את תהיות בקהל על הקבוצה 'המיוחדת' שהגיעה לבקר".
לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
8 תגובות
1.
תן לי מקור
כ"ג אב ה׳תשס״ג
היום יש הרבה אנשים שממציאים סיפורים ואני חושב שהוא אחד מהם ועל כן אני חושב שהחברה מתוקנת לא צריך לאמין לכל סיפור ועל כן אני יספר לכם סיפור שעורךעיטון כפר חב''ד המציא את הסיפור של חנוכה לונדון אמריקה פולין שהוא נפגש אם הרבי ואחרי הרבה שנים הוא הציל שם בחורה יהודיה שרצתה להתחתן אם גוי לא עלינו והתברר שהוא המציא את זה ועוד שהוא מוצי כל שנתים ספר אז היתי ממליץ לא לקנות כל סיפור שאתם שומעים ותמיד תבקשו מקור ועוד השבוע היה בשיחת השבוע סיפור שהוא בלי מקור ובלי כלום אין שום מוסר השכל שום דבר וזה גם הומצא ואני חושב שעורך שיחת השבוע היה צריך לחשוב לפני שהוא מכניס את זה יום טוב לכם ובהצלחה
3.
תגובה ל - 1
כ"ג אב ה׳תשס״ג
א. מה עוד אתה רוצה ?
ב. הייתי ממליץ לך ללמוד לכתוב עברית.
4.
ל-1
כ"ג אב ה׳תשס״ג
תלמד אצל המורה בחיידר עברית, ולאחמ"כ תבוא לcol לשתף אותנו עם הגיגיך המפולפלים...
5.
רבותי אהבת ישראל
כ"ג אב ה׳תשס״ג
קודם כל הייתי מבקש מכבוד המגיבים קצת דרך ארץ ואהבת ישראל, הכותב אינו אשם בחוסר הידע שלו בכתיבה. צריך לענות עניינית לתגובה, ולא לרדת לפסים אישיים, זה מוריד את אותנו לפסים זולים מאוד.
לגבי הסיפור הנ"ל: אינני מאמין שרב מכובד כמו הרב ליפסקר יספר סיפור כזה מרגש, מבלי לבדוק את מקור הסיפור.
6.
קצת "הבנת הנקרא"
כ"ג אב ה׳תשס״ג
ב"ה
כל אחד שלמד טיפת "הבנת הנקרא" מבין באופן ברור שהסיפור שהרב ליפסקר סיפר הוא בגוף ראשון- הוא בעצמו פגש את בעל המעשה, ראה בעצמו את הקעקוע ושמע מדוע יש לו את זה.
אני מקווה שזה ברור. רק בגלל שיהודי חסר אחריות כלל המציא שני סיפורים על הרבי זה לא פוסל מיליוני סיפורים אמיתיים לגמרי, ולא משנה כמה בלתי אפשריים הם נשמעים. כי אנחנו הרי חסידים של הרבי ויודעים כמה שהוא מעל הטבע לגמרי.
משיח נאו! ויישר כוח על הסיפור! הוא מרגש מאוד!
7.
ל- 2,3
כ"ג אב ה׳תשס״ג
אם כבר החלטתם להגיב על 1אז
תגיבו על העקר ולא על הטפל חוץ מזה שהוא צודק. אני לא מדבר באופן ספציפי על הסיפור הזה, אבל באופן כללי: איך אתם חושבים מוצאים מדי יום ביומו סיפורים מדהימים שאף אחד לא שמע עליהם מימיו?
תחשבו על כך
8.
ל-7
כ"ג אב ה׳תשס״ג
נהיית המונדשיין החדש של התנועה??..
10.
סיפור דומה
כ"ד אב ה׳תשס״ג
קודם כל לא הבנתי מה יוצא דופן כל כך בסיפור הזה שהוא לא יכול להיות אמיתי.
אתם בטח מכירים את הסיפור על היהודי שהיה מרבה באכילה והיה שמן מאוד, וכששאלוהו לפשר מנהגו זה השיב כשהגויים ירצו לענות אותי בגלל היותי יהודי, שיהיה לי כוח להחזיק מעמד!
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.