מערכת COL | יום ט"ז סיון ה׳תשע״ו 22.06.2016

ביחד למען השלוחים: קמפיין התרמה עולמי

משרד השלוחים מבקש לגייס $500,000 כדי להמשיך בעבודתם החיונית שכל כך הרבה שלוחים זקוקים לה ונשענים עליה ● "משרד השלוחים תמיד היה שם בשבילנו, אז בואו נהיה עכשיו שם בשבילם"  תרמו עכשיו
ביחד למען השלוחים: קמפיין התרמה עולמי
מאז הקמתו על פי הוראתו של הרבי בעת כינוס השלוחים בשנת תשמ"ז, בד בבד עם התרחבותה המהירה של מעצמת השלוחים על צרכיהם המיוחדים של משפחות השלוחים וילדיהם, משרד השלוחים יזם ופיתח מקורות עזרה חיוניים לשלוחים ולבני ביתם העונים על כל צרכיהם. ביניהם שירותי גמ"ח, אירוח, שירות דרשות ומקורות עיוניים והרשימה עוד ארוכה.

קשה לתאר כיצד התנהלו החיים בשליחות לפני שכל השירותים הללו הפכו לחלק בלתי נפרד ממרקם השליחות. "השלוחים מפיקים תועלת רבה ממשרד השלוחים שהוקם בכדי לשמש כמרכז משאבים עולמי עבורנו, השלוחים" אומר הרב דב מוצ'ניק, שליח הרבי באוקסנרד, קליפורניה..

כל כך הרבה אמצעים ומקורות עזר זמינים עבורנו כעת בזכות עבודתו המושקעת והאינסופית של משרד השלוחים" מציין גם הרב הירשי מינקאוויטש, שליח הרבי בצפון פולטון, ג'ורג'יה.

הרב ישראל גולדשטיין, שליח הרבי בפאוויי, קליפורניה, אשר חוגג בימים אלו 30 שנות שליחות יודע היטב מה זה אומר. "המסע לא היה תמיד קל, אבל בזכות התמיכה של משרד השלוחים זה היה מסע מדהים. ניצלנו זאת היטב במהלך שלושים שנות שליחותנו", כך אמר.

לפני שנים, אחד החששות היותר משמעותיים לפני יציאה לשליחות במקומות נידחים אי שם בעולם היה: מה יהא על חינוך הילדים?

במשרד השלוחים זיהו את הקושי העצום והאתגרים הנלווים, והפכו במהלך השנים לחוד החנית בכל הקשור לחינוך ילדי השלוחים על טהרת הקודש תוך שהם מבטיחים חינוך חסידי מעולה לכל ילד ואפשרויות ליצירת קשרי ידידות וחברות עם שלוחים צעירים אחרים כמותם. במהלך השנים יזם והקים משרד השלוחים את הכינוס המיוחד לילדי השלוחים, מחנה החורף לצעירי השלוחים, פעילות חינוכית מעשירה לילדי השלוחים, ואת בית הספר נט לילדי השלוחים ע"ש ניגרי.

"לגדל ילדים בשליחות זו משימה המלווה בהרבה אתגרים על הדרך, אבל לילדים שלנו היה מקום ללכת", אומר השליח הרב גולדשטיין שילדיו משתתפים בתוכניות משרד השלוחים. הרב שלום בער לויטין, שליח הרבי במדינת וושינגטון, מכיר את זה מקרוב. "אנחנו נמצאים באזור מערב האוקיינוס השקט, בערים הקטנות ללא חיידרים או תלמודי תורה. בית הספר נט לילדי השלוחים המוכר לכולנו כל כך, נחל הצלחה עצומה".

עבור רבים מילדי השלוחים, קלאב CYH, המחבר בין ילדי השלוחים בכל רחבי העולם, הוא הקשר היחיד בינם לבין חברים חב"דיים אחרים. "בית הספר נט הוא עולם ומלואו עבורנו. בננו מענדל אוהב את בית הספר בכל מאודו וב"ה הוא מצליח ומתקדם מאוד בלימודיו", מספר הרב אבי רובינפלד, שליח הרבי בצ'סטרפילד, מיזורי.

קושי נוסף שעמד על הפרק היה מציאת מקומות אירוח עבור השלוחים המגיעים לבקר בקראון הייטס שלא היה להם מקום להתארח בו. עבורם בנה משרד השלוחים את "סוויטת הרימון" המציעה לשלוחים ובני משפחותיהם סוויטות אירוח איכותיות וברמה גבוהה. "כשאתה מגיע לקראון הייטס, אפילו בהחלטה של מהרגע להרגע, בסוויטת הרימון יש מקום בשבילך", אומר הרב גולדשטיין.

"כשמשפחתי מגיעה לקראון הייטס לביקור של מספר ימים ואין לנו קרובי משפחה אצלם נוכל להתארח, אנו מתארחים בסוויטת הרימון לשלוחים" מספר הרב דניאל גרודניצקי, שליח הרבי באוניברסיטה לאומנויות בפילדלפיה, פנסילבניה.

שירות האירוח והטרקלין הפתוח במשך 24 שעות ביממה במרכז השלוחים הפך למרכיב עיקרי בזמן שהותם של השלוחים בקראון הייטס. "כשאני זקוק לפינה שקטה לעבוד בה", אומר הרב מוצ'ניק, "אני בא למשרד השלוחים". הרב לויטין שנוהג להגיע לניו יורק ממדינת וושינגטון המרוחקת יודע זאת היטב אף הוא, "משרד השלוחים הוא הבית שלנו, הרחק מהבית. זה המקום בשבילנו להפגש, להתוועד" הוא אומר.

היום, משרד השלוחים מבקש לגייס $500,000 כדי להמשיך בעבודתם החיונית שכל כך הרבה שלוחים זקוקים לה ונשענים עליה. "משרד השלוחים תמיד היה שם בשבילנו, אז בואו נהיה עכשיו שם בשבילם" אומר הרב גולדשטיין.

"אנא הצטרפו אלי ואל עוד אלפי שלוחים ואנ"ש ברחבי העולם בתמיכה בארגון החשוב הזה", מבקש הרב אבא פרלמוטר, "תמיכתכם הכספית תעזור לנו להגשים את החזון של הרבי לעשות לו יתברך דירה בתחתונים".

לתרומה מקוונת לחצו כאן
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.