מערכת COL | יום ט"ו סיון ה׳תשע״ו 21.06.2016

בר השגה – דאצי'ה לודג'י

לפני כשנה וחצי התבשרנו על יבוא מחדש של המותג "דאצ'יה" לישראל, אחרי הפסקה של 27 שנה. מותג חדש גורם באופן טבעי לסקרנות רבה ולהתעניינות ונראה שהציבור בישראל מתחיל להתרגל למותג הלא מוכר. בשנה וחצי האחרונות נרכשו אלפי יחידות ממגוון הדגמים של דאצ'יה. יצאנו להכיר את המותג ועל הדרך נהגנו על הלודג'י, מיניוואן שעולה עשרות אלפי שקלים פחות מכל מתחרה שנמכר בישראל.
בר השגה – דאצי'ה לודג'י
ב"ה
באולם התצוגה של דאצ'יה בפ"ת אפשר ללמוד על ההיסטוריה של היצרן, תפיסת העולם שלו ומיהו קהל היעד. דאצ'יה היא יצרנית רכב רומנית. ב-1999 הפכה דאצ'יה לחברת-בת של רנו הצרפתית. כיום, נמכרים מותגי החברה ב-44 מדינות. בשנת 2014 מכרה החברה למעלה מ-510 אלף רכבים!
הסיסמא של דאצ'יה היא "החשבון פשוט" והיא מגדירה את לקוחותיה "אנשים המעדיפים חשיבה פונקציונאלית והגיון כלכלי".
תכל'ס זה אומר, שבדאצ'יה המכוניות פשוטות יותר ומתוחכמות פחות. שברכב שתרכשו תהיה רמת איבזור סבירה ואם ממש תרצו יש לכם מבחר תוספות מקוריות כמו גגון, וו גרירה, חישוקים קלים וכדו', במחירים שווים לכל נפש. זה גם אומר שרוב הדגמים שלה מצוידים בתיבת הילוכים ידנית (כבר הברחנו חצי מהגולשים...) וזה אומר שהדגמים של דאצ'יה זולים מאד. כמה זולים? המיניוואן שנהגנו עליו נמכר בסכום של 99.000 ₪ ! לשם השוואה, הוורסו הפופולארי (והצפוף...) של טיוטה נמכר בכ- 150.000 ₪. שווה את הפער אתם שואלים, תצטרכו לקרוא עד הסוף.
ומשהו קטן לפני שנתחיל, למרבה הפליאה אף אחד מעיתונאי הרכב בישראל, לא טרח לבחון את הלודג'י. מה זה אומר על עיתונות הרכב בישראל? טוב שיש לנו את "אלה ברכב".

העיצוב החיצוני הוא משהו בין סתמי לנאה ובנקל ניתן להבחין שהלודג'י גבוה וארוך ביחס לקטגוריה.
הדלתות וידיות הפתיחה מגלות לנו איך הצליחו לחסוך בשבילנו. הם מרגישות קלות מידי והדלתות נטרקות ברעש חלול. עיצוב תא הנוסעים הרבה יותר טוב, עם שני גוונים נעימים, פתחי מיזוג מודרניים, פלסטיק כהה מבריק ונאה (שכמו ברנו הוא סובל מהשתקפות). אבל חלק מהתפעול של המתגים הוא איך נאמר נסיעה ב"מנהרת הזמן" כמו שלט הנוחות, הצופר שנמצא על ידית המגבים ופתח תדלוק שמחייב אותך לכבות את המנוע ולהשתמש דווקא במפתח של הרכב.
יש ללודג'י את כל האיבזור שצריך: חלונות חשמל, בקרת שיוט, מצלמת רברס, חיצים קטנים שיכוונו אתכם להילוך האופטימלי ואפילו מולטימדיה (אנחנו מעדיפים סתם רדיו דיסק עם USB בשל התפעול שלה, במיוחד שהשמש מקרינה על המסך)
ההרכבה והנדסת האנוש פחות טובים. ידיות המשענת חופשיות, הרמת מושב הנהג די מוזרה, תא הכפפות נמוך מידי, המושב הקדמי נע מעט קדימה בכל עצירה... ומה שהציק יותר מכל הוא המזגן שלא מצליח להתמודד עם נסיעה בעיר (אנו מקווים שמדובר בתקלה רק ברכב המבחן), בנסיעה בינעירונית המצב השתפר והמזגן עבד כמו שצריך.

המנוע והגיר (הידני להזכיר) מגיעים מבעל הבית רנו ותפעולם פשוט נפלא, למרות המנוע הצנום, כן רק 1.200 סמ"ק! המנוע סוחב מצוין. צריכת הדלק עם שבעה נוסעים ומזגן שלא הפסיק לעבוד מרשימה ועמדה על 15 ק"מ לליטר מחוץ לעיר, ו-11 ק"מ בתוך העיר. יש גם גירסת דיזל חסכונית יותר שעולה 15.000 ₪ יותר ממקבילתה הבנזינית.
בכל מה שקשור ליציבות על הכביש, ההמלצה שלנו היא לנסיעה משפחתית רגועה, אל תנסו החלפות מהירות בין נתיבים ונסיעה ספורטיבית זה ממש לא התחום שלו.
הקלף החזק של הלודג'י, הוא מרווח הפנים. השורה השנייה מגיעה בצורת ספסל ויש בשפע מקום לרגליים. הכניסה לשורה האחורית נוחה מאד ותשכחו מכל מה שהכרתם במיניוואנים בתצורת 5+2, בלודג'י יכולים לשבת מאחור גם מבוגרים!
בזכות החלונות הגדולים מובטח לכם נסיעה מהנה והילדים ירגישו בטיול שנתי בכל נסיעה (מומלץ לעשות חלונות כהים בשל היעדר פתחי מיזוג אחוריים).
גם תא המטען גדול יותר מכל הקטגוריה. רק חבל שקיפול המושבים לשם הגדלת הנפח קצת מסורבל.

אז הנה הסיכום שלנו: גלגלו את השם "לודג'י", להערכתנו הוא הולך להיות להיט במגזר. הוא בחירה כלכלית מצוינת וזה לא רק בגלל עלות הרכישה, זה גם צריכת הדלק, מחירי הטיפולים הנמוכים, שלש שנות אחריות מלאה, ואם תוסיפו 50 ₪ לחודש תקבלו הרחבת אחריות לחמש שנים. מעבר למחיר יש כאן מרחב פנים הגדול ביותר בקטגוריה. וכל זה בתנאי שאתם מוכנים לנהוג עם שתי רגליים ושלש דוושות...
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.