מערכת COL | יום י"ד סיון ה׳תשע״ו 20.06.2016

חסידי חב"ד במפגן שהביא לביטול אירוע שמד בראשל"צ

התכנסות של האלפים בשבת קודש בראשות רבני העיר, כללה תפילה המונית תחת כיפת השמים שאורגנה ע"י יד לאחים ונערכה מול ההיכל העירוני בראשון לציון בדיוק בשעה שבה היה אמור להיערך במקום אירוע שמד המוני של המיסיונרים ● לנוכח ההמונים שהגיעו לתפילה החליטה המשטרה לבטל את האירוע של המיסיונרים מחשש לאיבוד שליטה ● שתי ניצולות שואה שהיו בדרכן להטבלה שוכנעו לשוב על עקבותיהן  ביטול אירוע שמד בראשל"צ
חסידי חב
אלפי תושבי ראשון לציון מכל המגזרים השתתפו בתפילת שחרית ומוסף במעמד שראשון לציון לא זוכרת כמותו, עצרת התפילה נערכה כמפגן מחאה של אחדות מרהיבה כנגד המיסיון שבחר לערוך בעיר אירוע שמד המוני. מנינים של קריאת התורה, שירה בצוותא של ההמונים של וטהר ליבנו ובאו כולם בברית יחד.

עוד ביום שישי יד לאחים הוציא לכל רחבי ראשון לציון רכבים עם רמקולים שמהם בקעו כרוזים שקראו לציבור הרחב כולו להשתתף בעצרת התפילה הענקית ולהביע מחאה נמרצת נגד המיסיון.

ההתייצבות הקולקטיבית של כל החוגים בעיר נגד האירוע המיסיונרי, הביאה את העיריה והעומד בראשה ראש העיר מר דב צור להתנגדות נחרצת, לתת לעמותה המיסיונרית לקיים את אירוע ההטפה בלבו של המתחם העירוני, אולם, בית המשפט חייב וקנס את העירייה להעניק את המקום בחינם לפעילות מיסיונרית של הכת.

בליל שבת פקדו את בתי הכנסת בעיר פעילי יד לאחים, בראשות הרב חנוך גכטמן מנהל האגף להצלה ממיסיון, הרב בנימין וולקן – רכז השטח של הארגון שהשקיע מאמצים אדירים להצלחת העצרת התפילה, והרב ישראל רייזנר אשר נשאו דרשות והלהיבו את הציבור להגיע לעצרת.


עם בוקר יום השבת נצפה במתחם הסמוך לאולם העירוני בו היה אמור להיערך כנס השמד, מחזה מרגש ומרטיט כל לב. עשרות רבות של חסידי חב"ד שהגיעו עם רבה של הקהילה החב"דית בעיר הרה"ג רבי מרדכי צבי דובראווסקי בלטו מבין האלפים שערכו במקום תפילת שחרית תחת שרביטו של רב העיר הגר"ד וולפא. בנוסף לקהילת חב"ד, כעשרה משלוחי הרבי לעיר הגיעו למקום עם מקורביהם ונוכחותם תרמה להצלחה הגדולה.

לצד אלפי שומרי התורה והמצוות נצפו בקהל מאות יהודים חילוניים שבאו למקום והביעו הזדהות מובהקת עם המאבק בהביעם שאט נפש מהמיסיונרים ומעשיהם הנפשעים. חברי המועצה החילוניים שהשתתפו במעמד הכביר אמרו בהתרגשות כי מימיהם לא צפו במעמד כה נרגש.

ביד לאחים ציינו אמש כי לאור ההתעוררות הגדולה בציבור הרחב כולו, הגיעו מאות מכל רחבי הארץ לשבות אצל בני משפחותיהם בראשון לציון כדי ליטול חלק בתפילה ההמונית. בארגון גם מציינים לשבח את עסקני יהדות התורה וש"ס בעיר וחבר המועצה מאיר עקיבא שהתייצבו לימין הארגון וגייסו אנשים רבים.

לנוכח ההמונים הרבים שעמדו במקום תוך כדי קידוש שם שמים, החליטה המשטרה על ביטול האירוע למורת נפשם הבולטת של המיסיונרים.

מיד לאחים נמסר כי פעילי האגף להצלה ממיסיון יצרו קשר תוך כדי האירוע עם שתי יהודיות ניצולות שואה שהעובדות הזרות שלהן הובילו אותן להיות מוטבלות לנצרות במקום, ולאחר שהוסברה להן חומרת העניין הן החליטו לבטל את השתתפותן בכנס ומיידית הוחל בסדרת פגישות במטרה להחזירן לכור מחצבתם.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.