מערכת COL | יום י"א סיון ה׳תשע״ו 17.06.2016

השבת בראשל"צ: תפילה ברחובה של עיר

רבה של קהילת חב"ד בראשון לציון הרב מרדכי צבי דובראווסקי קורא לקהילת חב"ד בראשון לציון להשתתף בעצרת זעקה ותפילה מול כינוס שמד מיסיונרי שיערך בעיר ● השליח הראשי הרב יצחק גרוזמן והשלוחים הנוספים בעיר קראו גם הם למקורביהם להגיע למקום. עוד נודע כי נרשמה התלכדות המונית של כל גווני הקשת הדתית-חרדית לקראת עצרת התפילה והזעקה המתוכננת ● דיווח נרחב - בכתבה המלאה  יד לאחים
השבת בראשל
דיון חירום בלשכת רב העיר הגר"ד וולפא בהשתתפות רבני ונציגי העיר ואנשי יד לאחים (צילום דובר יד לאחים)
בעקבות ההחלטה האומללה שקיבל בית המשפט ולפיה על עיריית ראשון לציון לאפשר לכת המכנה עצמה "עדי השם", לערוך בעיצומה של שבת-קודש הקרובה, שבת פרשת בהעלותך, אירוע שמד ענק בהיכל התרבות העירוני בראשון לציון, יתכנסו בבוקרו של יום השבת קודש הקרוב, פרשת בהעלותך, אלפי יהודים מכל קצות הקשת לתפילת שחרית ומוסף המונית ברחובה של עיר בשעה 8:30 בבוקר. העצרת תתקיים מול כנס השמד המיסיונרי מול היכל התרבות העירוני ע"ש מאיר ניצן ברחוב ז'בוטינסקי 16 בראשון לציון. ההתלכדות הגדולה סביב ההתנגדות לאירוע השמד מקיפה את כל תושבי העיר – הדתיים והחילוניים כאחד, דבר שמצא את ביטויו גם בהתנגדותה הנחרצת של העירייה ובראשה ראש העיר מר דב צור, לתת לעמותה המיסיונרית לקיים את אירוע ההטפה בלבו של המתחם העירוני, אולם כאמור, בית המשפט חייב וקנס את העירייה להעניק את המקום בחינם לפעילות מיסיונרית של הכת. לבקשת יד לאחים התקיים ביום שלישי השבוע דיון חירום מיוחד בלשכתו של רב העיר הגר"ד וולפא שליט"א ובהשתתפותם של רב הקהילות החרדיות בעיר הגר"מ נחשוני, נציגי יד לאחים ונציגי הסיעות בעיריית ראשון לציון. בישיבה ביקשו הרבנים להודיע בשמם כי היות ומדובר באירוע שמד הנוגע לאושיות הקיום של העם היהודי, הם מצפים להשתתפות של מאה אחוזים מתושבי העיר – שומרי תורה ומצוות, ושאינם. הרבנים ביקשו גם להודיע לגבאי בתי הכנסת להביא עמם לעצרת את ספרי התורה, כדי שבמקום יערכו מנייני קריאת התורה רבים, לפי נוסחאות הקהילות השונות. בקריאה להשתתף בעצרת יצאו גם רב קהילת חב"ד בעיר הרב מרדכי צבי דובראווסקי, השליח הראשי הרב יצחק גרוזמן ויתר השלוחים הפרוסים בעשרות בתי חב"ד ברחבי העיר, כמו גם ראש המועצה הדתית מר דוד שילה. אנשי המחלקה להצלה ממיסיון של יד לאחים, הרב חנוך גכטמן – מנהל המחלקה, הרב משה כהן, והרב בנימין וולקן – רכז השטח של יד לאחים ודובר הארגון ר' שלמה ריזל, הציגו בדיון נתונים חמורים על הכת ושיטות פעולותיה. הם גם הביאו בפני המשתתפים מידע מפורט על העתיד להתרחש בכנס השמד והודיעו שעשרות פעילי יד לאחים יתגייסו ויגיעו לשבות בראשון לציון כדי לעבור בליל שבת מבית כנסת לבית כנסת ולשאת דרשות על חשיבות ההשתתפות בעצרת התפילה והזעקה, ובשבת בבוקר יארגנו את העצרת - בהסתמך על ניסיונם מול אירועי שמד המוניים בערים אחרות. בתום הישיבה יצאו אנשי יד לאחים לסיור באזור היכל התרבות העירוני כדי לעמוד מקרוב על תנאי השטח ועל הפרטים הטכניים הנדרשים להצלחת האירוע. מיד לאחר מכן החלו ביד לאחים ההכנות הקדחתניות לעצרת עצמה. מודעות רחוב הקוראות לציבור להגיע לעצרת תפילה והמחאה הודבקו בחוצות העיר ובבתי הכנסת בעיר, ואלפי פליירים חולקו בבתי תושבי ראשון לציון. על המודעות חתומים גם קהילת חב"ד ובתי חב"ד בעיר.
אלפי סידורים הכוללים את קריאת התורה בנוסחאות שונות שיחולקו לבאי העצרת נרכשו על ידי יד לאחים. במקביל סידר הארגון מקומות הארחה ליותר ממאה יהודים שביקשו להגיע לעיר לשבת כדי להיות שותפים בתפילה ובזעקה נגד השמד. ביד לאחים הודיעו כי לאור תמיכת ובקשת גדולי ישראל שליט"א להשתתף בעצרת, יהודים נוספים שחפצים לשבות בשבת בראשון לציון כדי להשתתף בה, מוזמנים לפנות למוקד החירום של יד לאחים במספר 9234*, כדי שיסודר להם מקום אכילה ולינה מסודר.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.