מערכת COL | יום י"א סיון ה׳תשע״ו 17.06.2016

400 שלוחים וסטודנטים בסמינר השנתי של 'כולל תורה' באודסה

באודסה שבאוקראינה נפתח הסמינר השנתי של ארגון 'כולל תורה', בהשתתפות שלוחים מכ-80 ערים בחבר-העמים ואירופה, המנהלים בעירם לפחות סניף אחד של ה'כולל'. יחד עם כל שליח הגיעו גם כמה ממצטייני ה'כולל' בעירם והם מהווים נציגות של כבוד בסמינר ● "כולל תורה" מפעיל נכון להיום 120 כוללים ברחבי חבר העמים ואירופה ● שלומי כהן מגיש גלריית ענק, 100 תמונות  הסמינר השנתי של כולל תורה
400 שלוחים וסטודנטים בסמינר השנתי של 'כולל תורה' באודסה
צילומים: שלומי כהן

באודסה שבאוקראינה נפתח הסמינר השנתי של ארגון 'כולל תורה', בהשתתפות שלוחים מכ-80 ערים בחבר-העמים ואירופה, המנהלים בעירם לפחות סניף אחד של ה'כולל'. יחד עם כל שליח הגיעו גם כמה ממצטייני ה'כולל' בעירם והם מהווים נציגות של כבוד בסמינר.

מאות המשתתפים שוכנו בשני מלונות מפוארים בלב עיר הנמל האוקראינית ולמשתתפים מצפה תוכנית עמוסה שתסתיים ביום שני בצהריים. המשתתפים נהנים ממגוון שיעורים, סדנאות והרצאות בפן הרוחני, ומשפע של כל טוב בפן הגשמי.

על ההפקה מנצחת חברת 'כפלין הפקות' ועל החלק הקולינרי מנצח קייטרינג 'מנדי'ס' האוקראיני, בבעלות ר' מנדי גולדשמיד מדנייפרופטרובסק. לצד כל אלו ניצבים השלוחים בעיר, בראשות השליח הראשי הרב אברהם וולף, שנטלו על עצמם לסייע בכל הקשור לארגון הסמינר הגדול ולדאוג לאירוח המושלם של המשתתפים.

"כולל תורה" מפעיל נכון להיום 120 כוללים ברחבי חבר העמים ואירופה במדינות גרמניה, ספרד, בולגריה, הונגריה, רומניה, אוזבקיסטן, אוסטריה, איטליה, גיאורגיה, לטביה, פולין, סרביה, אזרבייג'ן, אסטוניה, בלגיה, בלרוס, קזחסטאן וקירגיסטאן. ברוסיה ובאוקראינה לבד פועלת רשת "כולל תורה" בכ-50 ערים.

בתוך שנה אחת הוקמו ברחבי חבר העמים ואירופה 105 סניפים של "כולל תורה", 45 כוללים חדשים לגברים ו-60 כוללים לנשים. במסגרת הכוללים של "כולל תורה" אלפי גברים ונשים חברי הקהילות היהודיות לומדים תורה מידי יום לפי תכנית מסודרת עם שלל חומרי עזר.

בראש הארגון עומד הרב בנצי ליפסקר מהשלוחים בפטרבורג שברוסיה, והארגון נתמך ע"י קרן 'מרומים'.

"בכל עיר בה הוקם כולל תורה, השליח מדווח לנו על התעוררות אדירה שהכולל יצר בקהילה. קהילה עם "כולל תורה" נראית אחרת לגמרי", אומר מנכ"ל "כולל תורה" הרב משה וובר, "אנחנו נמצאים היום ב"ה ב-20 מדינות ויש כוונה להתרחב למדינות נוספות ביבשת".

והוסיף הרב וובר ואמר כי "אי אפשר שלא להשתומם מהעובדה הפשוטה שבסמינר בשנה שעברה שהתקיים בגיאורגיה השתתפו כ-200 שלוחים וסטודנטים מצטיינים, והיום משתתפים בסמינר יותר מ-400 שלוחים וסטודנטים. זו מהפכה של ממש", מסכם הרב וובר.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.