מערכת COL | יום ט' סיון ה׳תשע״ו 15.06.2016

הכנסת ספר תורה מרגשת בכוכב הצפון בת"א ● תיעוד

ימים ספורים לפני חג מתן תורה, חגגה שכונת כוכב הצפון היוקרתית שבצפון תל אביב מתן תורה משלה: באירוע רב רושם שסחף את השכונה כולה על מאות תושביה, נערך סיום ספר תורה חדש ובתהלוכת ענק הוכנס ספר התורה בריקודים ובהתרגשות גדולה לבית חב"ד כוכב הצפון, בראשות השליח הרב שמואל לפקיבקר ● "דבר כזה עוד לא היה", אמרו תושבים בשכונה ● סיקור מיוחד, גלריה  הכנסת ספר תורה בכוכב הצפון
הכנסת ספר תורה מרגשת בכוכב הצפון בת


ימים ספורים לפני חג מתן תורה, חגגה שכונת כוכב הצפון היוקרתית שבצפון תל אביב מתן תורה משלה: באירוע רב רושם שסחף את השכונה כולה על מאות תושביה, נערך סיום ספר תורה חדש ובתהלוכת ענק הוכנס ספר התורה בריקודים ובהתרגשות גדולה לבית חב"ד כוכב הצפון, בראשות השליח הרב שמואל לפקיבקר.

"שכונתנו כבר מכירה אירועי יהדות הנערכים על-ידי חב"ד ברוב עם ברחובות השכונה", אומרים לנו בהתרגשות נועם ודנה, זוג צעיר המתגוררים מאז נישואיהם בשכונה, שהגיעו להכנסת ספר התורה עם שלושת ילדיהם הקטנים, "אך דבר כזה עוד לא היה. השכונה כולה הפכה לבית כנסת אחד גדול, לגוף אחד שכולו קדושה ושמחה. הרב שמואל, רעייתו וילדיהם עושים כאן בשכונה את הלא-יאומן. רק בכוחו של הרבי מליובאוויטש יכולה שכונה 'צפונית' כזו להיסחף כולה באור של תורה".

סיום כתיבת האותיות האחרונות בספר-התורה נערך בבית השלוחים, הרב שמואל לפקיבקר ורעייתו, שבתוך דקות התמלא עד אפס מקום בצפיפות גדולה על-ידי תושבי השכונה, שרובם הגדול אינם מגדירים עצמם כדתיים, אך נדחקו בכל כוחם לקחת חלק ברגעים המרגשים של סיום הכתיבה, ולהראות לילדיהם את כתיבת האותיות הקדושות, תמצית המסורת היהודית.

ספר התורה נתרם על-ידי ידידי חב"ד הנכבדים, משפחת מוריאל, לעילוי נשמת אביהם היקר ר' שלמה ז"ל, ועל-ידי משפחת לפקיבקר המורחבת לעילוי נשמת אביהם השליח בעל מסירות-הנפש ר' יעקב יוסף לפקיבקר ז"ל.

בכתיבת האותיות כיבד השליח הרב לפקיבקר את השליח הראשי לתל-אביב–יפו ורב קהילת חב"ד הרב יוסף גרליצקי, הרב הראשי לת"א הרב ישראל מאיר לאו, האדמו"ר ממכנובקא שליט"א, רב מרכז בני ברק הרב יוסף יצחק בלינוב ועוד מרבני תל-אביב ופרנסיה, שנשאו במקום דברים בפני הקהל הרב, בהם הביעו את התפעלותם מההתעוררות הרוחנית המופלאה בשכונה, בזכות הפעילות המתמדת של שלוחי חב"ד וידידיהם.

עם סיום כתיבת האות האחרונה על-ידי האדמו"ר ממכנובקא שליט"א יצא הקהל הגדול בשירה ובריקודים ברחובותיה המרכזיים של השכונה, לכבודה של תורה. בתהלוכה חגיגית שבראשה ילדי השכונה וחופת ספר התורה, הובל ספר התורה לעבר מתחם גני הילדים שם נערכו ההקפות המסורתיות ברוב עם, כשהשליח ברמת גן ר' בנימין וילהלם מנצח בכישרונו המפורסם על השמחה הגדולה.

הזמרים ישי לפידות ואברהמי רוט, סחפו לשמחה גם את אחרוני המשפחות שעוד נותרו בביתם. בפסוקים ובהקפות התכבדו מתפללי בית-הכנסת וידידי חב"ד בכוכב הצפון, הנרגשים עד דמעות מהאירוע הגדול.

מכל המרפסות של בניני השכונה רבי-הקומות, נצפו אנשים נשים וטף משתתפים בשמחה בשירה ובמחיאת כף. מי שלא ראה אמא תל אביבית מכסה במטפחת מאולתרת את ראשה, נושאת את שתי ילדיה הפעוטים על ידיה, ומפלסת לה דרך בין הרוקדים כדי שינשקו את ספר התורה החדש, לא ראה רגש יהודי אמיתי מימיו.
 
עם סיום ההקפות התיישב הקהל לסעודת מצוה מפוארת, בה נשאו הרבנים דברי תורה, חיזוק והתעוררות. השליח הראשי הרב יוסף גרליצקי סיפר על ר' יעקב לפקיבקר ועל שליחות חייו בתל-אביב, הנמשכת בפעילותם המתמדת של בניו. האדמו"ר מקוז'ניץ שליט"א שכיבד אף הוא בנוכחותו את האירוע, דיבר בשבחה של משפחת מוריאל היקרה המסורה לענייני צדקה וחסד בכל ליבם, שלא על מנת לקבל פרס. המנחה, השליח ר' מנדי גודמן הדגיש כי האירוע כולו עומד בסימן שנת הקהל, ובהמשך צפה הקהל בהפקת מולטימדיה מושקעת בנושא שנת הקהל.

נציג תושבי השכונה העלה על נס את פעילות השליח ורעייתו ואת מסירותם בכל ימות השנה, בכל שעות היממה, למען הפצת אור התורה והחסידות, והדגיש כי רק אנשים מסורים ומאירי פנים כמוהם יכולים להקים בית-כנסת לשם ולתפארת בשכונה, שיהיה פתוח ומזמין לכולם. את המשא המרכזי נשא השליח הרב שמואל לפקיבקר עצמו שסיפר על דמותו המיוחדת של אביו השליח ר' יעקב ז"ל, הודה מקרב לב לתורמים ולידידים, ועורר את הקהל לנצל את התרוממות הרוח הגדולה של הכנסת ספר התורה להתעוררות וצמיחה בכל פעילויות היהדות ושיעורי התורה והחסידות המתקיימים בשכונת כוכב הצפון.

עד השעות המאוחרות של הלילה המשיך הקהל בשמחה ובריקודים עם שלוחי הרבי בעיר תל-אביב, עם הזמרים ישי לפידות, אברהמי רוט, והתזמורת בניצוחו של שי ברק.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.