מערכת COL | יום ז' סיון ה׳תשע״ו 13.06.2016

למעלה ממאה אלף איש הגיעו לכותל המערבי בחג השבועות

 למעלה ממאה אלף איש פקדו את הכותל המערבי במהלך חג השבועות. כמדי שנה, חולקו בקבוקי שתיה וכיבוד לציבור בעזרת 'כולל חב"ד'  חג השבועות בכותל
למעלה ממאה אלף איש הגיעו לכותל המערבי בחג השבועות
מתפללים בכותל (צילום ארכיון: מאיר דהן)


למעלה ממאה אלף איש פקדו את הכותל המערבי במהלך חג השבועות, כשהם פוקדים את רחבת הכותל לתפילה ולקיום זכר מנהג ה'עליה לרגל'.

רגעי השיא נרשמו לקראת תפילת הנץ, אז כשלושים אלף מתפללים הגיעו רגלית דרך שער יפו ושער שכם לתפילת שחרית חגיגית אל מול שריד בית המקדש. ובמוצאי חג השבועות בהשתתפותם של אלפי בני ישיבות בראשותם של ראשי הישיבה.

"הקרן למורשת הכותל המערבי" נערכה לקליטתם של רבבות המתפללים שהגיעו במהלך השבת וחג השבועות לרחבת הכותל, והציבה סדרנים לוויסות ההמונים ולשמירה על הסדר. כמדי שנה אף חולקו בקבוקי שתיה וכיבוד לציבור בעזרת 'כולל חב"ד'.

בשל המצב הביטחוני המאתגר פרסה משטרת ישראל כוחות מתוגברים לאבטח את כל הצירים המובילים אל רחבת הכותל המערבי ובחסדי שמיים לא דווח על אירועים חריגים.

רבים מהמגיעים לכותל המערבי במהלך חג השבועות ביקרו אף בקברו של דוד המלך בהר ציון, לרגל יום פטירתו וזכו לקרוא תהילים על הציון. "המרכז הארצי לפיתוח מקומות קדושים" האמון על האתר עשה הכל כדי לאפשר את בואם של ההמונים תוך שמירה על קדושת המקום.

"המרכז הארצי לפיתוח מקומות קדושים" קיים "קידושא רבא" לטובת הפוקדים את האתר הק', ואלפי המתפללים נהנו משתיה, עוגות, קוגל וכיבוד קל על מנת להקל על הצועדים מכל רחבי העיר לתפילה ולאמירת תהילים ביום סגולה זה. תרומת משפחת פאליק ומשפחת אסא.

הרב יוסף שווינגר מנכ"ל המרכז הארצי לפיתוח מקומות קדושים אמר כי מאז שיפוץ האתר הק' גדל משמעותית מספר הפוקדים את המקום, ובשבועות האחרונים בשיתוף עיריית ירושלים החלו גם בשיפוץ חדרי השירותים לטובת פוקדי המקום.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.