מערכת COL | יום ו' סיון ה׳תשע״ו 12.06.2016

צ'ייס בראיון נדיר ל-COL לפני 8 שנים ● מיוחד

דוד צ'ייס, איש העסקים שזכה לקירבה יוצאת-דופן עם הרבי, העניק לפני 8 שנים ראיון בלעדי ומיוחד ל-COL ● "מאז שהכרתי את הרבי נחשפתי לעשרות ניסים. לפעמים אתה שואל את עצמך למה אני זכיתי" ● "אין דומה לנאמנות שלו לרבי. הוא באמת איש מיוחד", אמר ל-COL אז, יבלח"ט ידידו הרב משה הרסון, השליח הראשי לניו-ג'רזי ● מיוחד  לראיון המלא בפנים: תרגום חלקים מהראיון הבלעדי של צ'ייס - לעברית >>>
צ'ייס בראיון נדיר ל-COL לפני 8 שנים ● מיוחד
דוד צ'ייס ע"ה, איש העסקים שזכה לקירבה יוצאת-דופן עם הרבי, העניק לפני 8 שנים ראיון בלעדי ומיוחד ל-COL. כעת אנו מגישים את הראיון הנדיר במלואו:

ראיין: יהודה צייטלין

אחד האישים שזכה לקירבה הגלוייה ביותר מאת הרבי היה איש העסקים היהודי דוד צ'ייס שברבות הימים כיהן כיו"ר קרן הפיתוח "מחנה ישראל" של חב"ד העולמית. הרקע שלו בפולין והחמימות הגדולה שלו ליהדות עיצבו את דמותו יותר כחסיד מאשר גביר התורם רבות למוסדות חב"ד.

לקראת יום ההילולא ג' תמוז COL נפגשתי עימו בניו-ג'רזי לשיחה על הזכות הגדולה שנפלה בחלקו. "לפעמים אתה שואל את עצמך 'למה אני?', 'למה אני נבחר' ו'איך זה קרה?'", הוא הודה. "כל מה שאני יכול להגיד זה - גם זו לטובה".

"הוא באמת איש מיוחד", אמר ל-COL הרב משה הרסון, ידידו והשליח הראשי לניו-ג'רזי. "אני חושב שהיה לדוד צ'ייס שילוב אדיר במובן הרגשי והשכלי אבל יותר מזה הוא הלב והנאמנות לרבי שאין כמוהו. הרבה פעמים אנחנו נדבר והוא יעצור ויגיד 'מה הרבי היה אומר על-כך'".

בהקשר זה הרב הרסון מספר על אחד מזקני אנ"ש שנכנס ל'יחידות' לרבי ושיבח חסיד אחר על הישגיו למען יהדות וחב"ד. "אבל הרבי ענה לו: אלץ גוט (או שמא: אלץ אמת). אבל איפה הוא היה בזמן שהייתי צריך אותו?"

וצ'ייס באמת היה שם עבור הרבי כשתרם ביד נדיבה והפנה שורה של תורמים לחב"ד. "הרבי נתן לו נאמנות שלא הייתה כמוה לבעלי-בתים אחרים", מוסיף הרב הרסון.

בחירות בפולין

השיחה עם צ'ייס נערכה במערב הטרפורד, במהלך מפגש תורמים בבית-חב"ד המקומי בהנהלת הרב יוסף גופין. "מאז שהכרתי את הרבי, נחשפתי לעשרות ניסים", הוא סיפר. "אנשים באו לראות אותו, הוא נתן עצה וחזרו שנה לאחר מכן עם בשורה".

על עצמו הוא סיפר: "הייתי בא לרבי ומעולם לא ביקשתי הצלחות גשמיות כי זה לא משהו שאני צריך לבקש מהרבי. הייתי מבקש ברכות בעניינים רפואיים. ר' טוביה דוד, הוא היה קורא לי. תזכור שאני רק רב. אני יכול לקחת את הבקשה שלך ולדבר לה'. הוא היה האדם הכי עניו ומדהים שהכרתי".

בהמשך, צ'ייס דיבר על "המנדט של הרבי" שממשיך להשפיע בעולם, על זוגות תפילין שקיבל מהרבי, המעורבות ב'מחנה ישראל' ועל נוצרי שטס איתו והושפע ממנו לטובה. הוא גם סיפר על אותו רגע מרטיט בתשמ"ח, בטקס הנחת אבן-הפינה ל-770, כשאמר לרבי באידיש "רבי, אני אוהב אותך".

הוא גם הרחיב על הדולר לצדקה שהוא העביר מטעם הרבי ללך ולנסה, מנהיג תנועת הפועלים "סולידריות" ונשיא פולין הראשון אחרי נפילת הקומוניזם. "הרבי הורה לי שלא לספר לו ממי הוא קיבל את הדולר אלא רק לאחר הניצחון", אמר.

הזיכרון האחרון של צ'ייס מהרבי הוא בתקופה הקשה לאחר כ"ז אדר תשנ"ב.

"לפני שהוא הסתלק, הוא היה על מרפסת כי לא הרגיש טוב והיה לו קשה להתבטא. לא יכולתי שלא ללכת אליו וקיבלתי אישור לראות אותו. לעולם, כל זמן שאני חי, לא אשכח את המבט בעיניים שלו והחיוך. הוא ממש רצה לדבר איתי. לקחתי את ידו והרגשתי את האהבה יוצאת דופן. וזה המבט שאני זוכר ממנו".

הרב הרסון מציג את צ'ייס בניידת השידור של COL:
(מראיינים: בנימין ליפקין ויהודה צייטלין)
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.