מערכת COL | יום ב' סיון ה׳תשע״ו 08.06.2016

"שקר גמור" ● רבני חב"ד מגיבים

אמש פורסמה כתבה בעמוד ראשי בכיכר השבת בכותרת "רבני חב"ד נגד פסק הרב אשכנזי: "לא צריך לגרש את האישה". מסתבר שמדובר בהטעיה מכוונת ושאינה בתום-לב ● COL יצר קשר עם הרבנים המופיעים בכתבה, ושמע את גירסתם המלאה  רבני חב"ד מגיבים
(צילום אילוסטרציה: ויקיפדיה, עיבוד COL)

אמש פורסמה כתבה בעמוד ראשי בכיכר השבת בכותרת "רבני חב"ד נגד פסק הרב אשכנזי: "לא צריך לגרש את האישה".

בכתבה הופיעו שמות הרבנים:

הרב זאב דב סלונים, רב מרכז ירושלים וחבר בית דין רבני חב"ד, הרב מאיר אהרון, ראש בית הוראה וראש כולל "אור יעקב" ברחובות, הרב משה הבלין, חבר בית דין רבני חב"ד, רבה של קריית גת, הרב אליהו יוחנן גוראריה, חבר בית הדין של רבני חב"ד ורבה הראשי האשכנזי של חולון, הרב יוסף שמחה גינזבורג, רב היישוב עומר ומורה הוראה בדרום הארץ.

בכתבה הנ"ל, מצטטים את הרבנים שהם פוסקים כביכול כנגד מה שבכתב כינו 'פסק דינו של הרב בכפר חב"ד', ושהם קובעים ש"אין לגרש אישה שהולכת במטפחת ומסרבת לחבוש פיאה".

ערכנו בדיקה עם רבני חב"ד הנ"ל ששמם מופיע בכתבה, ואלו התגובות שקיבלנו:

"לפני ימים אחדים קיבלתי שיחה כשהייתי בבית הכנסת. הציג עצמו מישהו בשם שאינני מכיר ושאל, היות ואשתו הולכת במטפחת, והוא מעוניין שתלך בפיאה נוכרית, וטוען שהדבר גורם בעיות בשלום בית. אמרתי לו שיבוא אלי יחד עם רעייתו אלי הביתה, ואז נשמע את השאלה בכובד ראש. איך אפשר להבין את הפרטים בשיחת טלפון?"

האם הגיע אותו כתב מתחזה לבית הרב? התשובה היא: לא ולא. מה שלא מנע ממנו לכתוב, ואנו מצטטים מילה במילה: "בשיחה עם "כיכר השבת" אמר הרב כי "אומנם הרבי ציווה לחבוש פאה, אם אישה מתעקשת על מטפחת צריך לדבר איתה וכל מקרה לגופו. אבל," מדגיש הרב, "בוודאי שלא מגרשים על כזה דבר, שלום בית זה הדבר החשוב ביותר. אי אפשר לומר לגבר 'תגרש את אישתך' בגלל שהיא חובשת מטפחת".

להד"ם.

יש להוסיף ולציין, שהרב שמע מאיתנו על דבר הפרסום לראשונה, ומאוד כאב לשמוע על שרבוב דברים שלא אמר כלל, ובפרט נגד המד"א של כפר חב"ד: "איך מכניסים דבר כזה? זה עושה לי כאב גדול. הרי אנו לפני מתן תורה, שם נאמר "ויחן שם ישראל כאיש אחד בלב אחד", ואיך אפשר דבר כזה? ה' ירחם", הוא אמר בצער.

"שקר גמור"

רב נוסף, איתו שוחחנו אמש, אמר: "אף אחד מכיכר השבת לא דיבר איתי, זה שקר גמור. היום כל אחד כותב מה שהוא רוצה. מי שרוצה בטובת הרב, זה אני, הרי השתתפתי בהכתרתו במקום אביו ע"ה. אם הרב המרא דאתרא פסק בכפר חב"ד, אז ככה זה!" קובע הרב.

ומוסיף: "ולגבי מה שכתבו שכביכול פנו אלי וכו', "כיכר השבת" לא דיברו איתי, לא יודע מאיפה לקחו את זה. לא אצא נגד הרב ולא נגד אף רב אחר. צריך לשמוע בקול הרב, זה חוק ולא יעבור!"


"אף אחד מ'כיכר' לא התקשר אלי"

רב נוסף ברשימה, עימו שוחחנו, גם שמע את הדברים לראשונה, ולאחר ששמע נזכר שמישהו פנה אליו בזהות בדויה: "מישהו התקשר, ושאל את השאלה וכו'. אמרתי לו שעל דבר כזה לא מגרשים, ורק במקרים שעוברים ר"ל על דת משה וישראל. אף אחד מ'כיכר השבת' לא התקשר אלי".

שאלה תמימה

מקרה דומה היה עם רב חב"די נוסף, בו התקשר מישהו בזהות לא מוכרת והציג את השאלה התמימה: הוא אשכנזי ואשתו באה מבית ספרדי. אצלם נהוג ללכת רק במטפחת, ואילו הוא כשיטת חב"ד שהולכים עם פיאה. הרב הסביר לשואל 'התמים', כי הרבי הסביר לא אחת שהסיבה בזמננו לחבישת פיאה בגלל שבמקומות ובמקרים מסויימים יש חשש שאישה תסיר את המטפחת, ואם אשתו הולכת עם מטפחת מכוסה במאה אחוז, בוודאי שאין בכך עילה לגירושין.

"חשבתי שמדובר באחד ממקורביי ששואל שאלה קונקרטית הלכתית, וכך עניתי לו", מספר לנו הרב.

*

אתיקה עיתונאית, או השגת דברים במרמה?

ובכן, מבדיקה זו שנערכה על ידינו, מסתבר שהדברים הללו הושגו בחוסר תום לב, בזהות בדויה, ובחלק מהמקרים גרוע מכך, בשקר גס, בנסיון להכפיש רב בישראל, ובתוך כך עדה שלימה.

נכון, רוצים להשיג רייטינג. אבל רגע: גם מבחינת 'אתיקה עיתונאית' ברור שנחצו כאן כמה גבולות!

כמו שאחד הרבנים ציין בדבריו, עומדים אנו לפני מתן תורה "ויחן שם ישראל כנגד ההר" – ויחן כאיש אחד בלב אחד. יהיה רצון שדברים אלו היוצאים מן הלב יכנסו אל הלב ונזכה לקבל את התורה בשמחה ובפנימיות.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.