מערכת COL | יום ב' סיון ה׳תשע״ו 08.06.2016

בלוג טרי - טיומן ● הרב ירחמיאל גורליק

"אני עם פני אל הקיר. הם פזורים במקומות שונים מאחורי. בליל קולותיהם במבטא רוסי כבד מהדהד בנועם ברחבי הבית חב"ד וממשיך גם דרך החלונות הפתוחים לרחוב הסמוך ● "אלי אתה ואודך אלוקי ארוממך"... הם שרים מתוך הסידורים. אני מסתובב להביט עליהם, על הצדיקים שלי. היום ראש חודש ובזכותם אני לא מתפלל לבד" ● הרב ירחמיאל גורליק, טיומן  בלוג שליחות
בלוג טרי - טיומן ● הרב ירחמיאל גורליק
למעלה: הרב ירחמיאל גורליק בשיעור במסגרת 'כולל תורה' בטיומן (צילום מסך מתוך וידאו של 'כולל תורה')

הרב ירחמיאל גורליק, טיומן סיביר

אני עם פני אל הקיר. הם פזורים במקומות שונים מאחורי. בליל קולותיהם במבטא רוסי כבד מהדהד בנועם ברחבי הבית חב"ד וממשיך גם דרך החלונות הפתוחים לרחוב הסמוך.

"אלי אתה ואודך אלוקי ארוממך"... הם שרים מתוך הסידורים. אני מסתובב להביט עליהם. על הצדיקים שלי. היום ראש חודש ובזכותם אני לא מתפלל לבד.

מאז הם החלו להגיע לכולל תורה לא רק חייהם השתנו אלא גם החיים שלי וחיי כל הקהילה. מאז ה"כולל" אנחנו לומדים בלי סוף יחד ומתפללים מידי יום במנין. מידי יום במנין!!! לא יאומן כי יסופר...

התמונה שנגלית לנגד עיני כשאני נכנס מידי בוקר מעט לפני השעה שמונה לבית חב" ד מספרת לי כל פעם מחדש על הנס שהתחולל פה.

בפינה השמאלית עומד רומא וקורא בריכוז ברכות השחר. וולדימיר כבר עם הטלית על הכתף הימנית בודק את הציציות כמו שלמד בכולל. יענק'ל כבר עטוף טלית ועטור תפילין קורא שמע ומתכונן לתפילת שחרית. וסמיון ה"ותיק וחסיד" עוזר לויטאלי להניח תפילין של יד.

אתם מבינים?! עד לפני כמה חודשים לא היה להם מושגים יהודיים הכי בסיסיים. אני זוכר את הפעם הראשונה שלהם כשהניחו תפילין ויצאו מהגדר של "קרקפתא דלא מנח תפילין". אי אפשר היה לחלום אז שככה הם יראו היום.

זה כבר כמה שנים שאנו בשליחות בטיומן. ישנם ברוך ה' הצלחות. כל הצלחה באחד מהמבצעים הקדושים של הרבי זהו עוד ניצחון בקרב, עוד מערכה שהוכרעה. אבל המבצע שהרבי הגדיר אותו "כיבוש" הוא "מבצע-תורה". "לכבוש את העולם עם לימוד התורה".

הרבה יהודים הניחו תפילין המון יהודיות הדליקו נרות שבת ורשימת האירועים התוכניות החגים והפעילויות ארוכה. אבל מאז ה"כולל תורה" נעשה כאן כיבוש. לימוד התורה שינה אותם בפנימיות והיום הם שלנו, של הקב"ה, של הרבי, לנצח!

היום בבוקר כשקראנו את "הלל", אמרנו "אנא ה' הצליחה נא" בכוונה מיוחדת. כי בשעות אלו ממש אני וכל חברי השלוחים ברחבי רוסיה אוקראינה ומדינות רבות באירופה עורכים קמפיין כללי על מנת שנוכל להמשיך את הפרוייקט המהפכני הזה. פרוייקט שיש לו סייעתא דשמיא והצלחה אדירה בכל קנה מידה. פרוייקט שמצא את הנוסחה המדוייקת להלהיב יהודים ויהודיות לבוא באופן קבוע מידי יום לשיעורי תורה ללמוד לשמור ולעשות. פרוייקט שכפשוטו "כובש את העולם עם לימוד תורה" ומכין יהודים לקבלת פני משיח.

חברים ידידים, כנסו נא ללינק ובחרו את אחד מסניפי הכולל. בחרו חבר לספסל הלימודים, קרוב משפחה, שכן לשעבר או סתם שליח שאתם אפילו לא מכירים. תעשו איתו שותפות, ועיזרו לו להמשיך בסערה ובחיות את הכיבוש.

היום כולם היו שם. גם נשמותיהם של ויטאלי ורומא היו שם. כשחנינו אז, באותו ראש חודש סיון היסטורי כאיש אחד בלב אחד נגד ההר. אולי עמדנו ממש לידם אז, ואולי הם בכלל היו קדימה ואנחנו היכן שהוא הרחק בצד... מי יודע...

אבל דבר אחד בטוח, אני אומר לכם, אני הרי מכיר אותם, אפשר לסמוך על הצדיקים האלו. כשיבוא בקרוב ממש משיח והוא יקיף אותם סביבו באהבה וחיבה אבהית, את כל הויטאלים והוולדמירים הללו, הם יזכרו את כולנו לטובה, יצטופפו קצת ויעשו גם לנו מקום.


לתרומות ל'כולל תורה' - לחץ כאן
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.