מערכת COL | יום א' סיון ה׳תשע״ו 07.06.2016

כוננות בצרפת: נתפס מחבל עם אמל"ח רב, ורשימת מטרות

נמנעה בחסדי שמים מתקפת טרור חסרת תקדים: פורסם ע"י שרותי הבטחון האוקראינים כי נתפס מחבל אזרח צרפת בגבול אוקראינה פולין כשברשותו אמל"ח רב, עם רשימה של 15 מטרות, כולל במרסיי ובבתי כנסת יהודיים ● הרב אליהו אלטאביי שליח חב"ד ברובע השמיני במרסיי אומר הבוקר ל-COL: "האבטחה מתחזקת, והנה מסתבר שיש לכך סיבה. המסר שלנו: מתחזקים"  כוננות בצרפת
כוננות בצרפת: נתפס מחבל עם אמל
מימין: הרב אליהו אלטאביי. משמאל: המחבל נעצר בגבול אוקראינה-פולין, כשעל רכבו היו אמצעי לחימה רבים (צילום מסך: הערוץ הראשון)

כתב COL

נמנעה בחסדי שמים מתקפת טרור חסרת תקדים: השירות החשאי האוקראיני עקב אחרי אזרח צרפת, וברגע האחרון לפני חציית הגבול בין פולין לאוקראינה, הסתערו עליו חיילים ועצרו אותו.

ברכב המסחרי שלו, נמצאה כמות תחמושת שיכולה לחמש קבוצת לוחמים: 2 מטולי אר.פי.ג'י, 120 ק"ג חומר נפץ ט.אנ.טי, רובי סער, מקלעים, ותחמושת רבה.

מדובר בלאומן קיצוני המתנגד למדיניות ההגירה של ממשלת צרפת, ולקראת אירועי הכדורגל הבינלאומיים שצפויים להתקיים בקרוב במרסיי, הכין המחבל רשימה של 13 (!) מטרות לפיגועים. בהם איזורי התקהלות המונית, מבני דת, תחנות דלק, וגם בית כנסת יהודי.

רשויות הביטחון בצרפת הכריזו על מצב חירום וכוננות שיא לרגל האיומים, וראש ממשלת צרפת פרנסואה הולנד אמר כי ינקטו כל האמצעים לשמירה על הביטחון.


שליח חב"ד ברובע השמיני במרסיי, מספר הבוקר בשיחה ל-COL:


"במרסיי יש 10 שלוחי חב"ד הפועלים בשכונות השונות. אין כרגע שינוי בשגרת החיים, למרות התכונה הניכרת לעין בגלל המשחקים הבינ"ל שיערכו בתקופה הקרובה.

"כשיש אירועים מהסוג הזה, האבטחה מתחזקת. הנה, ברגע זה אני טובל כלים חדשים במקווה כלים ליד בית הכנסת, וסביבי הרבה חיילים יותר מהרגיל.

הפתיע אותך העובדה שהמחבל תכנן לפגע היל"ת בבתי כנסת ובמטרות יהודיות?

"לא. הנה גם הממשלה כאן חוששת, והגבירה את האבטחה, והנה הראיה שיש ממה לחשוש, ולהערך מבחינה בטחונית.

"מבחינה זו יש חשש מסויים בקהילה היהודית, כי מדובר באירוע בקנה מידה בינלאומי, עם עשרות אלפים שיגיעו מכל העולם. האיום הראשון הוא על המשחקים, והאיום בדרגה שניה הוא על בתי ספר יהודיים ובתי כנסת.

"בתוך הקהילה היהודית אין שינוי בשגרה, ומתכוננים ל'קעמפ גן ישראל', לסיום השנה בבתי הספר, וכמובן לחג השבועות ולקבלת התורה בשמחה ובפנימיות.

המסר שלנו: מתחזקים

"כחסידי חב"ד המסר שלנו: מתחזקים. בתורה ומצוות, בחינוך, והבאת ילדי ישראל לשמיעת עשרת הדיברות בבית הכנסת בחג השבועות.

"היהודים במרסיי מרגישים יותר שאנו בזמן השיא ועוד רגע יבוא המשיח", אומר בביטחון הרב אליהו אלטאביי.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.