מערכת COL | יום כ"ח אייר ה׳תשע״ו 05.06.2016

מסע הסטודנטים לרבי נחתם בשתי בריתות ● סיקור

עד צהרי יום ראשון האחרון, בנימין וצבי הירש עוד נקראו בשמם הלא יהודי - ויקטור וגריגורי, כאשר עם סיומו של ״מסע הקהל״ בן שבעה ימים לחצרות קדשנו, יחד עם עוד יותר משלשים סטודנטים יהודיים מרחבי רוסיה, הוכנסו הם בבריתו של אברהם אבינו בסמיכות לאוהל הקדוש  מסע הסטודנטים לרבי
מסע הסטודנטים לרבי נחתם בשתי בריתות ● סיקור
צילום: בנצי ששון ו-Benams Photo

עד צהרי יום ראשון האחרון, בנימין וצבי הירש עוד נקראו בשמם הלא יהודי - ויקטור וגריגורי, כאשר עם סיומו של ״מסע הקהל״ בן שבעה ימים לחצרות קדשנו, יחד עם עוד יותר משלשים סטודנטים יהודיים מרחבי רוסיה, הוכנסו הם בבריתו של אברהם אבינו בסמיכות לאוהל הקדוש, זאת כהחלטה טובה שקיבלו על עצמם במהלך המסע.

הסטודנטים היהודים שהשתתפו במסע הגיעו מהערים ניז׳ני נובגורוד, דרז׳ינסק, טשליאבינסק, סוצ׳י, סמולנסק, סרטוב, רוסטוב, פערם, יקטרינבורג, ליפצק, וורנז׳, בירובידזאן, פטרבורג, ווליקי ונובגורוד, זאת כחלק מהפעילות העניפה של ארגון ״יחד״, ארגון הגג של תכניות הלימוד והקירוב לצעירי רוסיה בהנהלתו של הרב מנחם מענדל ווילנסקי ממוסקבה.

במהלך המסע שגולת הכותרת שלו הייתה ההשתטחות על ציונו של הרבי, למדו חברי המסע להכיר מקרוב מספר קהילות יהודיות ברחבי המדינות הקרובות, בהם נפגשו עם השלוחים המקומיים להתוועדויות חסידיות מעוררות השראה.

משתתפי המסע התארחו בשכונת קראון הייטס בה זכו לבקר ולהתפלל בהיכל קדשו של הרבי, בבית הכנסת של הרבי ובביתו הקדוש של הרבי. בכל מקום שאליו הגיעו, קיבלו הדרכה מפורטת והסבר על מהות המקום, דבר שהשפיע עמוקות על תפילותיהם ורגשותיהם של חברי המסע.

במהלך השבת הארוכה שמעו שיעורי תורה וחסידות מפי השליח והרב הראשי לרוסיה, הרב בערל לאזאר, שגם התפלל, התוועד ועודד את המשתתפים בקבלת החלטות טובות ומשמעותיות לחיזוק בשמירת תורה ומצוות. כמו כן השתתף בתפילות ובהתוועדויות הרב אברהם שלמה קאסעל שגם ערך בצאת השבת את טקס ההבדלה תוך חוויה מרגשת.

כחותם למסע הרוחני המרגש עלו שוב חברי הקבוצה להתפלל בציונו הק׳ של הרבי, להודות לרבי ולבשר על החלטותיהם הטובות ולבקש את ברכתו הקדושה להצלחה בגשמיות וברוחניות כשהם חותמים על פ״נ כללי מחברי הקבוצה, שנקרא במעמד כולם באוהל הקדוש כשלאחריו שרו יחדיו ברגש רב את ההמנון החסידי ״ניעט ניעט ניקאווא״.

טרם יציאתם חזרה לנמל התעופה ישבו חברי המסע להתוועדות מסכמת בחצר שעל יד האוהל בו שיתף כל אחד בקצרה את רחשי ליבו בעקבות המסע. ״אני שמח שהייתה לנו הזדמנות נוספת לעלות לציון טרם הנסיעה חזרה, כי אחרי שבת מיוחדת שכזו הייתי צריך להוסיף ולבקש דברים נוספים ושונים״, אמר אחד המשתתפים. משתתף אחר אמר: ״עם הכוחות המיוחדים שקיבלנו עלינו לחזור כל אחד לעירו, להוסיף ולהתחזק יותר בהחלטות שקיבלנו על עצמנו״.

את ההתוועדות חתם הרב בערל לאזאר שאמר: ״תודה לה׳ שכעת אני עבורכם לא רק הרב הראשי אלא שליחו של הרבי. בחזרתכם מכאן לעירכם כל אחד הופך אף הוא לשליחו של הרבי, לסייע לשליח המקומי להכין את כל יהודי העיר לקבלת פני משיח צדקנו״.

תודות חברי המסע לשליח הרבי ורבה הראשי של ניז׳ני נובגורוד, הרב שמעון ברגמן, שליח הרבי ורבה הראשי של סמולנסק, הרב לוי יצחק מונדשיין, מנהל כפר הנוער ״אור אבנר״ כפר סיטרין, הרב אלכסנדר פורצ׳נסקי, הרב מרדכי גורדון מפטרבורג והתמימים הנעלים מנחם מענדל לאזאר ונחשון לונאייב מישיבת ״תומכי תמימים״ במוסקבה שהצטרפו ללוות את המסע וסייעו להצלחתו.

כמו כן לרב יהושע מצגר ממנהטן, הרב וועלוועל בלינסקי מבולטימור, הרב לוי שם טוב מוושינגטון, הרב מרדכי קנלסקי מניו ג׳רסי, הרב אשר אלטשול, הרב שלמה גלפרין, הרב דובי רבינוביץ, והרב ברוך לבקיבקר מברוקלין שאירחו והתוועדו במהלך המסע.

המסע התאפשר תודות לסיוע מ"קרן מרומים" ו"קרן משפחת הורן" והופק ע"י בנצי ששון בעזרתו של ר׳ מנדי וועג
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.