מערכת COL | יום כ"ה אייר ה׳תשע״ו 02.06.2016

'הקבוצה של אבא' לל"ג בעומר: הרב לוי צייטלין מסכם מסע

JEM
בקיץ האחרון, עת התמודד השליח הרב אליעזר אהרן צייטלין עם מחלתו ל"ע, הוא שיתף את יבדלח"ט בנו לוי, במחשבותיו: האם להביא גם השנה את קבוצת הבנות, או עקב חולשתו להביא רק קבוצת מקורבים? לאחר שהות של מחשבה התנער הרב צייטלין והכריז: "השנה זו היא שנת הקהל , אביא אל הרבי גם וגם!..." ● גם וגם--- הרב לוי צייטלין משלוחי הרבי בחיפה, מסכם מסע מרגש בל"ג בעומר לרבי ● מגזין שישי  הקבוצה של אבא
'הקבוצה של אבא' לל

הרב לוי צייטלין


בקיץ האחרון, בזמן בו  הרב צייטלין ע"ה מתמודד עם המחלה הנוראה ל"ע, ישוב על כיסא גלגלים, התנהלה שיחה בינו לבין בנו יבלח"ט הרב לוי יצחק צייטלין שליח הרבי במרכז הכרמל חיפה.

הרב צייטלין שיתף את בנו במחשבותיו, ואמר לו: "אני מתלבט אם השנה להביא אל הרבי את קבוצת הבנות לכב' שבט עקב מצבי הבריאותי.. שכן, זוהי קבוצה של מעל 200 בנות .. או אולי להביא קבוצה של מקורבים?"

לאחר שהות של מחשבה התנער הרב צייטלין והכריז: "השנה זו היא שנת הקהל , אביא אל הרבי גם וגם!"

צפו בוידאו: הרב צייטלין מדבר עם כל הלהט הפנימי על נושא 'הקהל'
 

גם וגם!!!!

ב"ה השנה , שנת הקהל הבאנו אל הרבי גם וגם...

בשבועות האחרונים לחייו התעסק עם הקבוצות לרבי, ברגעים האחרונים הבטחנו לו שנמשיך ונפתח את המפעל הזה.

הקבוצה הרביעית! "לג בעומר שנת הקהל


יומן מסע


לקבוצה הזו חן מיוחד. רבים זוכרים את הקבוצה בפארד תש'נ, המחיאות כפיים של הרבי עם כל הקהל לקבוצה מצפת, מעוררים התרגשות מיוחדת, לחשוב על כך שיהודים המתגוררים סמוך למירון נוסעים לרשב'י בניו-יורק... בשבת 'אמור' דיבר הרבי שיחה שלימה במעלת עיה'ק צפת.

20 משתתפים אנשים נשים וטף מרחבי ארה'ק, כל אחד ממקום ורקע שונה, הקהל של ממש, ביום שלישי שעבר התכנסנו ב 770 כפ'ח להתוועדות צאתכם לשלום, אירח אותנו ר' מנחם לאטר.

יום שלישי ט''ז אייר

שמונה בערב, מחכים ליד בית אגו''ח 770 בכפ''ח, זוג מקרית טבעון, זוג מקיבוץ גלאון, בחור מבוגר מת''א, אמא ובתה מחיפה, בחור ישיבה מאשדוד וגב' חבדית מראשל'צ... כולם פה נפגשים לראשונה, מתוחים משהו מהלא נודע, לחלקם זו פעם ראשונה לעלות על מטוס, איך יהיה המסע? מה טיב החבורה שאיתי בשבוע הקרוב?

החבורה מוזמנת ע'י ר' לוי צייטלין להיכנס, בזאל הקטן השולחן ערוך, פותחים בהתוועדות צאתכם לשלום.

זהו תחילתו של עוד מסע הקהל , קבוצת הקהל לל'ג בעומר אצל הרבי, הקבוצה ה כז' מיסודו של השליח הרה'ח אהרן אליעזר צייטלין שנלב''ע ב' מרחשון, זוהי הקבוצה הרביעית לשנת הקהל בניהול יבדלחט'א לוי יצחק שיחי'.



כולם פה? לא, יש מי שמסתדר לו להגיע ישר לשדה, הזוג מאשדוד והמשפחה מכפר סבא...

מ770 ל770

ר' מנחם לאטר פותח את הקבלת פנים, מספר על הבנין וגורם להתרגשות לטפס עוד. אחד אחרי השני מספרים בכמה מילים על עצמם ומנסים להסביר את הרקע להחלטה שלהם ניסוע לרבי , כל אחד והסיבות שלו, אבל לכולם הרצון קיים מזמן, רק שכעת נקרתה הזדמנות לחבור לקבוצה ולתכנית המאורגנת...

תשע ורבע: ברכת המזון ,הרחמן הוא יברך את אבי מורי בעה'ב הזה...

ר' נחמן רייכמן כבר מחכה בחוץ, אומרים שלום לבני משפחה שבאו ללוות ונוסעים לשדה. מאז אסון התאומים התהליך בנמלי התעופה פחות ידידותי, 'קחו אוויר, בסוף זה מסתיים', אנחנו מעודדים איש את רעהו. כולם על המטוס ? כן, חוץ מאחד שטס קודם, ונפגוש אותו במלון בנ'י. הטיסה, ב'ארופלוט' למוסקבה, השפה הרוסית אי אפשר לומר שהיא זרה לנו הישראלים.

תפילת שחרית בהמתנה למטוס לניו יורק, צריך השלמה למנין הגברים? עוד מעט וכמה מניינים של מיני חסידים שנחתו מארה'ב בדרכם ל... מירון ...

הם נוסעים, ואנחנו נוסעים. הם לרשב'י ואנו לרשב'י, הם עשרות עשרות חסידים בלבוש זהה לרשב'י במרון ואנו 18 יהודים לרשב'י בברוקלין, נוסעים ח"י לבר יוחאי...

משם יחד לשדה התעופה, חמישה ימים אנשים מתנתקים מהשגרה ונכנסים לעולם אחר... דרך מוסקבה.

***

אצל הרבי

נחתנו בנ'י יום ד' בצהריים , התארגנות בחדרים ומיד התחלנו בתוכנית הביקור.

סיור ב770 ובחדר השידורים, תפילת מנחה בבית רבנו שבבל, והתיישבנו להתוועדות ברוכים הבאים עם הרב ישראל שמעון קלמנסון, משם השתלבנו בפעילות לג' בעומר בשכונה.







יום חמישי, ל"ג בעומר

את שעות הבוקר של לג' בעומר הקדשנו להשתטחות בציון הק', ועד יום ראשון המשכנו בפעילות רצופה, ביקור בספריה בבית הרבי, בחדרו... ביקרנו גם בjem, כל ארוחה היא התוועדות עם אורח. הרושם אצל המשתתפים אין לשער.

אפשר לומר באופן מוחלט, משהו קורה לאנשים, חוזרים מהרבי שונים, יש כאן עניינים מעבר ל'רציונל', אמת חזקה שמלבה את האש בנשמה, ומחזירה את האנשים שמחים הרבה מעבר למה שציפו.

ב"ה זה עתה חזרה לארץ הקודש הקבוצה הרביעית !

איך זה התחיל

זה התחיל בשטורעם גדול, בשלושים להסתלקותו, כשמשפחתו קראה לאנ"ש להצטרף להתוועדות הקהל עולמית. ואכן במאות מוקדים התקיימה התוועדות בה צפו המתוועדים בוידאו מהרב צייטלין בו קורא מקירות ליבו לפעול בעניין הקהל בכל הכח כמו שהרבי ביקש מאיתנו.

רגע מיוחד:

רגע מיוחד , בסיום הביקור, ע'י הציון ראינו את ההכנות ל'בריתות' הסטודנטים מרוסיה, שקיבלו על עצמם זאת אצל הרבי והתעקשו לעשות זאת ליד הרבי.... מעמד זה השאיר רושם כביר והתעוררות גדולה.

בדרך חזור כחלק מהתכנית ביקרנו אצל השלוחים במוסקבה בראשות הרב בערל לאזר שליט'א, שאירחו את הקבוצה וסיירו איתנו בסביבה. ר' מוטי ויסברג סידר את הכל על הצד הטוב ביותר.

ההתעסקות עם הנסיעות וההתעניינות הגדולה דורשת עבודה ויגיעה, אך התחושה המיוחדת, הרגעים האלו, הזכות להביא יהודים מארץ הקודש לרבי, שווים את המאמץ ואני מודה להשם על כך.

קבוצת הקהל הבאה ,מתוכננת לקראת כ' אב אי'ה אנשים נשים וטף, וע'פ בקשות מאנ'ש נשלב תוכנית מיוחדת לאבות ובנים בני מצוה.

נקודה מעניינת: טווח הגילאים בקבוצה משנה וחצי ועד שמונים וחמש... איזה הקהל...


תגובות המשתתפים

"עוד פעם יישר כחך על המסע המאד מיוחד הזה. וברצוני לציין כי היה לי עונג רב להיות במחיצתך בימים האלה וגם ההתלהבות, בבניית המסע, של אחיך אמך ואחיותיך השאירו בי רושם רב. ברכות שלמות מן השמיים לך למשפחתך ולכול מי שהשתתף במעשה להצלחת המסע."

"זכינו פעם ראשונה לנסוע לרבי בזכות משפחת צייטלין שראויה להערכה גדולה."

"היתה חוויה רוחנית מעצימה, לקחנו צידה חשובה לדרך, ביקרנו במקומות ספוגים קדושה. התרגשנו טיפלו בנו מא' עד ת' דאגו לנו להכל ברוחב לב."

"הנסיעה הייתה מלאה תכנים רוחניים וגשמיים ..כל שעה הייתה מנוצלת בצורה הטובה ביותר.. הרגשנו וראינו את ההשקעה עד הפרטים הקטנים.. ישר כח גדול.. מחכים לפעם הבאה!"

"מסע מרגש מלא תוכן ומאורגן להפליא ע״י לוי צייטלין."

"זכינו להכנס פעמיים, ביראת קודש, לציון של הרבי לאחר הכנה מתאימה שניתנה ברגש. חווינו את התפילות והאווירה בבית הכנסת 770 בשבת וביום חול. בקרנו בבית הרבי ושמענו על גודל אישיותה של הרבנית.

נכנסנו לחדרי חדרים ב770 ובבית לידו, שם ראינו ספרים עתיקים שכתבו אדמורי חבד, ואף ניתן לנו להכנס לחדר של הרבי הקודם. בשבת זכינו לסעוד סעודת שבת יפה מאד בבית של משפחה מחסידי חבד שקבלו אותנו בחמימות רבה.

שמענו, במשך המסע, מספר שיחות מעניינות בחסידות מאישים שונים ובקרנו בעוד מקומות הקשורים לחבד.

אחותו ואחיו של לוי, הגרים במקום, סייעו רבות וליוו אותנו במסירות ומאור פנים"

"כל שנת הקהל חלמנו להגיע לרבי עם כל המשפחה, אך לא ידענו כיצד.. כשראינו את הקבוצה ידענו שזאת ההזמנות שלנו, ולא התאכזבנו.

היה פשוט מקסים, לקחו אותנו לכל המקומות המיוחדים של חב"ד סביב 770 ואפילו במוסקבה.
לוי ושטערני דאגו לנו ולילדים לכל הפרטים הקטנים.

תודה!!!"

***

גם לג' תמוז תצא אי'ה קבוצה לגברים, ואת הקבוצה בתוכנית עשירה במיוחד מוביל הרב שגיא הר שפר שליח חב"ד בנס ציונה.

קבוצת 'הקהל' גם לנשים וטף אי'ה לקראת כ' אב, משולב תכנית מיוחדת לילדי בר מצוה.















הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.