מערכת COL | יום י"ז שבט ה׳תשס״ה 27.01.2005

מכללת 'בית-חיה' ביום שכולו התוועדות

ביום הקדוש י' שבט, התכנסו בנות מכללת "בית חי'ה" שבגדרה ליום התוועדות, שנחוגה באווירה מרוממת כהמשך למבצע ההכנה ל-י' שבט בו למדו הבנות פרקי תניא בע"פ, התמלאו בתכנים ובפעילויות חויתיות, בהפסקות פעילות, הגבירו את היציאה למבצעים ולמדו שיחות ועניני משיח וגאולה. היום נפתח בלימוד המאמר "באתי לגני" כהכנה לתפילה על-ידי המנהלת החינוכית של המכללה הגב' פייגי פריז. הבנות קיבלו רקע על המאמר תוך שילוב ההתרחשויות בשנים תש"י - תשי"א והסבר על האות השייכת לשנה זו, העוסקת ביכולתו האין סופית של הקב"ה הכוללת גם את יכולתו להצטמצם ולהגביל את עצמו.
מכללת 'בית-חיה' ביום שכולו התוועדות
לאחר לימוד היום יום והתניא התפללו הבנות והשלימו את שיעורי החת"ת וספר המצוות לרמב"ם, והחלו לערוך את השולחנות להתוועדות. חשוב לציין, כי אווירת האחדות ושיתוף הפעולה השוררת בקרב הבנות היא דבר יוצא דופן, המעורר התפעלות. הבנות התיישבו סביב השולחנות הערוכים בחגיגיות וההתוועדות החלה. בשלב ראשון התוועדו חברות ההנהלה, הראש המתכנן והדואג לאופיה של המכללה, נשים חב"דיות העובדות במשרות ניהול בכירות אשר יחד עם זאת מקדישות מזמנן היקר לניהולה החסידי של המכללה. את ההתוועדות פתחה הגב' פראדי ברוד עורכת המוסף "משפחה חסידית", אשר ספרה על השנה הראשונה שבין הסתלקותו של הרבי הריי"צ לבין קבלת נשיאותו של הרבי, היא ספרה סיפורים מדהימים אותם זכתה לשמוע מהורי'ה ומדודה הרב יואל כהן. לאחר מכן דברה הגב' יהודית פייגין מנהלת מתנ"ס יצירה בכפ"ח. הגב' יהודית פייגין הטיבה להסביר את האמרה החסידית כשקשורים למעלה לא נופלים למטה, תוך אפיזודות ממהלך חיי'ה והשינוי אותו עשתה שהפך אותה לחסידה של הרבי. מהו חסיד? היטיבה להסביר הגב' רחל וועכטר מנהלת מועדוני נוער חב"ד בק.מלאכי. הגב' וועכטר הסבירה בהתפעלות, בהתבסס על שיחות של הרבי, מהו חסיד, ותפקידו המיוחד להפיץ אור גם על חשבון התקדמות הרוחנית האישית. המתוועדת האחרונה היתה הגב' בתי'ה אילן, מנהלת "בית אברהם" בק.מלאכי, אשר דברה על יכולת הפעולה בחיים של שליחות הנושאת פירות שלעיתים ניתן לראות רק בטווח של שנים, והביאה דוגמאות מנסיונה האישי. לאחר מכן, הרב אלדד הלוי אילן, שליח הרבי בגדרה, מנכ"ל המוסדות והמכללה, נשא דברים לפני הבנות. הרב אלדד הדגיש שזה היום עשה ה', יום חג לנו חסידי הרבי, יום אשר בו אנחנו צריכים לקבלת שוב את נשיאותו של הרבי עלינו, והביא דוגמאות לכך מראש השנה אשר בו אנו ממליכים את הקב"ה וההכנה לזה היא "אתם נצבים היום כולכם" – ענין האחדות. הרב אילן חיזק את ענין ההתקשרות לרבי וציין ש"ההתקשרות אלי" היא בלימוד השיחות והמאמרים, ובדגש על השיחות האחרונות לעת עתה משנים נ"א-נ"ב אשר בהם מגלה הרבי אור חדש אור של גאולה הכולל דרישות מיוחדות של הרבי מאתנו בשלב מיוחד זה. בסיום דבריו הרב אילן ציין שדווקא בנות מכללת בית-חיה, בנות של הרבי הזוכות להשקעה מרובה הן מבחינת יחס והן מבחינה חסידית, הן אלו אשר צריכות להביא להתגלותו של הרבי – בזכות נשים צדקניות. בשלב אחרון, התוועד הרב יאיר כלב, אשר הסביר בדרכו המיוחדת, בליווי גיטרה, ענינים שונים בחסידות, בהורידו אותם לדרגת התמודדויות בחיי היום-יום. הרב כלב נגן במהלך ההתוועדות ניגונים מיוחדים, חלקם לא ידועים ברבים, של חסידים ראשונים בדוג' ר' משה ווילנקר. ההתוועדות הסתימה באמירת משניות לפי אותיות של הרבי הריי"ץ ולאחריה צפייה בסרט ווידאו של הרבי. לאחר מכן, יפה היה לראות את רצינות הבנות אשר התיישבו לכתוב פ"נ לרבי.
לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
9 תגובות
1.
מורה בתיכון חב"ד
י"ז שבט ה׳תשס״ה
כל הכבוד חיזקו ואמצו !
2.
דברים מהלב
י"ז שבט ה׳תשס״ה
רואים שדברים היוצאים מהלב - נכנסים אל הלב ופועלים פעולותם. ההשקעה ניכרת בפירות - אלו הבנות, מידת השביעות רצון שלהן ורמת חסידותן, והתקדמותם. יש רבי בעולם הפועל דרך שליחיו - ישר כוחכם, עלו והצליחו.
3.
כל הכבוד
י"ז שבט ה׳תשס״ה
היה ממש יפה כל הכבוד
4.
המכללה שלנו!!!!!
י"ח שבט ה׳תשס״ה
אין כמוה, משקיעים בנו המון וב"ה רואים תוצאות!
5.
עלי והצליחי!
י"ח שבט ה׳תשס״ה
למנהלת החינוכית גב' פריז תחי' תצליחי בכל מעשיי ידייך
ושתראי מכל תלמידותייך רוב נחת חסידי לנח"ר כ"ק אדמו"ר
בהצלחה רבה ומופלגה
משפחת קנלסקי המורחבת
6.
אשרינו!!!
י"ח שבט ה׳תשס״ה
אשרינו שחסידות אנחנו
מה טוב חלקינוו מה נעים גורלינו שבבית חיה אנו!
7.
חני ק.
י"ח שבט ה׳תשס״ה
כיף לראות אותך!!!
8.
בית חיה!
י"ח שבט ה׳תשס״ה
פששש! אתן ממש סמל... לעוצמה ומסירות! תמשיכו בתלם...|!!!!
9.
טוב לראות אותו שוב....
כ' שבט ה׳תשס״ה
ושוב תודה לכולם על כל ההשקעה....
מעריכים זאת מאד...
ובעז"ה שתזכו לראות הרבה נחת מאיתנו.....
תלמידה גאה
ממחזור א'
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.