מערכת COL | יום י"ז שבט ה׳תשס״ה 27.01.2005

כולל "תפארת זקנים לוי יצחק" חוגג עשרים שנה

כחמישים מחברי "כולל תפארת זקנים לוי יצחק" שהוקם ע"י מרכז חב"ד בתל אביב עפ"י יוזמתו של הרבי על שמו של אביו הגאון המקובל הרב לוי יצחק שניאורסון, ופועל מידי יום ביומו בבית הכנסת הגדול "גאולת ישראל" במרכז העיר - חגגו היום את תחילת שנת העשרים להיווסדו של הכולל. במסגרת החגיגה, התקיימה מסיבת סיום מסכת "כתובות", שנלמדה בכולל במשך השנה האחרונה על-ידי ראש הכולל הרב אורי בן שחר, ולאחריה ישבו המשתתפים לסעודת מצוה בהשתתפות רב השכונה ושליח הרבי לת"א-יפו, הרב יוסף גערליצקי, שפנה גם בקריאה למשתתפי השיעורים להפיץ את דבר קיומו של הכולל בין ידידיהם בכדי להוסיף ספסלים לבית המדרש.
כולל
במהלך הסיום הרחיב הרב בן שחר בהדרן של הרבי על מאמר חז"ל המובא במסכת, שבימות המשיח "עתידים אילנות סרק שבארץ ישראל להטעין פירות" ידוע שלפי הרמב"ם בהלכות מלכים אנו מוצאים שבימות המשיח יהיו 2 תקופות, תקופה ראשונה בה העולם ינהג כמנהגו ותקופה שניה בה יחולו שינויים בסדרי עולם. מאמר הגמ' בדבר אילנות הסרק מדובר על התקופה הראשונה בה לא יהיו שינויים בסדרי עולם, אולם, צמיחת עצי הסרק היא מבחינת נס ולא מבחינת שינוי בסדרי עולם. ההוכחה הינה מהדגשת הגמ' על כך שמוסיפה את המילים בארץ ישראל ולא בכל העולם כולו. הרב גערליצקי ברך את משתתפי הכולל ואיחל להם הצלחה בהמשך לימודיהם. הרב גערליצקי התייחס לכך שהסיום נערך בסמיכות לט"ו בשבט ולמאמר חז"ל הקשור לראש השנה לאילנות האומר "כי האדם עץ השדה" נאמר בגמ' כי מדובר על תלמידי חכמים שכפי שעץ מוציא פירות כך גם תלמידי חכמים מוציאים פירות, אולם נשאלת השאלה הרי עץ הינו בדרגת הצומח בה החיות היא בהסתר ויהודי וכל שכן תלמיד חכם הרי הוא מעל דרגת ה"מדבר" משום שנשמתו היא חלק אלוקה ממעל ממש? מדוע מדמים חכמים את התלמיד חכם לעץ? הביאור בזה הוא, הדימוי לעץ נאמר על נקודת הקשר החיוני של העץ לשורשו שעל כל יהודי לדעת כפי שעץ מאבד את חיותו כאשר מנתקים אותו מהשורש, כך היהודי חייב להיות מחובר לשורשו זאת במטרה לגדול ולהצמיח פירות. הנהלת הכולל הודתה לר' דוד לנגנטל מגבאי הכולל אשר מסור בכל לבו לכולל ואירגן את סעודת המצוה, כמו כן נמסר כי, במהלך השנה יתקיימו אירועים שונים ובסוף השנה תתקיים חגיגה מיוחדת ברוב עם לציון שנת העשרים לכולל.
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
כשמו כן הוא
י"ח שבט ה׳תשס״ה
יוסף ה' עליכם, יוסף ה' לי בן אחר,הולך ומוסיף, הרב גרליצקי לא נח ול שוקט ,תמיד כל הימים ללא מנוחה ממשיך להחזיר עטרת תפארת עירנו ליושנה ויבורך מן השמים על פעולותיו הברוכות בכל מכל כל.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.