מערכת COL | יום ט"ז אייר ה׳תשע״ו 24.05.2016

ראש העיר לוד: "זכותם של תושבי השכונה לקבל אוויר נקי"

בתקופה האחרונה סובלים תושבי לוד, בעיקר אלו המתגוררים בסמוך לשכונת הרכבת ותושבי שיכון חב"ד, משריפות חוזרות ונשנות של חומרים מסוכנים ● בשבועות האחרונים השריפות היזומות מתרחשות כמה פעמים ביום, דבר שגורם לסבל ולמטרד עבור התושבים ● מערכת COL שיגרה שאילתא בנושא ללשכת ראש העיר עו"ד יאיר רביבו, וקיבלה את תגובתו המלאה ● האם תמו ימי הסבל של התושבים ממפגע השריפות?  לסיפור המלא נתקלתם גם במפגע, ויש לכם הצעות? הגיבו במערכת התגובות>>
ראש העיר לוד:
למעלה מימין: ראש העיר עו"ד יאיר רביבו, בתהלוכת ל"ג בעומר עם חב"ד (צילום: מאיר אלפסי) בתמונות: שריפות מזהמות בשכונת הרכבת בלוד, ובסמוך לשיכון חב"ד

כתב COL

בשבועות האחרונים סובלים תושבי שכונת חב"ד בלוד משריפות חוזרות ונשנות של חומרים מסוכנים ורעילים בסביבת שכונת הרכבת, כשבשעות רבות במהלך היממה עקב כך, נמנע מאיתם מלפתוח את חלונות הבית, ובימים מסויימים אף מלהסתובב בחוץ עקב העשן הסמיך שמיתמר ומתפשט באזור.

חרף פניות רבות של תושבים זועמים למוקד העירייה, העניין טרם טופל, וגם בימים אלו ממשיך העניין להפריע את מנוחתם ושלוותם של התושבים.

א' מתושבי השכונה, סיפר הבוקר ל-COL כי מספר פעמים שלחה העיריה פקח שהגיע למקום, אך כאמור העניין לא נפסק והשריפות ממשיכות מידי יום ביומו.

***

ראש העיר עו"ד יאיר רביבו, ידוע ביחסו הטוב לתושבי העיר, ובמיוחד לקהילת חב"ד בשיכון. זמן קצר לאחר שהצגנו את טענות התושבים, קיבלנו מלשכתו את המענה הבא, ככתבו:

"ראש העיר לוד עו"ד יאיר רביבו מסכים עם תושביו היקרים.

זכותם לקבל אויר צח ונקי כפי שאמר גם הרבי 'כשהאויר נקי הנשמה מתעלה'.

למרבה הצער המדובר באזור המייצר מפגעים סביבתיים רבים, סמוך לשכונת חב"ד בלוד.

השריפות המדוברות מבוצעות בשטח שאינו בתחום השיפוט של לוד, מה שמקשה על עבודת
הפיקוח והאכיפה. עם זאת ולנוכח מפגע זיהום האוויר והסבל הנגרם לתושבי שכונת חב"ד כתוצאה מכך, הורה ראש העיר לרכז מאמץ ולפעול סביב השעון ללכידת העבריינים, תוך ביצוע מבצעים
משולבים ומארבים, בין אם בכוחות עצמם ובין אם בתאום ובשיתוף גורמי האכיפה של הרשויות הסמוכות, לרבות המשטרה הירוקה והמשרד להגנת הסביבה.

לקראת ל"ג בעומר הקרב, מסר ראש העיר את ברכתו לתושבי השכונה:

"ראש העיר מוסר חג שמח, ובע"ה שעשן מדורות ל"ג בעומר יהיה העשן האחרון באויר - בשיכון.

השנה מצפים תושבי לוד להפתעה הגדולה בחג, כאשר עיריית לוד ובתי חב"ד בעיר פעלו לאיחוד השורות, ועשר התהלוכות השכונתיות מתמזגות לכינוס אחד ענק ליד הקניון בלוד, כולל מופע של דוד חיים והפתעות נוספות לילדים."


מערכת COL תמשיך לעקוב ולעדכן.


הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.