מערכת COL | יום י"ד אייר ה׳תשע״ו 22.05.2016

שמחה בבית שמש: הכנסת ס"ת בביכנ"ס חב"ד החדש ● תיעוד

מי שלא ראה שמחת הכנסת ספר תורה בבית כנסת חב"ד ברמת בית שמש ג' , לא ראה מהי שמחה של אחדות ישראל, שהקיפה את כל תושבי השכונה ואת תושבי העיר בית שמש ● ספר התורה הוכנס במלאת שנה לפטירת מרת שיינא מנדלסון ע"ה, אם השליח החדש ברמב"ש ג', בהשתתפות ראש העיר, רבני השכונה, נציגי המפלגות החרדיות בעיר וכן רבני ועסקני חב"ד ● צפו בגלריה, וסיקור מיוחד  שמחה גדולה בבית שמש
שמחה בבית שמש: הכנסת ס

מי שלא ראה שמחת הכנסת ספר תורה בבית כנסת חב"ד ברמת בית שמש ג' , לא ראה מהי שמחה של אחדות ישראל, שהקיפה את כל תושבי השכונה ואת תושבי העיר בית שמש.

התכונה לקראת המאורע הגדול החלה עם הפרסום בכל עיתוני העיר, כי לקראת מלאות שנה ראשונה לפטירת האשה החשובה והמוכרת במעשיה המיוחדים, מרת שיינא מנדלסון ע"ה, אם השליח של רמת בית שמש ג' הר"ר בנימין שי' מנדלסון - תתקיים הכנסת ספר תורה שנכתב במיוחד לזכרה, בבית הכנסת ובית חב"ד שבמרכז השכונה, כשבבית השליח תהיה כתיבת האותיות האחרונות ומשם תצא התהלוכה לעבר ביהכנ"ס.

ואמנם לקראת השעה 6 בערב - החלו אורחים וידידים רבים להגיע למעמד סיום כתיבת האותיות של ספר התורה, כשביניהם ראש העיר ר' משה אבוטבול, רבני השכונה, נציגי המפלגות החרדיות בעיר וכן רבני ועסקני חב"ד מהעיר ומחוצה לה.

עם סיום הכתיבה יצאה תהלוכה גדולה בליווי תזמורת ובהשתתפות מאות ילדי השכונה בשירה בזמרה ובלפידים לעבר בנין הבית הכנסת. משתתפי התהלוכה רקדו בשמחה ובהתרגשות עם ספר התורה והצטופפו בתורנות לזכות ללוות ולשאת את הספר בכברת הדרך עד להגעתו למקומו.

עם הגעת ספר התורה - הוצאו מארון הקודש שאר ספרי התורה לקבל את הספר החדש, ומאות המשתתפים צעירים וזקנים בחורים וילדים רכים, רקדו בהתלהבות עצומה ובליווי תזמורת חסידית שעה ארוכה לכבוד ספר התורה. כמנהג חב"ד נאמרה תפילת "אתה הראת" ובהמשך נערכו הקפות סביב הבימה בביהכנ"ס.

עם סיום ההקפות והריקודים ולאחר שהשליח התפלל ערבית - נערכה סעודה גדולה ומפוארת בבית הכנסת, בה השתתפו כמאתיים איש מכל הקהילות של השכונה ואורחים רבים, ובהשתתפות ראש העיר רבני העיר ונכבדיה.

במהלך הסעודה נאמרו דברי תורה וחסידות ע"י הרבנים שי' ובעל השמחה שתרם את הס"ת לע"נ אישתו, הר"ר מרדכי מנדלסון שיחי'.


ראש העיר: "נפעל שביהכנ"ס ישכון במבנה קבע"


במעמד חשוב זה נשא דברים ראש העיר הרב משה אבוטבול שי' שציין בהתפעלות את הרוח החיה שהביאה פעילות חב"ד בעיר בית שמש בכללה ובמיוחד בשכונה החדשה רמת בית שמש ג', תוך שראש העיר מבטיח בחגיגיות כי העיריה תפעל בכל כחותיה שבית כנסת זה שכרגע הוא עדיין במבנה ארעי - ישכון בקרוב במבנה קבע גדול מפואר ורחב ידים, כדי שהפעילות הגדולה והעצומה תימשך וביתר שאת מהמבנה החדש שייבנה בהקדם במרכז השכונה.

במהלך כל השבוע שאחרי החגיגה המפוארת - הביעו רבים רבים מתושבי השכונה והעיר את התפעלותם וגודל שמחתם על שזכו לחגיגה כה מרשימה ומפוארת, ואיחלו לשליח הצעיר למשפחה ולכל חסידי חב"ד שבשכונה שבזכות הכנסת ספר התורה החדש והמפואר יזכו להגדיל תורה ולהאדירה, ובהתאם למסורת הארוכה של חסידות חב"ד לדורותיה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.