מערכת COL | יום י"ב אייר ה׳תשע״ו 20.05.2016

"היה אדם גדול": הרב יי"צ הבלין סופד לר' בן ציון שגלוב

זמן קצר לאחר שנודע על פטירתו של גבאי בית הכנסת ברמת שלמה ר' בן ציון שגלוב ע"ה, סופד לו רב הקהילה הרב יוסף יצחק הבלין: "היה אדם גדול שלא החשיב עצמו לכלום. הייתי מאוד קשור אליו, באהבת נפש" אבל ברמת שלמה
הרב יי"צ הבלין שיחי', רב קהילת חב"ד ברמת שלמה. בעיגול: ר' בן ציון שגלוב ע"ה (ארכיון COLׂ

הרב יוסף יצחק הבלין שיחי', רב קהילת חב"ד ברמת שלמה, היה עם בני המשפחה סביב מיטתו של ר' בן ציון שגלוב ע"ה, בעת יציאת הנשמה הבוקר, סביבות השעה 11:40.

"הייתי מאוד קשור אליו, באהבת נפש", הוא מתאר בשיחה עצובה ל-COL.

"היה אדם גדול שלא החשיב עצמו לכלום. מהכרות רבת-שנים, אני חושב שלא החסיר יום בלי מקווה, ותפילה במניין. מסר בעצמו שיעורי תורה קבועים, ב"עין יעקב", הלכה, ורמב"ם. היה בעל תוקף מצד אחד, לניהול ענייני בית הכנסת, אך בשום שכל. ניהל גמ"ח אישי, הכל מכספו האישי."

על הרגעים הקשים הבוקר, מספר הרב הבלין:

"מה שראיתי היום, שהוא נפטר כאדם גדול. מזה מספר שבועות שחלה, והבוקר היה חלש מאוד. היה עם עיניים עצומות ומחובר למכשירים בלי תזוזה. אחד הבנים שאל אותו: 'תרצה להניח תפילין? אם כן, תסמן לי'. וכך היה, הוא נע וזע בידיו וברגליו. הניח לפני שעות ספורות רש"י ור"ת, בדעה צלולה", מספר הרב הבלין בהתרגשות.

ר' בן ציון ע"ה עמד לצד יבדלח"ט הרב יי"צ הבלין ותושבי הקהילה, בימי בראשית השכונה ובניית בית הכנסת, לשם ולתהילה. "הוא תרם כסף רב לבניית ואחזקת בית הכנסת", מוסיף הרב הבלין. היה גבאי ראשי, גזבר, וניהל הכל ביד רמה."

אביו, ר' יצחק אלחנן הי"ד, היה מאנשי מסירות הנפש - חייליו של הרבי הריי"צ בימים הקשים ביותר. הוא נלקח למעצר, שם נהרג בידי זדים על קידוש ה'. אשתו מאריישא, אימו של ר' בן ציון, נותרה עגונה עשרות בשנים, ורק בשנים האחרונות נודע יום פטירתו של בעלה על קידוש ה'.

לפני מספר שנים נפטרה בגיל מופלג, 106, לאחר שזכתה לגדל משפחה לתפארת.

הרב הבלין מספר, שזכתה לקירובים גדולים ולהערכה גדולה מהרבי:

"היתה אישה מאוד חשובה, היתה מאוד קשורה לרבי. היא היתה אשה של מס"נ. כשר' מאיר הרליג היה נותן הלולב של הרבי לציבור לברך עליו, בכל שנה בהושענא רבה הרבי ביקש לתת את הלולב אח"כ לגב' מרייאשה, והיא נתנה לנשים לברך. נפטרה לפני כמה שנים ונקברה ליד האוהל הק'."

"גם את בן ציון שגלוב הרבי מאוד קרב", מסכם הרב הבלין.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.