מערכת COL | יום י"א אייר ה׳תשע״ו 19.05.2016

מה עמד מאחורי בחירת השמות בכפר? יו״ר הוועד חושף

לאחר הפרסום על מפת הרחובות החדשה של כפר חב"ד בשבוע שעבר, התקבלו עשרות תגובות במערכת, בעד או נגד שמות מסויימים. היו גם שהציגו שאלות על המשך התהליך, מתי וכיצד זה יקרה? ● יו"ר וועד כפר חב"ד ר' שמעון רבינוביץ, מתארח במגזין שישי, ועונה לשאלות הקשות: מדוע לא ניתנו שמות על שם מייסדי הכפר, אנשי מסירות הנפש? האם ישונו שמות הרחובות, ומה בכלל, הקו שהנחה את חברי הוועדה? ● מגזין שישי  יו"ר הוועד עונה לשאלות
 מה עמד מאחורי בחירת השמות בכפר? יו״ר הוועד חושף
למעלה: יו"ר הוועד ר' שמעון רבינוביץ, מציג את המפה המסתמנת (צילום: אליהו לוי) מימין למטה: כפר חב"ד במבט אווירי (צילום: ישראל ברדוגו)

משה בן-חיים

לאחר חשיפת מפות שמות הרחובות החדשה בכפר חב"ד בשבוע שעבר - קיבלנו עשרות תגובות גולשים על ההחלטה: היו כאלה שברכו בכל לב על הצביון החסידי המובהק של השמות, כשנתנו את שמות רבותינו נשיאינו לרחובות הראשיים, ועד שמות של קונטרסים שחיברו והינם נכסי צאן וברזל לחסידות חב"ד.

מאידך, היו גם שהביעו תרעומת על שמות רחובות מסויימים שאינם לרוחם, והעלו טענות שונות.

בראיון מיוחד למגזין שישי של COL, מסביר יו"ר הוועד ר' שמעון רבינוביץ את נימוקי הוועדה, וגם מסביר את השלבים הבאים ביצירת 'המפה החדשה' - הלכה למעשה.

איך ה'פידבק' שקיבלתם מתושבי הכפר על מפת הרחובות החדשה?

"ממרבית השמות שניתנו לרחובות, תושבי הכפר היו מאוד מרוצים. נכון, יש כמה שמות שאנשים הסתכלו קצת תמוה, ולא הבינו.




מפת הרחובות של כפר חב"ד, שפורסמה בשבוע שעבר


"לכן אני מודיע שבקרוב נכנס את וועדת השמות, כדי לקבל החלטות. אני לא רוצה להתחייב, אנו קשובים למה שהעירו התושבים ונקבל החלטות בע"ה.

עלו הרבה טענות, גם אצלינו במסגרת התגובות למערכת, על כך שלא נתנו שמות למייסדי הכפר, ודמויות ההוד שלו?

"לשמחתינו, יש הרבה אנשים חסידים מקושרים וחשובים, שמגיע להם. וב"ה היות שזכינו בכפר חב"ד לדמויות כאלו, אי אפשר להחליט, וחלילה לפגוע בזה או בשני.

לכן, כדי לא להיכנס לעניין הזה, לתת למישהו ולא לאחר, וכביכול להוריד מערכו, וועדת השמות החליטה שלא לתת שמות של חסידים. מי אנחנו שנוריד מערכו של חסיד ובעל מס"נ? באמת מגיע לכולם!

ברוך ה' שזכינו בכפר חב"ד בהרבה חסידים ויר"ש, 'צרות של עשירים' כמו שאומרים...

מה היה הקו המנחה שלכם, בבחירת השמות?

"כל הרעיון הסתמך על מכתב של הרבי לעריית ת"א, לתת שמות קדושים לרחובות. על בסיס המכתב הזה, ועל יחידות שהיתה להרה"ח ר' איצה מנדל ליס, שהרבי ענה לו על ההצעה לנתינת שמות לרחובות: (באידיש) 'לתת שמות זה דבר נכון'. שילבנו בין השניים: שמות של הרביים וספרי קודש וחסידות.

כפר חב"ד ב' – גם תהיה על המפה

"חשוב לי להדגיש שאת כל מהלך המיפוי, המספור והשילוט מנהלת חברה שמתמחת בנושא הזה. אני יכול לגלות שכרגע היא עובדת על המספור של הבתים. הכל יהיה בצורה מקצועית, יהיו מפות רחוב מסודרות, וגם יש משהו לחדש: כפר חב"ד ב' תכנס בקרוב גם היא למפה."

*

לאחר ששמענו על נושא מפת הרחובות, עברנו לשוחח עם יו"ר הוועד על עניין שהזמן גרמא – ההתארגנות לתהלכת ל"ג בעומר והפאראד של הכפר:


ר' שמעון רבינוביץ:

"השנה יהי שינוי משמעותי בזמנים. מתכננים להתחיל מוקדם, בשש וחצי לערך, ולסיים הפאראד בתשע, תשע ורבע. לאחר מכן, תערך ההדלקה והריקודים כמו בכל קהילות ישראל. מביאים את יוני שלמה ותזמורת שמחה, ויוכלו לשמוח סביב המדורה הגדולה, כמיטב המסורת בכפר חב"ד."



הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.