מערכת COL | יום י"א אייר ה׳תשע״ו 19.05.2016

כך נערכים השלוחים בישראל לתהלוכות • פרוייקט מיוחד

הקמפיינים המקוריים לתהלוכות נחשפים: כך נערכים השלוחים בישראל לתהלוכות • כרמיאל: כרטיס גירוד 'חיש-לג' הפך את התהלוכה לשיחת היום • טבריה: לונה-פארק ענק באיצטדיון העירוני לכבוד שנת הקהל, מהווה אטרקציה • ירושלים: תהלוכת מתופפים ברחובה של עיר • אילת: מופע פירוטכניקה ולייזר, במופע מחשמל • מיוחד • מגזין שישי  נערכים לתהלוכות
כך נערכים השלוחים בישראל לתהלוכות • פרוייקט מיוחד

משה בן-חיים

בימים אלו ממש שלוחי חב"ד עסוקים בקדחתנות לקראת תהלוכות ל"ג בעומר: לא עוד מסתפקים בשילוט על קרשים, שלט מבד, ורכב עם רמקול (ביישובים קטנים, אגב, זה הולך גם היום מצויין...) אלא כל סוגי ה'גימיקים' האפשריים, הכי מושכים תשומת לב, והכי חשוב: מביאים לרחובה של עיר לכבודו של רשב"י את המוני הילדים.

בדקנו כמה ערים ברחבי הארץ, די באקראי יש לומר, ושמענו מהשלוחים – העסוקים מאוד כאמור, בהכנות אחרונות – על התכניות שלהם לתהלוכות והכינוסים השנה, וגם שמענו על ה'גימיקים' שהם מתכננים.

כרמיאל, הרב נחום ריבקין (בנו של השליח הרב יוסף ריבקין):

"השנה אנו משקיעים עם דגש מיוחד על זמן ההתאספות לפני היציאה לתהלוכה. מביאים להטוטן, קרקס אווירי בגובה שמונה מטרים, משחקי יצירה, ו'בובות' מהלכות בין הילדים. חצי שעה לפני שיוצאים לתהלוכה עצמה, כבר אז יש התרחשויות, ונכנסים לאווירה. בשנים עברו היו הילדים עומדים ושואלים: 'מתי יוצאים?' מדובר על כמות ילדים גדולה.

בשנה שעברה זה עבד מצויין, כשהמוזיקה של התהלוכה החלה, הסדנאות נסגרו וכולם הצטרפו. התהלוכה שלנו היא לא כמו צעדה משמימה, אלא המנחה מפעיל את הקהל.

בשנה שעברה התחלנו, עם הקונספציה הזו, והשנה מפתחים אותה צעד קדימה. הכנו פס קול מיוחד לתהלוכה, עם שירים המתאימים לצעדה, והמנחה מפעיל את הילדים יחד עם פס-הקול.

עוצרים באמצע הרחוב עם הרכב המוביל ומערכת ההגברה, והילדים אומרים את 12 הפסוקים שתיקן הרבי. תהלוכה מאוד 'חיה', השקענו המון מחשבה. כל הקהל משתתף, גם ההורים.

גימיקים: הקהל נמשך לתהלוכה, זה נבנה עם השנים. ההורים רואים שהיה כיף, ובאים גם בשנה הבאה עם הילדים.

כרטיס אשראי, כרטיס גירוד חיש-לג

עוד דבר: משקיעים בפרסום, דרך אביזר שהילד שומר, והוא מחבב את זה. למשל, לפני שנתיים חילקנו חילקנו שטר דמוי 100 שקל, ובמקום המספר הסידורי, שמנו את המספר הסידורי להשתתפות בהגרלה. בשנה שעברה זה היה כבר דמוי כרטיסי אשראי ועליו את מספר ההגרלה. השנה יש לנו 'כרטיס גירוד', והמעצב עיצב בדיוק דמי של כרטיס הגירוד של 'חיש גד', רק ששינינו את השם, ובמקום 'חיש-גד', זה הפך ל-.... 'חיש-ל"ג'...




כרטיס גירוד 'חיש-לג', משני צידיו

דבר נוסף שעשינו, הוא הגרלה טלפונית. מתפרסם מספר טלפון, אליו שולחים מסרונים, ואחד הוא המספר הזוכה. במהלך הכינוס בל"ג בעומר, המנחה מחבר את הקו למערכת ההגברה ומתקשר למספר הזוכה. כל ההורים והילדים בדממה, כולם רוצים לשמוע למי יצלצל הטלפון... כמה שזה נשמע אבסורד, מי שנהנה בעיקר מההצגה – אלו דווקא ההורים..."






***

הרב יוסף קרמר, טבריה

"הקהל שבהקהל", כך הגדיר באזננו השליח הראשי בטבריה, הרב קרמר, את אסיפת ההערכות שלו עם חבריו השלוחים בעיר לקראת התהלוכות השנה.

לשאלתנו לפשר ההגדרה הכפולה טרח הדובר להסביר: "ההחלטה המרכזית השנה היתה, כמובן, שהתהלוכה המרכזית, כמו גם שאר התהלוכות ברחבי עיר, חייבות כולן להשתדרג ולהתפתח בצורה משמעותית לרגל שנת הקהל, כך ששני המרכיבים של הקהל יהיו באופן מוצלח – כמות גדולה של משתתפים, וחוויה רוחנית ואיכותית שתותיר רושם לאורך זמן. אבל לטעמי, מה שהיה מיוחד באסיפה הזו הוא שהרוח שנשבה בה עצמה היוותה כבר הקהל של ממש – תחושת אחדות ורצון לשיתוף פעולה והרתמות מצד כל אחד ואחד מהשלוחים. היה מדהים לראות איך כולם נושאים באחריות, וכל אחד תורם את כישוריו ונוטל על עצמו תפקידים בארגון התהלוכה המרכזית".

"יש לקחת בחשבון", שרבים מבין השלוחים בעיר כבר עסוקים בלאו הכי מעל לראש בארגון תהלוכות וכינוסים מקומיים ברחבי השכונות. אך הדבר לא מנע מהם ליטול חלק שותף ופעיל בארגון התהלוכה המרכזית – שאליה עתידים להתנקז ילדים מכל שכונות העיר".

"השנה", מוסיף לנו הרב קרמר, "מתוך מגמה לגוון את החוויה ובמטרה למשוך קהל רב יותר, התהלוכה המרכזית עוברת מהים ליבשה, ואת מקומו של השיט המסורתי יתפסו – ביוזמתו ובניצוחו של השליח הרב טורקוב – מתקני לונה-פארק של ממש שיוצבו ברחבת האיצטדיון העירוני, העתיד בעזרת ה' לאכלס אלפים מילדי העיר והוריהם, בכינוס מיוחד ומושקע לרגל שנת הקהל – כמובן, לאחר צעדה ססגונית ברחוב מרכזי בעיר".

"בנוסף לכך, מתקיימת תהלוכה מיוחדת לילדי הת"תים בניצוח הרב לבנוני, וכן כינוס לבנות חרדיות בארגון כמה מנשות השלוחים בעיר. זאת בנוסף לכינוסי ילדים בליל ל"ג בעומר בכמה משכונות העיר".

"העלות של התהלוכות כמובן גבוהה", הוא מסכם. "רק התקנת הלונה-פארק לכשעצמה היא סיפור לא זול כלל... אבל אין לנו ספק ששדרוג שכזה לכבוד שנת הקהל הוא רצונו של הרבי, וב"ה שכבר הצלחנו לקבל תקציב משמעותי מהעירייה, ואנו בטוחים שבכחו של המשלח יימצאו גם המנדבים שיסייעו לנו בכל ההוצאות היקרות, ביניהם כמובן חלוקת החומש החדש לכל ילד, הפרסים ושאר ההוצאות הנלוות, וכדאי הוא הרבי לסמוך עליו בשעת הדחק".

***

הרב יוסף יצחק סלונים, בית חב"ד מרכז ירושלים:

"השנה, שנת הקהל אנו נערכים ביתר שאת וביתר עוז בכדי שיבואו יותר ילדים לתהלוכות, ועקב כך אנו עורכים השנה שלוש תהלוכות, יותר תהלוכות משנים קודמות!

מכיוון שאנחנו נמצאים במדרחוב בן יהודה - ככר ציון במרכז העיר ירושלים, אנו מתכננים לערוך תהלוכה עם ילדי צבאות ה' המתופפים, בליל ל"ג בעומר, בצהרי היום, ולקראת הערב, אירוע שמושך המון תשומת לב.

אנו מצפים שבשלשת התהלוכות והכינוסים ישתתפו מאות רבות של ילדים, ועוד מאות יהודים שיהיו במדרחוב בשעת התהלוכה, לכבוד רשב"י והרבי."

***

הרב מנחם קליין, בית חב"ד אילת:

"למרות החום הכבד, הקיים בתקופה זו של השנה, מתכננים בשיתוף בתי הספר בעיר תהלוכה ענקית, עם שלל מוצגים חדשניים שעמלים עליהם בימים אלו.


הכנות אחרונות באילת, לתהלוכה הגדולה

בראש התהלוכה יסעו משאיות עם הדפסי ענק של מוצגים יהודיים, שיובילו את התהלוכה. ילדי הת"ת באילת עמלים כבר שבועיים על הכנות ל'מבצע המתופפים הגדול' שילווה את התהלוכה ברחובה של עיר. יש מחזמר מושקע שיעלה להציג בכינוס, ועוד.

השנה, יש מופע מאוד יקר של פירוטכניקה ולייזר מופע באילת, ויעשה אצלינו בתהלוכה 'הרצה' במחיר מוזל, סוג של תרומה לתהלוכה של חב"ד. מדובר במופע מרהיב עין.

גימיקים: קודם כל, יש פעילות מקדימה בכל בתי הספר בעיר. חלק מהפעילות כוללת חלוקה אישית של הזמנה לכל תלמיד, וזה עובד.

 

כרזה של בית חב"ד אילת לתהלוכת ל"ג בעומר

השנה יש לנו פרסים מאוד יקרים, הגרלה על רחפנים, מצלמות, וכל ה'טרנדים' העכשוויים שמושכים את הצעירים. ובנוסף, יש את הפרסים הגדולים הראשונים שיוגרלו בכינוס עצמו. גם באילת נשמח לכבודו של רשב"י ברחובה של עיר, כמו שהרבי עורר על תהלוכות וכינוסים ביום זה".





הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.