מערכת COL | יום י' אייר ה׳תשע״ו 18.05.2016

הרה"ח ר' שמריהו הכהן אבעלסקי ע"ה ● זכרון להולכים

היום, י' אייר, חל יום היארצייט של הרב שמריהו הכהן אבעלסקי ע"ה, ששימש משפיע בישיבת תומכי תמימים ליובאוויטש שו"ב חסיד וירא שמים, שישמש ככלי קודש מוהל וסופר סת"ם ● נמנה על עסקני חב"ד ליובאוויטש, בהחזקת החדרים לחינוך ילדי ישראל, והשפיע רבות על יהודים וחסידים לפעול במסירות נפש ● נפטר בדמי ימי חייו בהיות בגיל 41 בי' אייר ה'תש"ב טשקנט, אוזבקיסטאן  הרה"ח ר' שמריהו הכהן אבעלסקי ע"ה
הרה
הרב שמריהו הכהן אבעלסקי נולד בתרס"א לאביו הרב משה הכהן בעיירה ויטבסק ברוסיה הלבנה, למד בתומכי תמימים ליובאוויטש בשנות תרע"ו-תרע"ז, לאחר מכן עבר יחד עם כתתו לישיבת תומכי תמימים שצעדרין, שהיתה סניף של הישיבה בליובאוויטש. משפיע בישיבת תומכי תמימים ליובאוויטש שו"ב חסיד וירא שמים, שישמש ככלי קודש מוהל וסופר סת"ם.

את מלאכת הזביחה נסע בחשאיות ללמוד אצל השו"ב הרב שמואל זלמנוב שליח ומו"צ בעיר קורסק, בעיר שימש בה כשוחט ובודק, אצלו למד ועבר שימוש במלאכת השו"ב.

באותם שנים כך למדו את אומנות הזביחה, בשנים הראשונות היו תלמידי התמימים מגיעים אל השו"ב הרה"ח ר' שמואל זלמנוב בכוחות עצמם בהפניית כ"ק אדמו"ר נ"ע.

כל תלמיד היה שוהה בביתו תקופה של שנה לערך עד שהיה ר' שמואל בטוח שהצליח להחדיר בו את מלאכת הקודש ואז היה נותן לו כתב הודעה.

בתקופה מאוחרת יותר התלמידים נשלחו לקורסק לר' שמואל זלמנוב, כיתות נוספות מטעם "בית המדרש להוראת רבנים ושו"בים" שהיה קיים משך כמה שנים בעיר נעוול.

התלמידים נשלחו אל ר' שמואל בקבוצות בכדי ללמוד את מקצוע השו"ב הלכה ולמעשה, כולל אימון בעבודה מעשית, מספרם של התמימים היה שונה, לאור המצב הקשה והפחד מפני השלטונות, אך ר' שמואל לא שת ליבו ובמסירות נפש בעיירתו המרוחקת כמעה מעיני השלטון, לימד במסירות את התמימים את מלאכות אלו. בתקופות רגיעה מפחד השלטונות הגיע מספרם לעשרה בתקופה אחת, שהתכנסו בבית משפחת זלמנוב.

בקבוצות הקטנות של התלמידים הגיע ר' שמריהו אבעלסקי, שם התמקצע ולמד אצל ר' שמואל את מלאכת אומנות הזביחה.

ר' שמריהו היו גם מאותם בחורים שלמדו עם בניו ובנותיו של ר שמואל חומש תנ"ך, גם שיחקו עמהם בזמניהם הפנויים ועוד.

בשנת תרפ"א בעיר מוסקבה בא בברית הנישואין עם מרת נחמה רחל בתו של דער 'בוידער רב' - הרב משולם ישעיה זושא שובאוו - שכיהן הרב הראשי לברית המועצות, ורבם של החסידים במוסקבה.

ר' שמריהו התמסר במאוד בחינוך ילדיו: הגה"ח ר ' זלמן טובי', לימים השליח והרה"ר ור' שלום דוב בער לבית אבעלסקי, שגדלם ברוח ישראל סבא, והשקיע בזאת רבות, הוא לא הסתפק במה שלמדו בחדרים המחתרתיים, בתקופות הרות גורל, וישב עמהם יום יום וסייע להם בלימודיהם והציב רף ללימוד נוסף.

זאת בנוסף להתמסרותו הכללית השקיע רבות מזמנו ומרצו למען החינוך היהודי ושמירת תורה ומצוות, בהידור רב על אף קשיי התקופה, הקפידו על קלה כבחומרה מתוך מסירות נפש של חסידים כפי שתבע והשריש אדמו"ר מהוריי"צ בשנים אלו.

נמנה על עסקני חב"ד ליובאוויטש, בהחזקת החדרים לחינוך ילדי ישראל, והשפיע רבות על יהודים וחסידים לפעול במסירות נפש.

נפטר בדמי ימי חייו בהיות בגיל 41 בי' אייר ה'תש"ב טשקנט, אוזבקיסטאן.

תנצב"ה
והקיצו ורננו שוכני עפר תיכף ומיד ממש.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.