מערכת COL | יום י' אייר ה׳תשע״ו 18.05.2016

יהדות בפסטיבל קאן

כמידי שנה מתנהל בעיר קאן שברביירה הצרפתית ''פסטיבל הסרטים'' הבינלאומי, שמושך אליו מאות אלפי תיירים מסביב לעולם ● השנה בפעם הראשונה ישראל הוצגה פה באופן רשמי ע"י משלחת חשובה שבראשם שרת התרבות גב' מירי רגב ומנכ'ל משרד התרבות מר יוסי שרעבי ● האירוע נפתח בטקס קביעת מזוזה חגיגי בחנוכת הביתן הישראלי בפסטיבל הקולנוע בקאן  יהדות בפסטיבל קאן
יהדות בפסטיבל קאן
כמידי שנה מתנהל בעיר קאן שברביירה הצרפתית ''פסטיבל הסרטים'' הבינלאומי, שמושך אליו מאות אלפי תיירים מסביב לעולם.

השנה בפעם הראשונה ישראל הוצגה פה באופן רשמי ע"י משלחת חשובה שבראשם שרת התרבות גב' מירי רגב ומנכ'ל משרד התרבות מר יוסי שרעבי.

האירוע נפתח בטקס קביעת מזוזה חגיגי בחנוכת הביתן הישראלי בפסטיבל הקולנוע בקאן.

השליח ורב הראשי של קאן והגלילות הרב מנחם מנדל מטוסוב נשא דברים בהם הדגיש שכל העולם מצפה לראות מה המסר שיש לעם ישראל לומר לעולם ולכן חשוב מאוד לנצל את הבמה החשובה הזו של הסרטים כדי להעביר מסרים יהודיים גאים וחיוביים לעולם כולו. הרב הוסיף ודיבר על שבע מצוות בני נח שכולם צריכים לקיים וע"י זה תקויים הנבואה כי מציון תצא תורה וכו'

שרת התרבות גב' מירי רגב הודתה בנאומה לרב מטוסוב ולבית חב"ד על אירוחם והעזרה בכל הסידורים, סעודות כשרות למשלחת הישראלית וכו'.

לאחר מכן קבע מנהל פעילות חב"ד השליח הרב יודי לוין את המזוזה בהדגישו שחשוב שיהי' יסוד חזק ואיתן לכל בית ולכן היסוד של הביתן הזה הוא המזוזה שתחזיק את הביתן הזה חזק ואיתן להעביר את המסרים החיוביים לכל העולם.

בשבת ארגן הבית חב"ד סעודת שבת גדולה מול חוף הים, בשיתוף פעולה עם הרב מענדל שווארץ מנהל ה"חי סנטר" בקליפורני' שהגיע במיוחד.

יש לציין שלהרבה מהמשתתפים, ביניהם אנשי תרבות ומפיקי סרטים ישראלים שבארץ מתרחקים מכל מה שקשור לדת, היתה זו הזדמנות לראות את יופי' של תפילת וסעודת שבת, והי' קידוש שם שמיים גדול.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.