מערכת COL | יום ט' אייר ה׳תשע״ו 17.05.2016

מדוע רקדו 70 חרדים עטויים בגלביות בכפר נידח במרוקו?

קבוצה של כ-70 חרדים, מקורבים לחסידות ברסלב, בראשות איש העסקים לואי שיינר מניו יורק, יצאה למסע מיוחד של שבוע בהולנד, הונגריה, איטליה, פורטוגל, ספרד, תוניס ומרוקו ● שיא המסע: כפר נידח בו קבור אחד מבניו של המלך שלמה ● אז מדוע הם פצחו בשירה וריקודים, רכשו עשרה כבשים, וחילקו ממתקים לילדים  צפו בוידאו
מדוע רקדו 70 חרדים עטויים בגלביות בכפר נידח במרוקו?
צילום: theyeshivaworld.com
חרדים 10

קבוצה של כ-70 חרדים, מקורבים לחסידות ברסלב, בראשות איש העסקים לואי שיינר מניו יורק, יצאה למסע מיוחד של שבוע בהולנד, הונגריה, איטליה, פורטוגל ספרד, תוניס ומרוקו.

לפי התוכניה של מסלול הנסיעה, הקבוצה יצאה ביום שלישי שעבר מניו יורק לאמסטרדם, שם בקרה בבית הכנסת המקומי, כמו גם בקבר של המקובל מנשה בן ישראל.

מאמסטרדם יצאה הקבוצה לסלובקיה ומשם אל ציונו של רבי ישעיל'ה מקסטיר שבהונגריה, שם התפללו חברי הקבוצה ביום ההילולא שלו.

בהמשך המריאה הקבוצה לתנוסיה, שם הם סיירו בבית הכנסת העתיק, בבית קברות ולפי המופיע בתכניה של המסע נפגשו עם הנשיא התוניסאי וראש הממשלה.

מטוניס יצאה הקבוצה לרומא, ואחרי סיור באתרים היהודיים ברומא הם יצאו לליסבון שבפורטוגל, שם הם שהו בשבת. ביום ראשון הם יצאו לסביליה שבספרד וביקרו גם בעיר קרדובה, ומשם לרבאט שבמרוקו.

מרבאט יצאה הקבוצה לאוארזאזאטה, ומשם נסעו, בדרכי עפר צרות, בג'יפים במשך מספר שעות. אחר כך עברו לטרקטורונים, עד שהגיעו לקבר בנו של שלמת המלך, הממוקם ליד כפר נידח שרגל יהודי לא דרכה בו שנים רבות.

אחד המשתתפים – שלבשו כולם גלביות – כתב את הדברים הבאים: "הלכנו לשם, למקום שאף יהודי לא הלך לפני כן. זהו קברו של אחד מבניו של המלך שלמה.

"כדי להגיע לשם אתה צריך לנסוע דרך הרים, כבישים מאובקים מדהימים ועמקים, נסיעה של קילומטרים רבים, עד שתגיע לקהילה זו. הם לא אפשרו לנו לעבור, ולכן היינו חייבים לתת להם מתנות – עשרה כבשים.

"שרנו להם, עד שהם נפתחו לאט. חילקנו ממתקים לילדים ותוך כדי ששרנו גררתי איתי למעגל כמה זקנים וגם צעירים, תוך כדי שהתקרבנו בזמרה.

"אולם הם התנצלו שהם לא יכולים להכניס אותנו אל הקבר, אבל אמרו שאנו יכולים להתפלל מעבר לכביש. הם אמרו שיתפללו בשבילנו ואנחנו בשבילם שרנו סאלם ואמרנו שלום".

חברי הקבוצה אמורים לשוב היום חזרה לניו יורק.

הסרט שלי from COL.org.il on Vimeo.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.