מערכת COL | יום ח' אייר ה׳תשע״ו 16.05.2016

"בדרך ההלכה של 'השכם להרגו' ניתן לנצח את גל הטרור"

כארבעים רבנים, ראשי ארגון הרבנים "פיקוח נפש", התכנסו לאסיפת חירום בירושלים, כדי לדון בסוגיות העומדות על הפרק בעקבות התמשכות גל הטרור, ולמחות נגד הכוונות לחדש את המו"מ עם הפלשתינים ● מכל רחבי הארץ התכנסו רבני ערים, דיינים ומנהיגי קהילות, מכל החוגים והעדות, כדי להביע בקול רם את דעת התורה וההלכה, ולזעוק זעקה גדולה ומרה על מדיניות ממשלת ישראל ומעשיה בשנים האחרונות ● ומה הוחלט בכינוס? דיווח, גלריה  כינוס הרבנים


כארבעים רבנים, ראשי ארגון הרבנים "פיקוח נפש", התכנסו לאסיפת חירום בירושלים, כדי לדון בסוגיות העומדות על הפרק בעקבות התמשכות גל הטרור, ולמחות נגד הכוונות לחדש את המו"מ עם הפלשתינים. מכל רחבי הארץ התכנסו רבני ערים, דיינים ומנהיגי קהילות, מכל החוגים והעדות, כדי להביע בקול רם את דעת התורה וההלכה, ולזעוק זעקה גדולה ומרה על מדיניות ממשלת ישראל ומעשיה בשנים האחרונות.

את הכינוס הנחה הרב אברהם שרייבר רבה של קהילת "כפר דרום", שחווה על בשרו הן את הגירוש מביתו ב'התנתקות', והן את תוצאותיו הנוראות של הגירוש בסכנה יומיומית של טילים ומנהרות טרור. בדיבורו העדין והכואב היטיב הרב שרייבר לזעוק את המחאה החריפה ב"דברי חכמים" ש"בנחת נשמעים".

הכינוס נפתח בתפילה מיוחדת של גדולי הרבנים למען שלום עם ישראל, כאשר לשליח ציבור נבחר הרב עובדיה יוסף ראש כולל ורב קהילה בבית שמש, הממשיך את דרכו בקודש של אביו הרב יעקב יוסף זצ"ל שהיה מראשי ארגון הרבנים "פיקוח נפש".

את הנאום הראשון נשא הגאון הפוסק הרב זלמן נחמיה גולדברג חבר בית הדין הגדול בירושלים, שציין בפתח דבריו שבכל נושא שלימות הארץ ועמידה תקיפה כנגד אויבי ישראל אין צורך בנאומים והסברים. "עלינו הרבנים פשוט לקרוא את ההלכה בשלחן-ערוך שוב ושוב. בסעיף אחד קצר אומרת ההלכה את הכל" הרב גולדברג הזכיר את מאבקו של הרבי ליובאוויטש לאורך השנים לפרסם את דבר ההלכה נגד הויתורים. "הרבי מליובאוויטש לא היה נוהג לחזור על דברים שוב ושוב סתם כך, ולא היתה דרכו במחאות וזעקות. אם במקרה זה הוא כך הוא נהג, ודאי שזו הדרך ואין בלתה". הרב זאב דוב סלונים רב מרכז ירושלים וחבר בית-דין רבני חב"ד, המשיך את הדברים באומרו כי כיום אין מדובר רק בהסברה לציבור שיש לנהוג כפי ההלכה, שכן מדובר כבר במציאות הנראית בשטח, ולא רק בספר. "הרי כל אחד בציבור רואה בעיניו איך כל ויתור גורם לגל רציחות נוסף, רחמנא-ליצלן!" זעק הרב סלונים.

משא הלכתי מרתק נשמע מפיו של הדיין הרב ירמיה כהן אב"ד פריז, שהוכיח כיצד המצב בו נמצאת ישראל בשנים האחרונות, מאז הויתורים והנסיגות, הוא מצב המוגדר בהלכה כ"שעת מלחמה", שבמסגרתו יש לפגוע מיד בכל מי שנחשד כאויב, וחלילה מלהירתע ולנסות להיות 'מוסרי' כביכול. "חובה עלינו למחות באופן תמידי כנגד רוח המשפט החילונית המעוותת, שאינה יודעת להבדיל בין חייל יהודי המגן על עם ישראל ובין אויב ומחבל. יש להביא לידיעת הציבור בכל פעם שעולה דיון כזה את משפט התורה שהיא ה'מוסריות' האמיתית והיחידה המביאה לבטחון אמיתי. חייל שהרג מחבל בשעת מלחמה, בכל מצב שהוא, זכאי לצל"ש, לא למשפט".

הרב יצחק יהודה ירוסלבסקי, מזכיר בית-דין רבני חב"ד ורב קהילת חב"ד בקרית מלאכי, דיבר בהתרגשות רבה על המצב הנוכחי שבו יהודים אינם יכולים לחוש בטחון באף מקום בערי ארץ ישראל "אסור לנו להשלים עם מצב שכזה! אם כיוון מדיניות הממשלה ישתנה, ויתחילו לפעול בדרך התורה, מובטחים אנו שהמצב הלא-נורמלי הזה ייפסק".

הרב איסר קלונסקי, רב שכונת גבעת מרדכי בירושלים, מחה על הצביעות בתקשורת ובבתי המשפט "אתם דואגים לזכויות אדם ולפגיעה בחיי חפים מפשע? הרי בדרך זו גרמתם לשפיכות דמים של אנשים נשים וטף חפים מפשע! זוהי צביעות ורשעות! וכי יש מוסרית ורחמנית יותר מתורת ישראל? אם תורת ישראל קובעת "השכם להרגו" זהו מפני שזו הדרך האמיתית והיחידה לשמור על זכויות אדם ולשמור על חיי חפים מפשע – על זכויותינו וחיינו ולא על זכויות וחיי האויב!"

המנחה הרב שרייבר הזכיר בדבריו כי ארגון הרבנים ממשיך בכינוסים אלו את מאבקם הבלתי-מתפשר של זקני צדיקי הדור שהלכו לעולמם בשנים האחרונות, האדמו"ר מסדיגורא זצ"ל, האדמו"ר מערלוי זצ"ל, מרן הרב מרדכי אליהו זצ"ל, ועוד, שעד ימיהם האחרונים מסרו את נפשם במלחמה נגד הויתורים והנסיגות משטחי ארץ הקודש ותמכו בכל עוז בפעילות ארגון הרבנים 'פיקוח נפש'. אחד מראשי הנלחמים בויתורים המדיניים היה האדמו"ר מבוסטון זצ"ל, שבנו וממלא מקומו האדמו"ר מבוסטון שליט"א ממשיך את דרכו והינו מיוזמי הכינוס הנוכחי, ואף מארח את הכינוס בבית מדרשו.

האדמו"ר מבוסטון בירך את הרבנים שהגיעו מכל רחבי הארץ, וציין את האחדות המפליאה בין כל החוגים והזרמים בקרב שומרי התורה והמצוות בנושא שלימות ארץ הקודש, כפי שמשתקף מהפסיפס המרהיב של הרבנים החברים בכינוס. האדמו"ר הסביר את ההלכה של דין "עיר ספר" (עיר על הגבול), וכיצד על-פי הלכה כל ירושלים, וכמוה ערים רבות בארץ הקודש יש להם דין "עיר ספר", שבו יש להתייחס לכל חשש של מחבל כ"פיקוח נפש" גמור, ויש לחלל את השבת כדי לפגוע במחבל ולהגן על תושבי המקום.

דברים נוקבים על המצב הביטחוני והגורמים לו נשא הרב יוסף גרליצקי רב מרכז תל אביב ויו"ר ארגון הרבנים "פיקוח נפש", שזעק כי כל עוד לא יישמעו דברים ברורים ממשלת ישראל, של חרטה על הדרך המו"מ והחולשה המדינית שהביאה להסכמי אוסלו ולהתנתקות – לא ניתן יהיה לנצח את הטרור: "המניע הישיר לכל צעיר ערבי שיוצא לרצוח הוא המעשים שנעשו על-ידי ממשלת ישראל בעשרים וחמש השנים האחרונות! הרי הוא רואה שבכל פעם שרצחו ולחצו, ישראל ויתרה ונכנעה. ההתבטאויות האומללות של בכירים בצבא ובממשלה שמביעים חוסר אמונה בצדקת הדרך ומאשימים את אנשי כוחות הבטחון בהאשמות נוראות הינם המשך לאותה מדיניות תבוסתנית, הממשיכה לעודד את אויב לשפוך דם יהודי רחמנא-ליצלן!"

מזכ"ל ארגון הרבנים הרב אברהם לוין, הזהיר מפני האפשרות שמפלגת המחנה הציוני תצטרף לממשלה, כאשר המטרה הרשמית בצירופם היא "האצת המו"מ" חלילה. הוא העיד על דברים נדירים שנשמעו מפי הרבי מליובאוויטש על הסכנה הנוראה לעם ישראל מפעילות אנשי השמאל הישראלי, המסוכנת יותר ממעשיהם של צוררי ישראל. "אפילו דיבורים על אימוץ מדיניות המחנה הציוני יביאו באופן ישיר להתגברות הטרור, כפי שנוכחנו שוב ושוב בשנים האחרונות".

הרב שמואל אליהו רב העיר צפת וחבר מועצת הרבנות הראשית, חתם את הדיונים בכינוס, כשקרא לבכירי מערכת הבטחון בארץ להורות לחיילים ולשוטרים שלא להסס לרגע אחד אלא לירות בכל מחבל, כפי דרך ההלכה. "מי שאינו רוצה לנהוג כך – איש הירא ורך הלבב יילך וישוב לביתו", ציטט הרב אליהו.

בסיום הכינוס הודה הרב שלום גולד רב שכונת הר נוף לראשי אירגון 'פיקוח נפש' הרב יוסף גערליצקי רב מרכז תל אביב ויו"ר האירגון, הרב משה הבלין רב הערים קרית גת ושדרות וסיו"ר האירגון ולרב אברהם לוין מזכ"ל האירגון על עבודתם המסורה למען בטחון עם ישראל בארץ הקודש והקריא את החלטות הכינוס. 'כולנו תפילה', אמר הרב גולד 'שכוח התורה יגבר על הצביעות ותעמולת התקשורת, ויביא לבטחון אמיתי בכל ארץ הקודש'.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.